• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tiuhat omistajanvaihdokset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Triton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Triton

New member
Löytyi 5 vuotta vanha käytetty pyörä, jolla on on ollut 4 omistajaa. Tuntuu aika erikoiselta. Tiuha on ollut omistajanvaihdosvauhti laitteella. Mielipiteitä tällaisesta?
 
Löytyi 5 vuotta vanha käytetty pyörä, jolla on on ollut 4 omistajaa. Tuntuu aika erikoiselta. Tiuha on ollut omistajanvaihdosvauhti laitteella. Mielipiteitä tällaisesta?

Aika monihan tuota näyttää harrastavan, että ostetaan yhdeksi kesäksi pyörä ja myydään pois. Varsinkin uudemmissa pyörissä, kun on sen verran rahaakin kiinni, että se on monen taloudelle ihan merkittävä summa, niin se kevään kiimassa varsinkin osamaksulla ostettu pyörä pitää saada enimmän innon laannuttua myytyä pois, kun ei enää innosta kuukausimaksuja maksella. Jos pyörä on siisti ja huoltohistoria on kunnossa, niin en mitenkään hälyttävänä tuota omistajien määrää pitäisi. Jos kyseessä on katupyörä, niin tuon ikäisenhän pitäisi vielä olla aika mintissä kunnossa, jos on ollut hyvällä pidolla. Toki riippuen ajokilometreistä. Enemmän kuralle suunnattu kalustohan sitten monesti kulahtaa vähän nopeammin.
 
Omistajien lukumäärä vs. omistajat.
Kannattaa tuijottaa molempia.
Helposti tulee neljä omistajaa, kun myyjäliike->rahoituslaitos->omistaja->myyjäliike.
 
Jos vakuutusyhtiökin on ollut jossakin kohtaa omistajana niin siitäkin pitää päätellä jotakin.
 
Aika monihan tuota näyttää harrastavan, että ostetaan yhdeksi kesäksi pyörä ja myydään pois. Varsinkin uudemmissa pyörissä, kun on sen verran rahaakin kiinni, että se on monen taloudelle ihan merkittävä summa, niin se kevään kiimassa varsinkin osamaksulla ostettu pyörä pitää saada enimmän innon laannuttua myytyä pois, kun ei enää innosta kuukausimaksuja maksella.

Voi olla nuinkin. Sit on myös semmoinen omistajaryhmä jotka tykkää vaihdella leluja koko ajan. Samaa kännykkää pidetään max 6 kk, autot ja mopot samaa korkeintaan 2 vuotta. Että tämmöistä peliä pystyy pitämään vaatii tietysti kohtuullisen hyvän taloudellisen tilanteen.

5 vuotta ei nyt ole vielä mitenkään erityisen vanha mopo. Olettaa sopii että arvon pitämiseksi huolloista on huolehdittu. Kannattaa toki tsekata että määräaikaishuolloista ei ole lähdetty lipsumaan heti kun takuuaika mennyt. 30 v - kiertopalkinnot erikseen.
 
Sen verran niistä omistajista, että yksi on ollut maahantuoja, sitten yksityisiä 3 kpl ja yksi mp-liike, josta pyörä löytyi. Sen paremmin kenenkään omistajan vakuutusyhtiön tai rahoituslaitoksen tietoja ei saanut selvitettyä.
 
Jos vakuutusyhtiökin on ollut jossakin kohtaa omistajana niin siitäkin pitää päätellä jotakin.

Silloin ymmärtääkseni lukee tiedoissa: Vaurioituneena poisto.. ja usein vielä prosentit ja tiedot mitä uusittu rekisteröintikatsastukseen.
 
Sen verran niistä omistajista, että yksi on ollut maahantuoja, sitten yksityisiä 3 kpl ja yksi mp-liike, josta pyörä löytyi. Sen paremmin kenenkään omistajan vakuutusyhtiön tai rahoituslaitoksen tietoja ei saanut selvitettyä.

Jos omistajana lukee traficomin historiassa yksityishenkilö, niin se ei ole ollut rahoitusyhtiön kautta vaan rahalla tai muulla pankkilainalla hankittu. Jos se olisi normaali osari missä pyörä on vakuutena, niin omistajalistalla näkyisi rahoitusyhtiön nimi eikä todennäköisesti haltijan tietoja ollenkaan.

Olen minäkin ostanut yhden pyörän mikä oli rekisteröity yksityiselle helmikuussa, ja pyöräliike myi sitä heinäkuussa noin 1400km ajettuna.
 
Voi olla nuinkin. Sit on myös semmoinen omistajaryhmä jotka tykkää vaihdella leluja koko ajan. Samaa kännykkää pidetään max 6 kk, autot ja mopot samaa korkeintaan 2 vuotta. Että tämmöistä peliä pystyy pitämään vaatii tietysti kohtuullisen hyvän taloudellisen tilanteen.

