• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TR-Pyörä Turku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja OTV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuosta voidaan olla montaa mieltä...

Sen tunnustan, että asiantuntemus pyörien tekniikan suhteen on kovaa luokkaa, mutta palvelu on jotain aivan muuta !

Tällä tarkoitan sitä että kun sinne menee, niin jotenkin tuntuu siltä että aina ollaan vaan naama hieman väärinpäin ja muutenkin tuo asiakkaaseen suhtautuminen on ollut kohdallani vähän "nuivaa" ja nihkeää...

Eli missä on hymy, joka olisi palveluammatissa suotavaa...

Tällä tarkoitan sitä että kun sinne menee, niin jotenkin tuntuu siltä että aina ollaan vaan naama hieman väärinpäin ja muutenkin tuo asiakkaaseen suhtautuminen on ollut kohdallani vähän "nuivaa" ja nihkeää...
Varsinkin silloin, jos satut kyselemään alennuksia....
sad_orig.gif

Varsinkin silloin, jos satut kyselemään alennuksia....
sad_orig.gif
Itse kävin ja aluks oli äijä naama väärinpäin mutta kun tiesinkin jotain kaverin CB1100R:stä joka liikkeessä oli niin jo alkoi naamanilmeet muuttua. Kovin mielellään ukko moposta puhui ja oli kovin yllättynyt kun nuoretkin tietää jotain noinkin vanhoista pyöristä.

Eli jäänsärkijä löytyi puolivahingossa. Menen varmasti uudestaan kunhan tulee 20 000km täyteen.

Kyl se äijä siäl ainaki meikän kevarin (NSR) huollot teki ihan asiantuntevasti jo vuonna yheksänviis.
cool.gif

Äsken kävin hiukan höpisemässä tuolla, kyselin huoltohintoja ja kaikennäköstä.

Sit kerroin etten saanu muutamassa liikkeessä palvelua pikkuasian (ketjujen niittaus) suhteen ja äijä laitto ne siinä odotellessa.

Kyllä musta tuntuu että jos jotain töitä tarvii teettää niin se on juurikin tuo miekkonen kun ne tulevaisuudessa mun mopoon tekee. Osaa asiansa kyllä tosi hyvin. Mutta vissiin on kauhee kiire kun sen apupoika ei käsittääkseni oo enää töissä eli ihan ittekseen joutuu kaiken väsäämään.

Että jos on joku työtön mp-asentaja tätä lukemassa niin vois ehkä kannattaa kysästä tuolta hommia. Sitä en sit tiedä onko sillä oikeesti tarvetta työvoimalle.

Pitkästä aikaa lueskelen forumia, ja ajattelin tähän laittaa vähän huonoakin kokemusta kyseisestä korjaamosta. Asiakaspalvelu on itse korjaajan osalta kyllä huonoa, naispuolinen sihteeri(?) sen sijaan on oikein mukava. Vaan eipä siinä mitään, pulista voi muuallakin. Asiaan siis. Ensimmäisellä kerralla Kawan kaasarit oli synkattavana. Liikkeestä lähtissä en heti huomannut mitään, mutta sain kuusiston tiellä hepulin, ja lähdin ohitukseen aika tiukasta paikasta. Ja mitä hel...? Kierrosten saavuttaessa 6000, kone kuoli täysin. Eipä jäänyt liikenteenjakajan ja pakettiauton väliin pyörän lisäksi montaa ylimääräistä senttiä. Ei muuta kuin housut kosteana bussipysäkille ihmettelemään, mikä riivaa. Melko nopeasti huomasin että molemmat kaasarin imukurkut ovat irti. Vaikka v-tuttikin, laitoin itse siinä paikalleen ja rauhoituttuani ajattelin että sattuuhan sitä, kai. Ei mielellään kuitenkaan toista kertaa vastaavassa tilanteessa. Koskapa olin kuitenkin liikkeestä kuullut paljon hyvää, vein sitten seuraavana kesänä pyörän venttiilien säätöön, kun en yksinkertaisesti viitsinyt sillä kertaa siihen hommaan itse ryhtyä tilojen puutteessa ja seliseli jne. Heti pihalta lähtiessä huomasin että mopo ei ole kunnossa. Nyki ja pätki ja yski ja pomppi. Etsin vikaa enkä sitä löytänyt kun en osannut sinne venttiliosastolle vilkaista, kun luulin säädetyiksi. Olihan pomppuvikaa ollut jo ennen korjaamoreissuakin. Kun kaikki mahdollinn oli tarkistettu, päätin sitten vielä varmuudeksi vilkaista venttilejä. Ja niin: kahdeksasta venttiilistä kolme kannossa pahemman kerran ja kahdessa välystä sen verran ainakin piisasi. Ja taas, elin otsassa säätämään ja kiuas kasaan, ja vot. Ongelma oli poissa. Mutta kun taas kerkesin rauhoittumaan ennenkuin antamaan palautetta, niin se jäi sitten tekemättä. Vaan enpä vie enää sinne ikinä pyörääni. Tiedän kyllä, että korjaaja osaa asiansa ja poliisipyöriäkin näyttää oleevan usein pihassa. Kaksi erehdystä, ja mielestäni pahaa sellaista on vaan minulle liikaa. Oliskohan niin, että se edelliskesäinen apupoika olisi ainakin venttiilit säätänyt, sitä en tiedä.

