raikuli
New member
Tuli tuossa Vehonimessä eilen juteltua tosi Sympaattisen Suomessa asuvan MUISTAAKSENI KreikkalaisBemaristin kanssa.
Tuli sellaista tietoa, että en ollut ennen kuullut. Osa nämä asiat tietääkin, mutta avasinpa topicin, että voipi lisäillä tietoja tai korjata virheitä.
MM. Saksassa on lakipykälä nykyään, että sivu / perä laukuissa pitää olla jokaisessa Tarra sisällä, montako kiloa on laukun suurin sallittu kuljetusmäärä ja PÄÄASIA nopeus limiitti, eli kuinka lujaa ko. laukun kanssa saa ajaa. Ko. kaverin Bemarissa oli Bemarin omat laukut ja iso tarra missä tietoa PALJON ja usealla eri kielellä mm. nopes max 180 km/h.
Omasta Kappan 52 l perälaukustani löysin myös tarran jossa "Muu vaara" Liikenne merkki ja Max Load 10 kg ja 120 km/h.
Saksassa AINA laukkujen kanssa ajettaessa max. nopeus on korkeintaan 180 km / h . JOSKIN, edelleen valvonta on vähäistä, mutta jos ratsataan, niin silloin saatetaan kyllä katsoa kaikki. Myös Kappan 40 l sivulaukuissa samat ohjeistukset.
Lisäksi itselleni täysin uutena tietona tuli, että moottoripyörässä Saksassa ajettaessa, ei saa olla kahta erimerkkistä rengasta, eli sekä Etu, että Takanakin tulee olla sama merkkiset.
Molemmista rikkeistä tulee rangaistuksena 120 euron sakko. ja määräys vaihtaa rengas tai hankkia laukut joissa ohjeistukset ovat, siis JOS niitä ei jo ole.
Lisäksi päänvaivaa aiheuttaa USEIN ratsioissa katsastus merkinnän puuttuminen rekisteriotteessa, eli opetelkaa vaikka Saksan kielellä ( Vähintäänkin Englanniksi ) kertomaan Polizeille, että Suomessa ei moottoripyöriä katsasteta. ( Tulossa on, Tunnen sen )
Säästyy rutkasti AIKAA, koska ko. Kreikkalaishemmo oli joutunut odottamaan pitkän tovin, että Polizei tarkasti asian jotain viranomaisyhteyttä pitkin. MUTTA pääasia, että saat sen asian selvitettyä pokelle.
Toiselta taholta tullutta tietoa : Lisäksi Keltainen tai oranssi heijastin liivi on pakollinen myös moottoripyörissä melko monessa euroopan maassa ja jos on kyytiläinen, niin 2kpl ! Ainakin Espanjassa muistaakseni.
Kun taas täällä näyttää moni ajavan liivi päällä ihan normiajossa, jolloin esim. Guardia Civil Espanjassa saattaa kysyä, mikä hätänä ? Jos ei mitään, niin liivi pois ! Se on HÄTÄTILANTEITA varten, ei muuhun käyttöön.
Korjatkaa jos olen antanut väärää informaatiota, ja / tai laittakaa lisää tietoa tähän Topiciin. Näistä hyötyy kaikki Skandinaviaa pitemmälle ajelevat. T: raikuli / bp2
Tuli sellaista tietoa, että en ollut ennen kuullut. Osa nämä asiat tietääkin, mutta avasinpa topicin, että voipi lisäillä tietoja tai korjata virheitä.
MM. Saksassa on lakipykälä nykyään, että sivu / perä laukuissa pitää olla jokaisessa Tarra sisällä, montako kiloa on laukun suurin sallittu kuljetusmäärä ja PÄÄASIA nopeus limiitti, eli kuinka lujaa ko. laukun kanssa saa ajaa. Ko. kaverin Bemarissa oli Bemarin omat laukut ja iso tarra missä tietoa PALJON ja usealla eri kielellä mm. nopes max 180 km/h.
Omasta Kappan 52 l perälaukustani löysin myös tarran jossa "Muu vaara" Liikenne merkki ja Max Load 10 kg ja 120 km/h.
Saksassa AINA laukkujen kanssa ajettaessa max. nopeus on korkeintaan 180 km / h . JOSKIN, edelleen valvonta on vähäistä, mutta jos ratsataan, niin silloin saatetaan kyllä katsoa kaikki. Myös Kappan 40 l sivulaukuissa samat ohjeistukset.
Lisäksi itselleni täysin uutena tietona tuli, että moottoripyörässä Saksassa ajettaessa, ei saa olla kahta erimerkkistä rengasta, eli sekä Etu, että Takanakin tulee olla sama merkkiset.
Molemmista rikkeistä tulee rangaistuksena 120 euron sakko. ja määräys vaihtaa rengas tai hankkia laukut joissa ohjeistukset ovat, siis JOS niitä ei jo ole.
Lisäksi päänvaivaa aiheuttaa USEIN ratsioissa katsastus merkinnän puuttuminen rekisteriotteessa, eli opetelkaa vaikka Saksan kielellä ( Vähintäänkin Englanniksi ) kertomaan Polizeille, että Suomessa ei moottoripyöriä katsasteta. ( Tulossa on, Tunnen sen )
Säästyy rutkasti AIKAA, koska ko. Kreikkalaishemmo oli joutunut odottamaan pitkän tovin, että Polizei tarkasti asian jotain viranomaisyhteyttä pitkin. MUTTA pääasia, että saat sen asian selvitettyä pokelle.
Toiselta taholta tullutta tietoa : Lisäksi Keltainen tai oranssi heijastin liivi on pakollinen myös moottoripyörissä melko monessa euroopan maassa ja jos on kyytiläinen, niin 2kpl ! Ainakin Espanjassa muistaakseni.
Kun taas täällä näyttää moni ajavan liivi päällä ihan normiajossa, jolloin esim. Guardia Civil Espanjassa saattaa kysyä, mikä hätänä ? Jos ei mitään, niin liivi pois ! Se on HÄTÄTILANTEITA varten, ei muuhun käyttöön.
Korjatkaa jos olen antanut väärää informaatiota, ja / tai laittakaa lisää tietoa tähän Topiciin. Näistä hyötyy kaikki Skandinaviaa pitemmälle ajelevat. T: raikuli / bp2