5 vuotta ei nyt ole vielä mitenkään erityisen vanha mopo. Olettaa sopii että arvon pitämiseksi huolloista on huolehdittu. Kannattaa toki tsekata että määräaikaishuolloista ei ole lähdetty lipsumaan heti kun takuuaika mennyt. 30 v - kiertopalkinnot erikseen.
Joo mulla oli yhtenä vuonna 3 eri motoa:thumbup: Pitäähän sitä jotain vaihdella kun vaimoa ei voi. Apua! alkaakin muuten tuo 30 v jo häämöttämään siinä mielessä:right:
 
Onko sillä muutenkaan niin kovin suurta merkitystä, kunhan ko. yksilö on kunnossa (hinta/kunto oikeassa suhteessa) ja senhän pääset ihan itse toteamaan ennen kaupantekoa. Jokainen käytettynä hommattu ajopeli on aina ja joka kerta jonkinlainen arpalippu, osuuko se Musta Pekka käteen vaiko eikö. Toki jokainen tekee kaikkensa sitä välttääkseen, mutta että omistajahistoria, niiden lkm. tuossa kyseisen yksilön kuntoa pohtiessa ja varsinkaan kovin suurella painoarvolla... :right:

No juu, aina ei kaikkea kaupanteon yhteydessä huomaa, mutta sitten niiden kanssa vain eletään, that's it. Pääsi tuo meikäläisenkin nykyinen yllättämään ja tuli pientä lisähommaa tulevaksi talveksi jota en kauppaa tehdessäni vielä havainnut, vaan entäs sitten. Onpahan pientä puuhaa talveksikin tiedossa ja samalla se menee se muukin mopon parissa nykertäminen, mitä tässä on mieleen lisävarustelua tullut :)
 
Jonkin verran taitaa moottoripyörän mallikin vaikuttaa siihen miten nopsaan kiertävät. Esim kyykyt taitaa useinkin olla yhden kesän kokeiluja. Matkapyörät taas ehkä ovat pidempään samalla omistajalla.

Itellä pyörää tulee vaihdettua liiankin usein. Taloudellisesti ei mitään järkeä :(
 
jos muutkaan ei malta pitää sitä pitkään, niin ei se liene sitten kovin hyvä.
 
jos muutkaan ei malta pitää sitä pitkään, niin ei se liene sitten kovin hyvä.

Tuohan on vähän sama kuin sanoisi, että ne jotka pitävät pyörää pitkään niin ei ole vain varaa vaihtaa sitä?

Jokanen taaplaa tyylillään, toki kiertopalkintojakin löytyy. Omalla kohdalla pyörä vaihtuu kausittain ja johtunee siitä, että sitä just omaa pyörää ei oo vielä löytynyt vaikka hyviä on kaikki ollu eikä mitään kiertopalkintoja/pommeja :dunno:
 
joo ei se siitä pommia tee tai mitenkään huonoa, mutta ei se vaan ole kovin kiinnostava koska ei kiinnosta pitemmän päälle.

itse vaihtelin pyöriä kuin paitaa, kunnes speed triple on sitten ollut 15vuotta. sellaista pyörää on pahempi vaihtaa, kun käy koeajoissa ja ne ei ole parempia kuin oma. ei ainakaan merkittävästi.

tai voi ne olla marginaalisesti parempia, mutta ei 20teuroa parempia.


tietysti tähän lopputulemaan harvammin pääsee kuin vaihtelemalla sitä aluksi aktiivisesti että löytää oikean.
 
joo ei se siitä pommia tee tai mitenkään huonoa, mutta ei se vaan ole kovin kiinnostava koska ei kiinnosta pitemmän päälle.
Niin siis pyörä + kuski -combo ei ole natsannut, eihän siinä mitään sen kummallisempaa tartteta. Voi hyvin olla että yli 90% kuskeista pitää jotain fillaria aivan susipaskana kun ovat sitä joskus kokeilleet, mutta sitten löytyy se pieni vähemmistö, jolle just tuo natsaakin kuin nenä päähän sillä hetkellä, niihin tarpeisiin. Voi hyvin olla että muutaman vuoden jälkeen ne tuonkin kuskin tarpeet muuttuu ja se hankinta ei enää ihan niin hyvin natsaakaan, jolloin se lähtee taas kiertoon seuraavalle :cruising:
 
...itse vaihtelin pyöriä kuin paitaa, kunnes speed triple on sitten ollut 15vuotta. sellaista pyörää on pahempi vaihtaa, kun käy koeajoissa ja ne ei ole parempia kuin oma. ei ainakaan merkittävästi.

tai voi ne olla marginaalisesti parempia, mutta ei 20teuroa parempia.

Jep, jos ja kun sattuu pitämään Goldwingistä, niin mihinkäs sitä voisi edes vaihtaa ??? .. tosin tuli siihen hommattua hieman tyyriisti penkin- ja kahvojenlämppärit -> BMW K 1200 Gt...:kääk:
 
Omalla kohdalla aluksi varmaan kaikista on pitänyt, mutta sitten jotain ominaisuutta on alkanut kaipaamaan jonka toisesta saisi. Sitten vaan laitteet kiertoon ja seuraavaa kohti. Ajan kanssa sitten alkaa palikat olemaan kohdallaan ja jotku pyörät jää pitemmäksi aikaa. Koeajo ei kauheasti kerro kuinka kamppeen kanssa pitemmän päälle viihtyy.
 
Back
Ylös