EDIT: Ei pelkästään pahaa. Muistin juuri että ensimmäinen kosketus vuosia sitten kyseiseen firmaan oli ihan OK. Nokkaketjun vaihto em. kawaan hoitui siellä nopeasti ja ongelmitta.
smile_org.gif

No mä en ole vielä päässyt ko. paikan asiakkaaksi. Viime talvena yritin. Olin jo henkisesti latautunut bemarin ostoon, mutta kun suhtautuminen vaihtokauppaan oli niin nuivaa, että ei siis kerta kaikkiaan ollenkaan vaihturi olisi kelvannut niin totesin, että ei sitten. Sen vertta kyrsiinnyin että tärväsinkin rahani autoon (!). Ajoin sitten viime kauden vanhalla mopolla...

Tuohon autotallipuulaakiin en rupista vaihtomopoani mene enää toista kertaa tarjoamaan. Kun Turusta ei muualta taida Bemaria saada niin täytyy kattella jotain muuta merkkiä. Tai sitten lähteä Tampereelle.

Juuri tänää kävin vaihdattamassa takanakin bemuun ko. liikkeessä. Hienoa palvelua, ei mitään tusinap*skaa liukuhihnalta. Kumpa vaan olisi samanlainen pulju lähempänä omia kotikontujani! Se nyt on ainakin varmaa, et jos jotain asiaa huoltamoon Turussa on, niin tänne tulen uudelleen...
033102beer_1_prv.gif

Pitkästä aikaa lueskelen forumia, ja ajattelin tähän laittaa vähän huonoakin kokemusta kyseisestä korjaamosta. Asiakaspalvelu on itse korjaajan osalta kyllä huonoa, naispuolinen sihteeri(?) sen sijaan on oikein mukava. Vaan eipä siinä mitään, pulista voi muuallakin. Asiaan siis. Ensimmäisellä kerralla Kawan kaasarit oli synkattavana. Liikkeestä lähtissä en heti huomannut mitään, mutta sain kuusiston tiellä hepulin, ja lähdin ohitukseen aika tiukasta paikasta. Ja mitä hel...? Kierrosten saavuttaessa 6000, kone kuoli täysin. Eipä jäänyt liikenteenjakajan ja pakettiauton väliin pyörän lisäksi montaa ylimääräistä senttiä. Ei muuta kuin housut kosteana bussipysäkille ihmettelemään, mikä riivaa. Melko nopeasti huomasin että molemmat kaasarin imukurkut ovat irti. Vaikka v-tuttikin, laitoin itse siinä paikalleen ja rauhoituttuani ajattelin että sattuuhan sitä, kai. Ei mielellään kuitenkaan toista kertaa vastaavassa tilanteessa. Koskapa olin kuitenkin liikkeestä kuullut paljon hyvää, vein sitten seuraavana kesänä pyörän venttiilien säätöön, kun en yksinkertaisesti viitsinyt sillä kertaa siihen hommaan itse ryhtyä tilojen puutteessa ja seliseli jne. Heti pihalta lähtiessä huomasin että mopo ei ole kunnossa. Nyki ja pätki ja yski ja pomppi. Etsin vikaa enkä sitä löytänyt kun en osannut sinne venttiliosastolle vilkaista, kun  luulin säädetyiksi. Olihan pomppuvikaa ollut jo ennen korjaamoreissuakin. Kun kaikki mahdollinn oli tarkistettu, päätin sitten vielä varmuudeksi vilkaista venttilejä. Ja niin: kahdeksasta venttiilistä kolme kannossa pahemman kerran ja kahdessa välystä sen verran ainakin piisasi. Ja taas, elin otsassa säätämään ja kiuas kasaan, ja vot. Ongelma oli poissa. Mutta kun taas kerkesin rauhoittumaan ennenkuin antamaan palautetta, niin se jäi sitten tekemättä. Vaan enpä vie enää sinne ikinä pyörääni. Tiedän kyllä, että korjaaja osaa asiansa ja poliisipyöriäkin näyttää oleevan usein pihassa. Kaksi erehdystä, ja mielestäni pahaa sellaista on vaan minulle liikaa. Oliskohan niin, että se edelliskesäinen apupoika olisi ainakin venttiilit säätänyt, sitä en tiedä.

