• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Topattu vai ilman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mak-3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mak-3

New member
Kannattaako ostaa ajo varusteet (housu & takki) irtotoppauksella vai ilman?

Riippuu hieman mallista sekä merkistä, mutta irroitettavassa on hyvä puoli, kun voi kesähelteillä ottaa vuoret pois.

Tuleeko tolle toppaukselle oikeesti käyttöö? vai jääkö se heti komeroon.

No mää ainakin irrotin omani heti alkuun, enkä edes oo ihan varma missä ne sisävuoret menee tällä hetkellä. Ei kaivannu esim. viime syksynäkään vaikka aamusin näytti pakkasasteitakin.

Oon kyllä tämmöstä hikoileva sorttia jolla on aina kuuma...

Suututtaa kun mun housuista ei saa vuoria irti.
Jos nyt ostaisin niin irrotettavat housuissa ja takissa.

wink.gif

Viime kesän ajoin MP-asun topatuilla housuilla, joista ei saa vuorta irti.

biggrin.gif

Nyt ne onkin sitten koko talven palvelleet hyvin ulkona toppahousuina lasten kanssa kelkkamäessä! Polvisuojuksetkin on saaneet olla paikallaan. Ne mp-asun "suojat" kun on aika olemattomat verrattuna siihen, mitä niiden pitäisi olla mp-housuissa.

062802moto_prv.gif

Nyt uudet housut onkin sitten kahtaa lajia:
Halvarssonsin irroitettavalla vuorella ja Lindstrandsin irroitettavalla "vesikalvolla" varustetut kesähousut.

Siis mun housut ainakin on jatkossa ehdottomasti kahdet: toiset lämpimät ja irroitettavalla vuorella varustetut. Toiset sitten kesähousut ja ilman vuorta.

En edes harkitsisi sellaisia ajokamppeita joissa ei olisi lämpövuorta ja jota ei saisi irroitettua halutessaan.

Takissa ja housuissa on molemmissa irrotettavat vuoret... housuissa en niitä ole kertaakaan käyttänyt, mutta takissa taisi vuori olla yhden viileän yöreissun paikallaan.

Kesällähän niitä toppauksia ei tarvita, jolloin ne on oltava poistettavia...

Keväällä/syksyllä (siis kolealla kelillä) ne on oikeinkin hyvä olla olemassa, toki ne voi korvata muilla lämpimillä alusasuilla.

Back