Tositietoa ZZR 1400:sta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Tässä taannoin oli pitkiä ketjuja koskien ZZR 1400:n hengettömyyttä alemmilla kierrosluvuilla. Väsyin sitten ketjun seuraamiseen, kun mielestäni selvää tietoa ei hengen lisäämiseen löytynyt. Mielipiteitä kylläkin runsaasti

Kysymys niille, jotka ovat ratkaisseet asian. Mitä olette tehneet ja mikä on vaikutus. Siis rautaa rakkineeseen tai softaa tai molempia jne. Nyt ei niinkään mielipiteitä ja ajatuksia teoriasta mitä pitäisi tehdä vaan käytännön faktaa.

Saahan niitä ajatelmia nytkin kirjoitella.
Siis pännä pyörimään.
 
Bikefox näytti myyvän pakettia johon tulee PC ja Yoshin 4-2-1 full system. Mainostaa että ala- ja keskialueella tapahtuu ihan eri tahtiin kuin vakiossa, onko jollain em. palikat kiinni ja jo kokemusta toimivuudesta...
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
 
ZZR1400:n konetta kuristetaan pikkuvaihteilla toisiokaasuläpillä. Poista läpät ja säädä seokset kohdalleen esim. Power Commanderia apuna käyttäen. Bike Doctorilta löytyy varmaan tehokäppyröitäkin aiheesta.
 
Kyllähän sinne tuo TRE kannattaa ilman muuta laittaa, mutta ei kannata ottaa niitä toisiläppiä pois.

Tuostahan se käy pirun hyvin selville:
http://www.brocksperformance.com/lowend.htm

Sitten pitää vaan muistaa säätää se huolella muutoksen jälkeen, eli PC (tai joku vastaava) pitää ostaa myös.
Eli henkeä tuli liikaakin alakierroksille. Mutta eihän tässä topikissa mitään ajettavuutta oltukaan hakemassa  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Eipä juuri sen enempää kuin TRE:n kanssa, mutta ajettavuus meni:

sanoi:
- Removing the throttle plates has the same net effect as installing the TRE
- If you remove the throttle plates count on losing most of the ridability on the street

The no-plates set-up is a race only mod which could also be used by the ‘shortpee-pee crowd’ on the street for maximum ‘minimal member’ excitement. But, the bike will actually stall and die if subjected to full throttle at low rpm’s in the wrong gear. I do not recommend this modification for street use at all, especially if you like to roll-on with your buddies. A Honda Hawk will outrun your 14 if your engine isn’t running! It could also be dangerous, so don’t do it.

Ei ne niitä toisioläppiä turhaan laita lähes joka ruiskupyörään nykyään. Onko se sitten hauskaa jos motti sammuu kun väännät isolla vaihteella alakierroksilla hanan pohjaan?
 
Kyllähän sinne tuo TRE kannattaa ilman muuta laittaa, mutta ei kannata ottaa niitä toisiläppiä pois.

Tuostahan se käy pirun hyvin selville:
http://www.brocksperformance.com/lowend.htm

Sitten pitää vaan muistaa säätää se huolella muutoksen jälkeen, eli PC (tai joku vastaava) pitää ostaa myös.
Eli henkeä tuli liikaakin alakierroksille. Mutta eihän tässä topikissa mitään ajettavuutta oltukaan hakemassa  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Eipä juuri sen enempää kuin TRE:n kanssa, mutta ajettavuus meni:

sanoi:
- Removing the throttle plates has the same net effect as installing the TRE
- If you remove the throttle plates count on losing most of the ridability on the street

The no-plates set-up is a race only mod which could also be used by the ‘shortpee-pee crowd’ on the street for maximum ‘minimal member’ excitement. But, the bike will actually stall and die if subjected to full throttle at low rpm’s in the wrong gear. I do not recommend this modification for street use at all, especially if you like to roll-on with your buddies. A Honda Hawk will outrun your 14 if your engine isn’t running! It could also be dangerous, so don’t do it.

Ei ne niitä toisioläppiä turhaan laita lähes joka ruiskupyörään nykyään. Onko se sitten hauskaa jos motti sammuu kun väännät isolla vaihteella alakierroksilla hanan pohjaan?
Ajettavuus meni?
 
Kyllähän sinne tuo TRE kannattaa ilman muuta laittaa, mutta ei kannata ottaa niitä toisiläppiä pois.

