Tridentin "syyshuolto"

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rib@55
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rib@55

New member
Laitan tän tännekin, ku ei tuolla tekniikkakeskustelusivulla kukaan ottanu kantaa
nixweiss.gif
!:

Eli tarinantynkää syyshuollosta.

Pyörän Marraskuussa ostettuani huoltohommiin ja:

Satula pois,
matkustajan kauhukahva pois,
yläsivukatteet pois,
tankki pois,
puolat pois,
kaasarit pois,
putsarin kotelo pois,
kotelo auki,
vanha (alkuperäinen?) todella skeidanen putsari kaatikselle ja uutta sisään.

Sitten vain päinvastaisessa järjestyksessä kasaan...

Oli aika tuskainen homma, mutta selvisin . Toki samalla vaihdoin tulpatkin, kun tankki oli irti. Tulppia ei saa vaihdettua ilman tankin irroitusta. Aika hyvin on insinöörit suunnitelleet , moponimun.

Lieneekö muissa säksättimissä yhtä "helppoa"?
 
Toki suodatin ja voiteluaineet päivitettiin.

Sen takia mä tosta ilmanputskarijutskasta kirjotin, kun ei ole aikaisempaa kokemusta briteistä. Japskeja on mulla aikaisemmin ollu ja niissä muistaakseni vaihto onnisti jotakuinkin "helposti".
 
Ja vielä:

Kyl noi ketjut, vaijerit, nesteet yms jutut tuli hoidettua. Rengasasia jää keväämmälle, täytyy tsekka gummien kunto tarkemmin sitten. jos ne vaikka joutuu vaihtamaan.

Oisko muuten tiedossa hyvää liikettä missä ne kumit edullisesti vaihtaisivat? Täällä PKS alueella?
 
Ostin omani Reliatecilta eli ORG.Shopista ihan hyvään hintaan. ORGin jäsenenä sain vielä "halvennusta". Haulla löytyy näiltäkin sivuilta tietoa renkaitten ostopaikoista...

Edit: Bajahillin sivuilta, siis täältä ,löytyy lisää vinkkejä...
 
Oli aika tuskainen homma, mutta selvisin . Toki samalla vaihdoin tulpatkin, kun tankki oli irti. Tulppia ei saa vaihdettua ilman tankin irroitusta. Aika hyvin on insinöörit suunnitelleet , moponimun.

Lieneekö muissa säksättimissä yhtä "helppoa"?
Rocketissa on onneksi semmonen hieno rautakeppi, siis samanlainen kuin autoissa konepellin ylhäällä pitoon, millä saa tankin etureunasta pidettyä ylhäällä samalla kun koittaa kaivaa tulppia pois. Muuten tulpat on aika kakkamaisessa paikassa mulla on kamasan magneettitulppahylsy ja siihen 15cm jatkovarsi sillä just ja just saa tulpat auki ja pois. Alkuperäisellä pyörän tulppa-avain hylsyllä ei ole mitään jakoa jos saa auki niin hylsyä ei saa kuopasta ilman kärkipihtejä ja vanhan tulpan kalastus ei onnistu edes niillä. Pitäis varmaan sitten ottaa ja kääntää pyörä ylösalas ja ravistaa sittenhän se tulppa sieltä tippuu ulos, loppuu vaan ranteesta ruis kun rakkine painaa 350kg.
 
Oli aika tuskainen homma, mutta selvisin . Toki samalla vaihdoin tulpatkin, kun tankki oli irti. Tulppia ei saa vaihdettua ilman tankin irroitusta. Aika hyvin on insinöörit suunnitelleet , moponimun.

Lieneekö muissa säksättimissä yhtä "helppoa"?
Rocketissa on onneksi semmonen hieno rautakeppi, siis samanlainen kuin autoissa konepellin ylhäällä pitoon, millä saa tankin etureunasta pidettyä ylhäällä samalla kun koittaa kaivaa tulppia pois. Muuten tulpat on aika kakkamaisessa paikassa mulla on kamasan magneettitulppahylsy ja siihen 15cm jatkovarsi sillä just ja just saa tulpat auki ja pois. Alkuperäisellä pyörän tulppa-avain hylsyllä ei ole mitään jakoa jos saa auki niin hylsyä ei saa kuopasta ilman kärkipihtejä ja vanhan tulpan kalastus ei onnistu edes niillä. Pitäis varmaan sitten ottaa ja kääntää pyörä ylösalas ja ravistaa sittenhän se tulppa sieltä tippuu ulos, loppuu vaan ranteesta ruis kun rakkine painaa 350kg.
On se Tridentin keskimmäinen tulppa aika "fittimestassa"
veryangry.gif
. Ensin tietysti kaikki vermeet veke ja sitten: 19mm hylsy, sen yläpäähän 21mm hylsy. 21seen hylsyyn 6kanttinen välipala, niin sitten pääsee papukaijapihdeillä ruuvaa sen keskitulpan veke...
062802jumpie_prv.gif

ei ole helppoa, moottorimiehen elo
blush.gif
 
Back
Ylös