mek
New member
Syyskuussa 2023 siis muksahdin Gessulla pikkuvauhdista nurin. Pyörä selvisi melkeinpä pintanaarmuilla, mutta ohjastaja ei. Sääriluu meni polven alta palasiksi ja polvestakin pala irti. Talvella ei ollut lainkaan selvää, millaiseen kuntoon jalan saan, joten laitoin Gessun myyntiin sen jälkeen kun se oli EMC:llä kaskon piikkiin korjattu. Kevättalvella alkoi näyttää siltä, että kyllä tuosta jonkinlainen koipi vielä tulee. Olin pitkään halunnut kokeilla vähän erilaista pyörää, joten talliin tuli Moto-Guzzi V7 Special. Nätti ja sympaattinen pyörä, mutta pitkälle kuskille valitettavasti liian ahdas, joten heinäkuussa kävin vaihtamassa Loukolta Guzzilla toukokuussa rekisteröidyn Suzuki V-Strom 800 DE:n ja palasin matkaenskoihin. Elokuun alussa olikin sitten aika kuskin ja pyörän totutusajolle toisiinsa.
Lähtö sunnuntaina 4.8. klo 14.05 aurinkoista, +21. Kalajoen hiekkasärkillä oli paljon turisteja, välipala ja tankkaus ABCllä. Himangalla tuli pieni sadekuuro, muuten oli poutaa koko päivän. Liikennettä oli koko matkan melko paljon, karavaanareita ja moottoripyöriä. Koivulahden St1:llä join vielä kahvit ja söin sämpylän. Satamassa 18.55. Check in hoitui sujuvasti automaatilla. Kaksi ruotsalaista pyörää, Norden 901 ja CfMoto 450 tulivat myös kyytiin, mutta en jututtanut. Kamppeista ja karkeista renkaista päätellen TET-reittiä kiertämässä. Autokannet tulivat melko täyteen, mutta muuten laivalla oli väljää. Moottoripyörät päästettiin viimeisenä sisään. Join pullakahvit ja kuuntelin äänikirjaa. Laiva oli ajallaan klo 23 satamassa ja Uumajan Scandic Syd löytyi hyvin, 740 sek. Perillä 23.30, 340 km. Viimeksi olen ollut tuossa hotellissa 30 vuotta sitten, kun opiskeluaikana käytiin Uumajassa Quickella, Volvon kuorma-autotehtaalla ja maatalousyliopistossa opintomatkalla.

Lähtö sunnuntaina 4.8. klo 14.05 aurinkoista, +21. Kalajoen hiekkasärkillä oli paljon turisteja, välipala ja tankkaus ABCllä. Himangalla tuli pieni sadekuuro, muuten oli poutaa koko päivän. Liikennettä oli koko matkan melko paljon, karavaanareita ja moottoripyöriä. Koivulahden St1:llä join vielä kahvit ja söin sämpylän. Satamassa 18.55. Check in hoitui sujuvasti automaatilla. Kaksi ruotsalaista pyörää, Norden 901 ja CfMoto 450 tulivat myös kyytiin, mutta en jututtanut. Kamppeista ja karkeista renkaista päätellen TET-reittiä kiertämässä. Autokannet tulivat melko täyteen, mutta muuten laivalla oli väljää. Moottoripyörät päästettiin viimeisenä sisään. Join pullakahvit ja kuuntelin äänikirjaa. Laiva oli ajallaan klo 23 satamassa ja Uumajan Scandic Syd löytyi hyvin, 740 sek. Perillä 23.30, 340 km. Viimeksi olen ollut tuossa hotellissa 30 vuotta sitten, kun opiskeluaikana käytiin Uumajassa Quickella, Volvon kuorma-autotehtaalla ja maatalousyliopistossa opintomatkalla.