Tuostahan se käy pirun hyvin selville:
http://www.brocksperformance.com/lowend.htm

Sitten pitää vaan muistaa säätää se huolella muutoksen jälkeen, eli PC (tai joku vastaava) pitää ostaa myös.
Eli henkeä tuli liikaakin alakierroksille. Mutta eihän tässä topikissa mitään ajettavuutta oltukaan hakemassa  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Eipä juuri sen enempää kuin TRE:n kanssa, mutta ajettavuus meni:

sanoi:
- Removing the throttle plates has the same net effect as installing the TRE
- If you remove the throttle plates count on losing most of the ridability on the street

The no-plates set-up is a race only mod which could also be used by the ‘shortpee-pee crowd’ on the street for maximum ‘minimal member’ excitement. But, the bike will actually stall and die if subjected to full throttle at low rpm’s in the wrong gear. I do not recommend this modification for street use at all, especially if you like to roll-on with your buddies. A Honda Hawk will outrun your 14 if your engine isn’t running! It could also be dangerous, so don’t do it.

Ei ne niitä toisioläppiä turhaan laita lähes joka ruiskupyörään nykyään. Onko se sitten hauskaa jos motti sammuu kun väännät isolla vaihteella alakierroksilla hanan pohjaan?
Ajettavuus meni?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
???
Niin siis moottorin ajettavuus..

Tuo toisioläppien poistaminen tarkoittaa sitä, että kone todellakin "kuolee" jos avaat kunnolla isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Muutenkin olettaisin olevan vittumainen ajettava, ja samaahan tuo Brocks kirjoittelee.

Oikeastaan sama juttu kuin suoravetokaasarit vs alipainekaasarit.

Koska TRE:llä saa lähes samat väännöt alas, mutta ajettavuus ja käyttöominaisuudet säilyy, niin en miettis kovin pitkään mitä teen.

TRE ja Powercommander kiinni ja säätöön.
 
Hö. miten niin hengetön ala-alueella, en ymmärrä

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/zzr_vast_busa_001?full=1

Vaik en Kawa lasien läpi hirveesti kattele niin tota en hengettömyyttä en alle kirjoita
eek.gif
Ilmeisesti penkitetty 6.vaihteella? Kawassa on pikkuvaihteilla "rajoitus" joka ei kutosella penkittämällä tule esille. En oo kawalla ajanut, mutta ketkä ovat väittävät sen olevan pikkuvaihteilla selvästi busaa laimeampi.
Niinhän se näyttäisi menevän. 6. vaihteella toisioläpät aukeaa paljon nopeammin, joten sen takia se TRE toimiikin tuossa. Se huijaa että pyörä on koko ajan 6. vaihteella. Suzukissa TRE huijaa pelin olevan 5. vaihteella.

Ei ne toisioläpät siellä turhaan ole, joten älkää nyt ihmeessä menkö niitä poistamaan! Omassa pyörässänikin ne ovat, ei tahdo pelittää kunnolla ilman niitä. Lähes kaikissa ruiskupeleissä ne käyttää noita ECU:n ohjaamia toisioläppiä, eikä turhaan.
 
Bikefox näytti myyvän pakettia johon tulee PC ja Yoshin 4-2-1 full system. Mainostaa että ala- ja keskialueella tapahtuu ihan eri tahtiin kuin vakiossa, onko jollain em. palikat kiinni ja jo kokemusta toimivuudesta...
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Itellä myzzun satsi kiinni ja commanderi..
oli aika iso vaikutus...

saksassa ne on tehny niihin etummaisiin läppiin reikiä tai poistanu ne kokonaan et saadaan heti alku kierroksilla kaikki tehot ulos..
 
Bikefox näytti myyvän pakettia johon tulee PC ja Yoshin 4-2-1 full system. Mainostaa että ala- ja keskialueella tapahtuu ihan eri tahtiin kuin vakiossa, onko jollain em. palikat kiinni ja jo kokemusta toimivuudesta...
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Itellä myzzun satsi kiinni ja commanderi..
oli aika iso vaikutus...

saksassa ne on tehny niihin etummaisiin läppiin reikiä tai poistanu ne kokonaan et saadaan heti alku kierroksilla kaikki tehot ulos..
Kuulostaa melko turhalta.. TRE:llä ne läpät saa aukemaan nopeammin, ilman poistamisen tai porailun haittavaikutuksia.
 
Bikefox näytti myyvän pakettia johon tulee PC ja Yoshin 4-2-1 full system. Mainostaa että ala- ja keskialueella tapahtuu ihan eri tahtiin kuin vakiossa, onko jollain em. palikat kiinni ja jo kokemusta toimivuudesta...
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Itellä myzzun satsi kiinni ja commanderi..
oli aika iso vaikutus...

saksassa ne on tehny niihin etummaisiin läppiin reikiä tai poistanu ne kokonaan et saadaan heti alku kierroksilla kaikki tehot ulos..
Kuulostaa melko turhalta.. TRE:llä ne läpät saa aukemaan nopeammin, ilman poistamisen tai porailun haittavaikutuksia.
Mites / millä ne saa aukeemaan nopeemmin.. ? mikäs tre on ?
 
Back
Ylös