EDIT: Ei pelkästään pahaa. Muistin juuri että ensimmäinen kosketus vuosia sitten kyseiseen firmaan oli ihan OK. Nokkaketjun vaihto em. kawaan hoitui siellä nopeasti ja ongelmitta.
smile_org.gif
Voi voi ku olisin lukenut tätä ketjua pari vuotta sitten... Vein zx6r:n hänelle huoltoon, ku piti lähteä Ruotsin reissulle muutaman päivän päästä. Ukko sääti venttiilit, vaihto tulpat ja öljyt ja silleen. Oli jotenki "kesäteräisen" oloinen kun menin pyörää hakemaan. Tiedä sitten vaikuttiko ku oli perjantai... Noh, kun pyörä viimein saatiin kasaan ja päätähuimaava lasku maksettua, niin kysyin sitten ukkelilta, että miksi se tuolleen nakuttaa? Äijä siihen, että se on nokkaketjun kiristäjästä johtuva nakutus ja hän ei saa sitä painettua kunnolla pohjaan. Noh, minä vihreänä uskomaan hyvältä kuulostavan selityksen, varsinkin kun äijä itte kävi ajamassa pyörällä ja totesi, että kaikki kunnossa. Menin kans siihen lankaan, että paja oli täynnä poliisin pyöriä ja ukolla oli hyvä maine vanhempien kalifien keskuudessa. Noh, pajalta lähdettyäni ihmettelin, kun vastaa oudosti kaasuun, mutta ajattelin, että eiköhän se siitä. Sunnuntaina piti lähteä laivalla Ruotsiin, joten en uskaltanut ajatella sellaista vaihtoehtoa, että pyörä menisi takaisin telakalle ja matka peruuntuisi. Tosin eihän sitä olisi ainakaa kyseiseen firmaan enää saanut, koska Tr-pyörä ei ole auki lauantaisin... Noh, pyörä laivaan ja maanantaina alkoi matka kohti Etelä-Ruotsia. Reilun 300 kilometrin jälkeen pyörä sanoi sopimuksen irti. Paikallinen korjaaja totesi, että "no way" ja allekirjoittanut tuli vakuutusyhtiön piikkiin Suomeen ja pyörä tuli hetken perässä. Sen jälkeen alkoikin ihmeellinen ralli Rissasen ja allekirjoittaneen välillä. Siitä riittäisi kerrottavaa vaikka kuinka paljon, mutta oleellista on se, että kansi, nokka ja kaikkea muuta pientä sälää meni vaihtoon ja kyseinen ukkeli väitti kovin kovasti, että hän ei ole tehnyt minkäänlaista virhettä. Jankkasi vain jotain, että kun ei tullut kuunneltua, että nakuttiko se kun toin pyörän huoltoon ja niin edelleen. Lopulta sitten tehtiin sellainen sovellutus, että minä maksoin osat ja hän ei veloittanut töistä mitään. Kohtuullista kuitenkin, koska ukkeli pystyi korjaamaan pyörää melkein vuoden ja venyttämään hommaa erilaisiin syihin vedoten. Olen jälkeenpäin näyttänyt kuvia rikkinäisestä kannesta kahdelle eri korjaajalle ja molemmat ovat olleet sitä mieltä, että jotain siellä on ollut pahasti vialla. Muuten ei tule noin rumaa jälkeä.

En kyllä itsekään uskalla suositella kenellekään kyseistä firmaa. Jäi todella outo maku suuhun koko hommasta ja voin myös yhtyä yllä esitettyihin kommentteihin huonosta asiakaspalvelusta.

En rupea yksityiskohtaisesti omakohtaisia tapauksia repostelemaan, mutta sanotaan nyt näin: EN SUOSITTELE.

