• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triple röpeltää...ajoittain..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyrhen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jyrhen

New member
Joopa joo.Ihan ensiksi kysymys:mitä oktaania käytätte sliparilla varustetussa mopottimessanne?Siis lähinnä Trumpassa.Vaatiiko aftermarket softa 98:n käyttöä
confused_orig.gif
?
Oma tripleni,ajoittain,aiheuttaa kiusallisia tilanteita röpeltämällä likkeellelähdössä..ts.ei kierrä,ei sitten millään,tuloksena on useimmiten lupsakka moottorin sammuminen,vaikka kuski on kovasti menossa eteenpäin.
95:sta olen ajoittain tankannut (tälläkin hetkellä tankki täynnä) tähän asti,ja ongelma ilmeni 4i päivää sitten.Slipari on ollut kiinni jo toista viikkoa.Välillä on iloisesti sekatankillisia....
lookaround_orig.gif

Voisihan tripleä käyttää huollossa,jonne on kolmen viikon jono,
mutta jos joku vaikkapa osaisi auttaa...
crazy.gif

"Pyöräni tuntuu usein tehottomalta ja käy ilmeisesti vain kolmella pytyllä. Mikähän mahtaa olla vikana?

T: Epätietoinen Triumph-kuski"

Ei malttanut olla vinoilematta.
Kiitos ja anteeksi...
bowdown.gif

Höh...taas piruillaan Trumppa-kuskeille. Kateellisten katkeraa panettelua...
wink.gif

Asiaan. Ite käytän vain ja ainoastaan 98E:tä. Ei ongelmia. Ysivitosella en ole edes kokeillut.
Muuten alkoiko jo pyörimään mielessä, että ei kai taas jotain vikaa Trumpassa?

Edit: rijkoisut hirteivä

Itsellä high level pönttö ja olen käyttänyt 95 sekä 98 oktaanista.
Ei röpellä ja vastaa kaasuun kylmänä ja lämpimänä yhtä hyvin.

Tehtaantehari ja aina olen käyttänyt 95:sta. Ei röpellä, eikä sammu.

Höh...taas piruillaan Trumppa-kuskeille. Kateellisten katkeraa panettelua...
wink.gif

Asiaan. Ite käytän vain ja ainoastaan 98E:tä. Ei ongelmia. Ysivitosella en ole edes kokeillut.
Muuten alkoiko jo pyörimään mielessä, että ei kai taas jotain vikaa Trumpassa?

Edit: rijkoisut hirteivä
No tuota...itseasiassa kyllä mielensopukoissa on vilahtanut ajatus,että josko jotain vikaa olisi.......tälle kesälle tosin riittäisi se Daytona hässäkkä ihan hyvin.Tulin äsken töihin mopolla ja toimi kuin unelma.Tuli vaan mieleen että josko ois saanut kosteutta jonnekin arkaan paikkaan.RS:ssäni oli vesihelmi tulpanhatun ja tulpan välissä,josta aiheutui "pieniä"
käynnistys/ym.ongelmia......pitäisköhän tripleä vähän purkaa ja alkaa ihmettelemään....
crazy.gif

Kosteutta siellä on, tankki pois ja samoin ilmanputsarin kotelo.
Sitten tulpanhatut/puolat ylös ja paineilmaa kokloihin, ja varmaankin huomaat niiden olevan täynnä vettä...

Sillä tapaa olen omastani "korjannut" vian noin kolme kertaa tänä kesänä... ja kun pojat motomarketin huollossa koittivat "estää" moisen vian syntymistä niin ottivat kaikessa innossaan tiivisteet mun moposta pois niistä puolista
mad.gif

minkälainen operaatio se tankin irroittaminen on??
withstupid.gif

edestä kuusiokoloruuvi irti ja??

withstupid.gif

Daytonassa meni näin:

Edestä kuusiokolo ruuvi irti. Istuin pois. Tankin takaosasta pois se ruuvi ja sen ympäriltä lähtevät metalliosat(oiskohan ollut myös jotain kumia...) Sivupaneelit irti. Bensaliittimet irti. Paina niissä liittimissä sitä metallista "uloketta" ja vedä siitä 90asteen mutkasta samalla. Se metalli siis lukitsee uros -ja naarasliittimet yhteen. Painamalla aukeaa. Varo käyttämästä väkivaltaa, ne on muovia ne liittimet ja hajoaa ERITTÄIN helposti.
lookaround_orig.gif
Tankin vasemmalla puolella on kaksi mustaa huohotus/ylivuoto??? letkua. Ne voi olla kiinni, kunhan laitat ne takaisin paikoilleen alapäästään tankkia kasatessa. Ne kuuluu sinne takaiskarin ja swingin väliseen koloon. Tai ihan samahan se on minne ne tunkee, kunhan jossain ovat...
Noniin, hoplaa! tankki on irti...
Sitten tulee vastaan ilmanputsari kotelo. Siitä ruuveja irti ja saat tarkastettua/putsattua samalla putsarin ja kotelon.

Täydentäkää ja korjatkaa muut viisaammat...

Tähän mun kirjoittamiseen meni varmaan kauemmin kuin tankin irroittamiseen. Eli ei ole vaikea homma...

withstupid.gif

Sitten tulee vastaan ilmanputsari kotelo. Siitä ruuveja irti ja saat tarkastettua/putsattua samalla putsarin ja kotelon.

Täydentäkää ja korjatkaa muut viisaammat...

