fasu65
New member
Kävimpä tuossa jonkun aikaa sitten mopolla näyttämään Tokimotolle sieltä viime syksynä ostamiani Brakingi-teräspunosjarruletkuja, jotka ovat ruostuneet liittimistä ja banjoista. Tarkoitus oli saada uudet letkut tilalle ja jonkin laista vahingonkorvausta(letkut vaihdettu huollon yhteydessä viime vuonna) jotta olisin vaitanut ne viikonloppuna, no eipä onnistunutkaan noin helpolla. Eivät suostuneet antamaan uusia tilalle, ennen kuin vanhat on toimitettu heille, eikä vahingonkorvauksesta ollut tietoakaan.
No jo perkele oli taas asiakaspalvelua, mulla oli kuitti mukana ja kävivät itse vielä tsekkaamassa ruostumisen ulkona. Mutta silti eivät suostuneet antamaan uusi tilalle, jotta olisin saanut ne vaihdettua ja sen jälkeen toimitettua ruostuneet heille.
Myöhemmin kotona päätin laittaa liikkeeseen vielä sähköpostia asian tiimoilta. Mutta eivätpä nuo enää viitsineet edes vastata siihen.
Nyt alkuviikosta laitoin uudelleen saman kyselyn asiasta ja linkitin siihen kuluttajasuojalaista kohdan, virheellisestä tuotteesta ja vahingonkorvaus vastuusta. Samalla ilmoitin asian siirtyvän kuluttajaneuvojan hoidettavaksi jos kerran liike ei vastaa kyselyihin.
Tälläkertaa liikkeessä herättiin ja kysyttiin neuvoa tavaran maahantuojalta, joka kieltäytyi vahingonkorvauksesta, vedoten siihen ettei itsekään saa sitä pois valmistajalta. Eikä myyjäliikekkään suostunut vahingonkorvaukseen tai vaihtamaan itse uusia letkuja tilalle.
No minäpä otin puhelimen kauniiseen kätöseen ja soitin kunnaliselle kuluttajaneuvojalle, joka oli minun kanssani samaa mieltä, että myyjä liike on vastuussa ja vahingonkorvaus velvollinen. Annoin hänelle liikkeen yhteystiedot, koska lupasi ottaa samantien yhteyttä ko. liikkeeseen ja keskustella heidän kanssaan tapauksesta.
Puolen tunnin kuluttua kuluttajaneuvoja soitti takaisin ja kertoi liikkeen vaihtavan jarruletkut veloituksetta ja pyysi minua varaamaan ajan sitä varten.
Näin siis tämäkin tapaus saatiin onnelisesti päätökseen, vasta kun virallinen taho astuu mukaan kuvioihin. Kaikki liikkeenharjoitajat kun eivät tunnu tietävän kuluttajan oikeuksista minkään vertaa.
No jo perkele oli taas asiakaspalvelua, mulla oli kuitti mukana ja kävivät itse vielä tsekkaamassa ruostumisen ulkona. Mutta silti eivät suostuneet antamaan uusi tilalle, jotta olisin saanut ne vaihdettua ja sen jälkeen toimitettua ruostuneet heille.
Myöhemmin kotona päätin laittaa liikkeeseen vielä sähköpostia asian tiimoilta. Mutta eivätpä nuo enää viitsineet edes vastata siihen.
Nyt alkuviikosta laitoin uudelleen saman kyselyn asiasta ja linkitin siihen kuluttajasuojalaista kohdan, virheellisestä tuotteesta ja vahingonkorvaus vastuusta. Samalla ilmoitin asian siirtyvän kuluttajaneuvojan hoidettavaksi jos kerran liike ei vastaa kyselyihin.
Tälläkertaa liikkeessä herättiin ja kysyttiin neuvoa tavaran maahantuojalta, joka kieltäytyi vahingonkorvauksesta, vedoten siihen ettei itsekään saa sitä pois valmistajalta. Eikä myyjäliikekkään suostunut vahingonkorvaukseen tai vaihtamaan itse uusia letkuja tilalle.
No minäpä otin puhelimen kauniiseen kätöseen ja soitin kunnaliselle kuluttajaneuvojalle, joka oli minun kanssani samaa mieltä, että myyjä liike on vastuussa ja vahingonkorvaus velvollinen. Annoin hänelle liikkeen yhteystiedot, koska lupasi ottaa samantien yhteyttä ko. liikkeeseen ja keskustella heidän kanssaan tapauksesta.
Puolen tunnin kuluttua kuluttajaneuvoja soitti takaisin ja kertoi liikkeen vaihtavan jarruletkut veloituksetta ja pyysi minua varaamaan ajan sitä varten.
Näin siis tämäkin tapaus saatiin onnelisesti päätökseen, vasta kun virallinen taho astuu mukaan kuvioihin. Kaikki liikkeenharjoitajat kun eivät tunnu tietävän kuluttajan oikeuksista minkään vertaa.