Toukokuun ajo ja aamupostienduro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja F800GS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

F800GS

New member
Onko kellään tietoa reitistä jommasta kummasta tai jopa molemmista otsikossa mainituista kisoista?

Olen aloittelija mutta kisoihin tekisi mieli. Kuinkahan haastavia nuo reitit ovat, selviääkö vähäisen kokemuksen omaava? Eli lähinnä kiinnostaa että kuinka vaikeita ajettavia reitit ovat.

Miten yleisesti ottaen, kehtaako noihin lähteä ennenkuin omaa vauhtia C-luokan keskitasolle edes?

smlenduro
Kalkku
Noihin tulee infoa kisoista kun niitä joku päivittää. Smlendurossa monesti reittiselosteet jne. Tietysti aina järjestävän kerhon sivuilla voi olla infoa reiteistä.
Reittien vaikeus on sitten eri asia. Mikä sitten on kenellekin vaikeaa? Sm-kisoissa reitit on hieman haastavampia yleensä muttei mun mielestä mitenkään mahdottomia. Kiteellä viime vuonna oli vaikeimmat paikat ekalla siirtymällä ja extremellä. Lahdessa taas en ajanut kuin kaksi pätkää ja ne oli ihan ajettavia. Eka siirtymä tuppasi olemaan aika haastava. Mutta sanoisin että jos edes hieman on perusasiat kunnossa niin eikun numerot kiinni ja kokeilemaan. Jos taas ajatuksena on se että heti pitää voittaa niin sitten pitää treenata sen mukaan, jos taas harrastaminen niin että pääsee ajamaan uusissa ja erilaisissa mestoissa niin C-luokka on siihen hyvä valinta. Itse ajelen siellä C:n vikassa kolmanneksessa ja joka kerta on kiva kun kaikki menee putkeen ja maaliin pääsee
smile_org.gif

Noista kahdesta kisasta en tarkemmin tiedä mutta viime vuonna toukokuunajossa taisi olla aika ajettava reitti.

Mukaan vaan.

Tosin molempiin kisoihin on tainnut jo ilmo-aika mennä umpeen...

Aika usein noissa SM -kisoissa C, V ja Lady ajatetaan pahimpien paikkojen ohi, mitkä taasen A ja B ajaa. Kuten garse sanoin, niin jos on perus asiat kunnossa ja kyyti edes jonkinlaista niin mukaan vaan. Pääsee ainakin uusille ja hienoille reiteille ajamaan.

Back