Hehheh. Kiitos kaikille negatiivisten palautteiden antaneille, jotta ei omaa pyörääni tule vietyä pilattavaksi  
biggrin.gif

Omat kokemukseni Kaarningonkadun pajasta ovat huonot. GSX 750 F:n käytin määräaikaishuollossa, ja huollon jälkeen pyörä äänteli epämääräisesti. Vein pyörän takaisin, mutta asiaani, saati sitten pyörääni ei kuunneltu.

Tapahtuma itsessään on vuosien takaa. Tilanne on voinut parantua, mutta itse vältän sitä firmaa toistaiseksi.

"Meille on tärkeää, että pyöräsi toimii kuin unelma
ja sinä saat keskittyä ajamisen nautintoon!"

Ei ole puljun omistaja vissiin itse nähnyt tuota lausetta kotisivuillaan  
biggrin.gif

Oon kovasti yrittänyt olla asiakas nyt kun Power Bike on poissa pelissä ja en muitakaan suosituksia löytänyt mutta viikon soittelulla en ole saanut ketään vastaamaan puhelimeen
sad_orig.gif

Eli näiltä pohjilta mulla on alla huoltamaton pyörä ja ei paikkaa johon rullata huoltoon. Vähän harmittaa kyllä.

Olen käyttänyt TR-pyörää huoltoihin jo tuollaiset 16 vuotta ja tunnen Tapsan tavat siksi hyvin. Varmaan parasta asiantuntemusta, aloitti hommat jo 60-luvun lopulla. Jos ei muut paikalliset puulaakit saa esim. takuukorjauksia kuntoon, tuodaan pyörä Tapsalle. Vain plussaa, ei mikään paskanjauhaja, joten sinne ei kannata mennä kuluttamaan aikaansa ja huolto pitää varata ajoissa, koska muitakin on jonossa
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Törmäsin TLR:llä monta vuotta sitten pieneen peuraan (en kaatunut onneksi, osui keskelle eturengasta), vein pyörän TR-Pyörä Turku laitettavaksi, kun moni "vanha parta" suositteli

-> koska kyseessä oli vakuutuskorjaus, niin äijä oli tosi mukava kun pyörää tuotiin
-> sitten alkoi ongelmat ... aikataulu venyi koko ajan syystä tai toisesta, eikä osia kuulemma löytynyt, sitten se soitti yksi päivä ja ihmetteli että onko välys ohjauslaakeriin edes tullut onnettomuudesta vai enkö ole huoltanut pyörää ollenkaan ? (mainittakoon että juuri oli ajettu pari ratapäivää ja olin jopa satsannut uuteen öhlins takaiskariin ja ohjausiskariin, että kyllä pyörä oli ajallaan huollettu)
-> oli jopa soittanut vakuutustarkastajalle ja ihmetellyt samaa asiaa (tunsin ko tarkastajan ja hän soitti minulle ja ihmetteli asiasta)
-> puhelimessa annoin vaatimuksen milloin pyörä on valmis, PISTE !!!
-> kun saavuin hakemaan pyörää nainen oli mukava mutta vaivautunut, ja mieshenkilö oli todella ärtyisä ... kun se sitten sanoi ettei se ollut saanut 5 viikossa hankittua katteenpultteja niin räjähdin ja sanoi että käytä mitä pultteja käytät mutta pyörä ajokunton NYT !!!
-> saatin pyörää ajokuntoon ja vein pois
-> ostin itse puuttuvat osat ja lähetin laskun vakuutusyhtiöön
-> oli kylläkin TR Pyörä laskuttanut uudesta etulokarista vaikkei sellaista ollut ostanutkaan, joten ilmoitin samalle tarkastajalle että soitapa ja kysy kuka huijaa vakuutusyhtiötä (oli kuulemma vastannut että sori, erehdys)

MIELUMMIN POLTAN NYKYISEN PYÖRÄN ENNENKUIN VIEN UUDELLEEN SINNE HUOLTOON

Onkohan Fredatorilla yksi kaljakoppa juotu ja toinen menossa
kun tuollaista soopaa viitsii kirjoittaa TR-pyörästä???
Lisäksi kannattaa mettiä mahdollista kunnianloukkaus-syytettä?
Voi tulla kalliiksi kymmenen vuoden vanha huolto?

Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia TR-pyörästä ja niin myös
monilla muilla todellisilla motoristeillä!

Suosittelen todella fredalle pyörän myymistä ja menemällä itse huoltoon:respect:

Back