Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varsinkin silloin, jos satut kyselemään alennuksia....Tällä tarkoitan sitä että kun sinne menee, niin jotenkin tuntuu siltä että aina ollaan vaan naama hieman väärinpäin ja muutenkin tuo asiakkaaseen suhtautuminen on ollut kohdallani vähän "nuivaa" ja nihkeää...
Itse kävin ja aluks oli äijä naama väärinpäin mutta kun tiesinkin jotain kaverin CB1100R:stä joka liikkeessä oli niin jo alkoi naamanilmeet muuttua. Kovin mielellään ukko moposta puhui ja oli kovin yllättynyt kun nuoretkin tietää jotain noinkin vanhoista pyöristä.Varsinkin silloin, jos satut kyselemään alennuksia....Tällä tarkoitan sitä että kun sinne menee, niin jotenkin tuntuu siltä että aina ollaan vaan naama hieman väärinpäin ja muutenkin tuo asiakkaaseen suhtautuminen on ollut kohdallani vähän "nuivaa" ja nihkeää...![]()
Voi voi ku olisin lukenut tätä ketjua pari vuotta sitten... Vein zx6r:n hänelle huoltoon, ku piti lähteä Ruotsin reissulle muutaman päivän päästä. Ukko sääti venttiilit, vaihto tulpat ja öljyt ja silleen. Oli jotenki "kesäteräisen" oloinen kun menin pyörää hakemaan. Tiedä sitten vaikuttiko ku oli perjantai... Noh, kun pyörä viimein saatiin kasaan ja päätähuimaava lasku maksettua, niin kysyin sitten ukkelilta, että miksi se tuolleen nakuttaa? Äijä siihen, että se on nokkaketjun kiristäjästä johtuva nakutus ja hän ei saa sitä painettua kunnolla pohjaan. Noh, minä vihreänä uskomaan hyvältä kuulostavan selityksen, varsinkin kun äijä itte kävi ajamassa pyörällä ja totesi, että kaikki kunnossa. Menin kans siihen lankaan, että paja oli täynnä poliisin pyöriä ja ukolla oli hyvä maine vanhempien kalifien keskuudessa. Noh, pajalta lähdettyäni ihmettelin, kun vastaa oudosti kaasuun, mutta ajattelin, että eiköhän se siitä. Sunnuntaina piti lähteä laivalla Ruotsiin, joten en uskaltanut ajatella sellaista vaihtoehtoa, että pyörä menisi takaisin telakalle ja matka peruuntuisi. Tosin eihän sitä olisi ainakaa kyseiseen firmaan enää saanut, koska Tr-pyörä ei ole auki lauantaisin... Noh, pyörä laivaan ja maanantaina alkoi matka kohti Etelä-Ruotsia. Reilun 300 kilometrin jälkeen pyörä sanoi sopimuksen irti. Paikallinen korjaaja totesi, että "no way" ja allekirjoittanut tuli vakuutusyhtiön piikkiin Suomeen ja pyörä tuli hetken perässä. Sen jälkeen alkoikin ihmeellinen ralli Rissasen ja allekirjoittaneen välillä. Siitä riittäisi kerrottavaa vaikka kuinka paljon, mutta oleellista on se, että kansi, nokka ja kaikkea muuta pientä sälää meni vaihtoon ja kyseinen ukkeli väitti kovin kovasti, että hän ei ole tehnyt minkäänlaista virhettä. Jankkasi vain jotain, että kun ei tullut kuunneltua, että nakuttiko se kun toin pyörän huoltoon ja niin edelleen. Lopulta sitten tehtiin sellainen sovellutus, että minä maksoin osat ja hän ei veloittanut töistä mitään. Kohtuullista kuitenkin, koska ukkeli pystyi korjaamaan pyörää melkein vuoden ja venyttämään hommaa erilaisiin syihin vedoten. Olen jälkeenpäin näyttänyt kuvia rikkinäisestä kannesta kahdelle eri korjaajalle ja molemmat ovat olleet sitä mieltä, että jotain siellä on ollut pahasti vialla. Muuten ei tule noin rumaa jälkeä.Pitkästä aikaa lueskelen forumia, ja ajattelin tähän laittaa vähän huonoakin kokemusta kyseisestä korjaamosta. Asiakaspalvelu on itse korjaajan osalta kyllä huonoa, naispuolinen sihteeri(?) sen sijaan on oikein mukava. Vaan eipä siinä mitään, pulista voi muuallakin. Asiaan siis. Ensimmäisellä kerralla Kawan kaasarit oli synkattavana. Liikkeestä lähtissä en heti huomannut mitään, mutta sain kuusiston tiellä hepulin, ja lähdin ohitukseen aika tiukasta paikasta. Ja mitä hel...? Kierrosten saavuttaessa 6000, kone kuoli täysin. Eipä jäänyt liikenteenjakajan ja pakettiauton väliin pyörän lisäksi montaa ylimääräistä senttiä. Ei muuta kuin housut kosteana bussipysäkille ihmettelemään, mikä riivaa. Melko nopeasti huomasin että molemmat kaasarin imukurkut ovat irti. Vaikka v-tuttikin, laitoin itse siinä paikalleen ja rauhoituttuani ajattelin että sattuuhan sitä, kai. Ei mielellään kuitenkaan toista kertaa vastaavassa tilanteessa. Koskapa olin kuitenkin liikkeestä kuullut paljon hyvää, vein sitten seuraavana kesänä pyörän venttiilien säätöön, kun en yksinkertaisesti viitsinyt sillä kertaa siihen hommaan itse ryhtyä tilojen puutteessa ja seliseli jne. Heti pihalta lähtiessä huomasin että mopo ei ole kunnossa. Nyki ja pätki ja yski ja pomppi. Etsin vikaa enkä sitä löytänyt kun en osannut sinne venttiliosastolle vilkaista, kun luulin säädetyiksi. Olihan pomppuvikaa ollut jo ennen korjaamoreissuakin. Kun kaikki mahdollinn oli tarkistettu, päätin sitten vielä varmuudeksi vilkaista venttilejä. Ja niin: kahdeksasta venttiilistä kolme kannossa pahemman kerran ja kahdessa välystä sen verran ainakin piisasi. Ja taas, elin otsassa säätämään ja kiuas kasaan, ja vot. Ongelma oli poissa. Mutta kun taas kerkesin rauhoittumaan ennenkuin antamaan palautetta, niin se jäi sitten tekemättä. Vaan enpä vie enää sinne ikinä pyörääni. Tiedän kyllä, että korjaaja osaa asiansa ja poliisipyöriäkin näyttää oleevan usein pihassa. Kaksi erehdystä, ja mielestäni pahaa sellaista on vaan minulle liikaa. Oliskohan niin, että se edelliskesäinen apupoika olisi ainakin venttiilit säätänyt, sitä en tiedä.
EDIT: Ei pelkästään pahaa. Muistin juuri että ensimmäinen kosketus vuosia sitten kyseiseen firmaan oli ihan OK. Nokkaketjun vaihto em. kawaan hoitui siellä nopeasti ja ongelmitta.![]()

Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia TR-pyörästä ja niin myös
monilla muilla todellisilla motoristeillä!