Tähän mun kirjoittamiseen meni varmaan kauemmin kuin tankin irroittamiseen. Eli ei ole vaikea homma...
Ilmanputsarikotelo lähtee irti kun ottaa ne kaksi ruuvia irti siitä takaosasta, nostaa koteloa takaosasta ylöspäin että lähtee kumikaulat irti ruiskurungoista, sitten vetää taaksepäin koko koteloa jotta se etupää lähtee irti siitä nääkelistä.

Edit: Tätä ennen kannattaa irroittaa ne ilmaruiskutuksen kolme letkua siitä kotelon etupuolelta jos on ilmaruiskutuksella varustettu malli.

Takaisin laitettaessa muista katsoa että tyhjäkäyntiventtiilin tiiviste on paikoillaan. Kannattaa ruiskuttaa jotain silikonisprayta niiden kumikaulojen sisäpuolelle ennenkuin painaa kotelon kiinni ruiskurunkoihin. Ne on muuten perhanan vaikeita saada menemään kunnolla paikoilleen.

Tehtaantehari ja aina olen käyttänyt 95:sta. Ei röpellä, eikä sammu.
Sama juttu, paitsi putki ei oleTrumpan oma. 95:lla pärjännyt oikein hyvin ilman mitään kuvatun kaltaisia oireita.

Itselleni olen tämän riittävyyden perustellut seuraavasti; Ameriikassa, ja ilmeisesti joissain muissakin maailmankolkissa, pärjätään 87 - 92 oktaanisella bensiinillä. Esim. jenkeissä myytävän Trumpan manuaali suosittelee käyttämään 89. Näin ollen ei pitäisi olla mitään murhetta ajella 95:lla jota meikäläinen manuaali suosittelee.
Tosin, olen myös antanut itselleni kertoa että nuo Ameriikan ja kotomaan oktaaniluvut eivät olisi vertailukelpoisia keskenään. Eli tuo jenkkien 92 vastaa Eurooppalaista 98, samoin 89 vastaa 95:ttä. Osaako joku tästä kertoa enemmän?

itse askartelen tänään, uutta öljyä ja suodatinta menee tänään paikoilleen.... ja ilmaputsarin vaihto ja ne ihanat tiivisteet sinne puolille...

Niin ja pakko sanoa että trumpan omasta huoltomanuaalista on aika paljon apua jos ei halua muistella miten homma tehdään... siinä on hyvät ja yksityiskohtaiset ohjeet melkein mihin vaan.

Niin ja pakko sanoa että trumpan omasta huoltomanuaalista on aika paljon apua jos ei halua muistella miten homma tehdään... siinä on hyvät ja yksityiskohtaiset ohjeet melkein mihin vaan.
Niin, ja sen manuaalin saa ladattua netistä, osoitetta en tähän hätään muista... Löytyy haulla...

Joopa joo.Tuli irroitettua tankki (meni asennuksineen 1,5 tuntia) ja puolat.Ja toden totta,jokaisessa oli kosteutta.Kuivaten ja höyläten ja nyt pitäisi Triplen olla hyvä ja kunnossa...ainoa asia mikä mietityttää:tankin oikealla puolella bensaliittimien etupuolella on metallin värinen klunssi tankin kyljessä,josta törröttää metalliputki.Kuulukohan tähän putkeen letku kiinni?Kun en katsonut kun tankkia irroittelin,että oliko siinä letkua kiinni vai ei
withstupid.gif
.
Mopo käyntiin,kurkkaus tuohon metalliputkeen,ei sieltä ainakaan bensaa tule ulos.En sen puoleen kyllä mitään letkuakaan löytänyt.....auttekee...ko kö...
crazy.gif

Kävin tarkastamassa Daytonasta asian. Ei lähde mitään muita letkuja kuin ne kaksi bensaletkua. Sähköliitinhän siinä kupeessa on, ei muuta...Kertokoot ne, joilla on saman ikäluokan laitteet, mullahan on jo ikäloppu -02
smile_org.gif
Onhan niihin saattanut tulla jotain uusia juttuja
nixweiss.gif

Välillä minun on vaikea ilmaista itseäni.Yritän vielä vähän tarkentaa:oikealla puolella tankkia on kaksi bensaliitinta;punainen ja valkoinen.Lisäksi samalla puolella on sähköliitin ja tarkalleen sähköliittimen yläpuolella tankin kyljessä on tämä klunssi halkaisijaltaan n.7cm,josta  lähtee putki jonka pituus n.3.cm.putki osoittaa viistosti eteenpäin.klunssista tulee lähinnä mieleen ulkonäön perusteella ns.alipainekello joka löytyy vanhemman auton virranjakajan kyljestä.
Mr.Big..kiitos yrityksestä auttamisen suhteen..
bowdown.gif

ilmeisesti mulla on joku lisävaruste siinä tankin kyljessä
wink.gif

...tai sit mä en vaan tajuu...
biggrin.gif

biggrin.gif

Meikäläisellä on myös tämä "klunssi" siinä liittimen yläpuolella, mutta ei siitä mitään putkea lähde...ja on halkaisijaltaan n. 3-4cm. Ilmeisesti ovat lisäilleet tehtaalla jotain tuninki-juttuja uudempiin malleihin...

No eipä tuossa suuri vaiva ollut tarkistaa asia. Trumppa seisoi pihalla ja oli jotenkin sen näköinen, että jotain se taas halusi rassattavan itsestään
tounge.gif

Back