• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tilaaminen Usasta "välitysfirman" kautta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kepa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-kepa-

New member
Hei,

Haluaisin ostaa Usasta Yoshin kokorännin, mutta liike ei toimita Suomeen jostain syystä. Eikös näitä "välitysfirmoja" ollut tälläisiin tapauksiin? Eli jotain hyvitystä vastaan ostavat tässä tapauksessa tuon putken, kun maksan sen heille ja sitten toimittavat sen itselleni.

Oletko itse/kukaan muu käyttänyt tota palvelua? Toimiiko toi hyvin? Ratkaisis vaan monta ongelmaa, kun yksityisiltä tilaa jenkeistä tavaraa
smile_org.gif

Hei,

Haluaisin ostaa Usasta Yoshin kokorännin, mutta liike ei toimita Suomeen jostain syystä. Eikös näitä "välitysfirmoja" ollut tälläisiin tapauksiin? Eli jotain hyvitystä vastaan ostavat tässä tapauksessa tuon putken, kun maksan sen heille  ja sitten toimittavat sen itselleni.
Jenkkilästä löytyy kyllä tarvikekauppoja, jota toimittavat suoraan myös EU alueelle.

oma kokemus näiden välitysfirmojen käytöstä ei ole hääppöinen. Lisäkuluja tuli kohtuuttomasti ja jäi sitten paketti tulliinkin kun upsia käyttivät. Tilasin tosin urheiluvarusteita mutta tuskinpa mp:n osien kanssa on mitään eroa. Varmasti löytyy firmoja jotka lähettävät ihan suoraan suomeenkin, ja jos käyttävät us airmailia toimtuksessa ja paketti ei ole kenkälaatikkoa suurempi niin saattaa tulla ihan kotiin asti ilman tullimaksuja..

Itsellä on kokemusta yhden katesarjan toimituksesta välittäjän kautta jenkkilä=>härmälandia, paketti oli niin pirun iso (luokkaa puoli kuutiota), ettei sitä meinannut saada mitenkään yli joten oli pakko laittaa laivarahtina.

Kuluja tulee:
-Rahtikulut jenkkilässä myyjä => huolitsija
-Varsinainen rahti Suomeen
-Suomalaisen huolitsijan kulut = purku yms.
-Jollet pääse hakemaan huolitsijalta, rahti kotimaassa paikkakunnallesi
(-Päälle tietty tulli + verot mutta nämähän joutuu maksamaan joka tapauksessa)

Toimituskuluja tuli yhteensä tuolle katesarjalle noin 150e, mikä kyllä loppupeleissä oli pirun halpaa (UPSin hinta taisi alkaa nelosella)... Toki matka kesti vajaa pari kk, mutta eipä talvella ole kiire.

Hei,

Haluaisin ostaa Usasta Yoshin kokorännin, mutta liike ei toimita Suomeen jostain syystä. Eikös näitä "välitysfirmoja" ollut tälläisiin tapauksiin? Eli jotain hyvitystä vastaan ostavat tässä tapauksessa tuon putken, kun maksan sen heille  ja sitten toimittavat sen itselleni.
Jenkkilästä löytyy kyllä tarvikekauppoja, jota toimittavat suoraan myös EU alueelle.
Jepjep!
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YOSHIMURA-TRC-SYSTEM-STAINLESS-2006-07-KAWASAKI-ZX-10R-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cac9cd

8ddQQitemZ260593998045QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">Täältä</a>  olen tilannut kypärää ja hanskaa yms. ja hyvin on homma pelittänyt , pystynee vielä seuraamaan tilauksen etenemistä ja tullissakin asiointi hoitui ihan ok...
Tullihan muodostuu kun tuotteen hintaan lisätään rahti+
(Moottoripyörän osat) tulli 3,7 % ja alv 22 %, lisää tietoaTulli:n sivuilta.
Muistaakseni tilaamani kamat oli mulla n. 3 viikossa.

t.Jardel
buttrock.gif

Ise olen käyttänyt BongoUs.com nimistä firmaa.
Toimii, vaan maksaahan se, pitää niidenkin elää.
Käyttävät DHL:ää
Ja kyllä, paketti jää ihan takuuvarmati tulliin jos asiaa ei itse huolehti, selviää puhelinsoitolla suomen DHLään ja antamalla seurantanumero + oma henkilötunnus. Tullaavat sun puolesta ja tuovat kotiin asti, lasku tulee postissa.

Ei tää ihan halvaksi tule, tavaran hinnan lisäksi postikulut USAssa, välitysfirman kulut (siis rahti USA-Suomi+profit), DHLn tullaus/huolintakulut Suomessa, , tullit ja ALV:t. Saattaa joissain tapauksissa vielä kannattaa rahallisestikin, muuten vain silloin kun tavaraa ei muualta saa ;-)

Back