Valitettava tosiasia on se, että kun nykybensa kastelee tulpat, uudetkin, niin ne kannattaa vaihtaa taas käyttämättömiin. Jotain mätää on tuossa polttoaineessa, kun se pilaa sytytyspuikot heti ensikastelulla. Aivan sama, onko kyseessä ruohonleikkuri, mopo, perämoottori tai motskari, talvisäilytyksen aikana polttoaine huonontuu (ilman stabilisattoria) sen verran, että ensimmäinen käynnistysyritys saattaa kastella tulpat ja sen jälkeen toimintavarmuus niille onkin vain 50% (tieto mm NGK:lta ja käytännön kokemuksesta). Siispä, uudet tulpat paikoilleen ja uutta, tuoretta bensaa tankkiin ennen seuraavaa yritystä käynnistää motskari talven jälkeen. Sen ylitalven tankissa olleen polttoaineen voi lisätä tankkiin tuoreemman bensan joukkoon.
Tuon tulppaoperaation voi siis välttää jatkossa sillä, että syksyllä viimeisen tankkauksen yhteydessä tankkaa joko pienkonebensaa, jonka pitää päästä kaasarimalleissa kohokammioihin saakka, tai lisää tankkiin polttoaineen stabilisaattoria (säilöntäainetta). Molempia pitäisi olla saatavana alan liikkeistä tai vaikkapa venetarvikekaupoista. Ruiskukoneissa tuo stabilisaattori on ihan riittävä, omat kaasarilaitteetkin ovat sen avulla käynnistyneet ongelmitta jo yli 15 vuoden ajan...