• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triple suuttuu sateesta!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tips
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tips

New member
Se teki sen taas! Kun vuosi sitten ostin tuon se röpötti eikä pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä, silloin tulpanhantun ohi oli mennyt vettä ja tulpat ruosteessa.

Toisen kerran viime heinäkuussa jolloin ei ajossa huomannut juuri mitään ja aamulla ei vaan käyntiin, sanovat huollossa että tulpissa vika ja että vettä siel oli, epäili myös tankin korkin ehkä vuotaneen vettä bensan sekaan.

Tänä aamuna sitten jälleen ei startannu.

Kellään samanlaista säätöä? Pitäshän ton ny sadetta kestää prkl. vaikka pihalla joutuukin raukka olemaan.
 
Se teki sen taas! Kun vuosi sitten ostin tuon se röpötti eikä pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä, silloin tulpanhantun ohi oli mennyt vettä ja tulpat ruosteessa.

Toisen kerran viime heinäkuussa jolloin ei ajossa huomannut juuri mitään ja aamulla ei vaan käyntiin, sanovat huollossa että tulpissa vika ja että vettä siel oli, epäili myös tankin korkin ehkä vuotaneen vettä bensan sekaan.

Tänä aamuna sitten jälleen ei startannu.

Kellään samanlaista säätöä? Pitäshän ton ny sadetta kestää prkl. vaikka pihalla joutuukin raukka olemaan.
No jos se nyt suorassa sateessa on niin kyllähän se vesi löytää tiensä arkoihin paikkoihin. Muistan kun tossa vanhassa Duccessa tulpat kastu aina vähän kovemmallakin sateella. Tosin kannattaa myös harkita tulppasuojia jos ne ei tullu vakiona tai sitten vaan pressua päälle
033102ass_1_prv.gif
 
No ei toi kyllä normaalia ole.Pitäähän sen sateellakin lähteä tulille...se että mikä vaivaa?Vaikea sanoa.RS:ssä oli samanlainen häikkä.JL-bike tutki ja ihmetteli,kunnes vika löytyi:Vesihelmi tulpanhatun ja tulpan välissä..
 
Ei tulis mieleenkään säilyttää mopoa pihalla ilman pressua.. Suosittelen kokeilemaan.
 
Eikös olekkin aika kumma juttu, että suurimman osan vuodesta sateessa elävä kansa ei osaa tehdä "sateen kestävää" mopoa...
baaa.gif
 
wiimekesänä mopsi oli sateessa warowasti arwioiden 90 päiwää..joista lähestulkoon jokapäiwä oli ajopäiwä myös...on se
veryangry.gif
jossei saa sateessakaan ajella
biggrin.gif
 
Triplessä on tyyppivikana se, että vesi ei pääse valumaan pois tulppien juuresta. Siksi ne ruostuvat helposti.

Oma tykkäsi sammuilla ajossa sadekelillä. Kun pisti kytkimen pohjaan, kone simahti.
 
Tiikeri oli viimevuonna 2.4. - 30.10. ulkona (taivasalla, ei pressua) ei ongelmia (mitä pari räkätin jätöstä...). Sama peli tänävuonna. Toisaalta, ajan miltei joka päivä ;) (ajokaudella, mittarissa +24000).
 
Lähes joka päivä on Triplekin ajossa ollu. Eilenkin toimi kuin unelma(kuten Triumph) sateessa seisoi illan ja yön ja aamulla oli että morjens.....
 
Itellä ei ole noin kovia ongelmia ollut, mutta kun talvella vaihdoin tulppia, niin tulppien "kupit" oli täynnä vettä ja muuta paskoo, vaikka pyörää säilytetään lähes 100% tallissa. Tulpat oli todella yrjöttävän näköiset ja muutama läpilyöntijälkikin sieltä löytyi... Jos hommaan ei ole muuta keinoa, niin täytyy vaihtaa tulpat joka talvi.

Huoltakasikon äijä puhui trumppameetingissä, että ne suojakumit siitä puolien päältä vois ottaa pois, niin pääsis se vesi haihtumaan sieltä??! Kuunteliko joku sitä juttua tarkempaa?? Silloinhan sinne pääsisi vesi kohtuu helposti, mutta kyllä se sieltä sitten pääsisi haihtumaankin pois...
nixweiss.gif
 
Nykyinen Tripleni on kestänyt vettä ilman suurempia moitteita. Aempi RS ei näin tehnyt. Tiedä sitten onko tekninen toteutus ko. heikkouden kanssa erillainen ko. pyörissä.

Eli, -01 RS:n pääjohtosarjan liittimet eivät pitäneet vettä. Ajelin mökille 400 km kaatosateessa (mikä oli itsessään oikein hauskaa). Kun pääsin perille, niin tyhjäkäynti oli noussut n. 1200 k/min. En jaksanut asiaa sen enempää ihmetellä kun oli hiukan hypoterminen olo.. No seuraavana päivänä ei mopo meinannut käynnistyä millään. Pitkän sahaamisen jälkeen lähti, mutta tyhjäkäynti edelleen korkea.

Seuraavalla viikolla 10 000 huollossa houmasivat, että johtosarjat vettyneet ja liittimet hapettuneet. Koko sarja vaihtoon. Onneksi uusi sarja tuli viikossa. Kysyin sitten, että kestääkö jatkossa vettä? V:"Toi on tommonen suunnittelufiba... mutta kyllä nyt kestää, kun laitettiin CRC:tä liittimiin.."

Että näin. :-/

t:j
 
Eikös olekkin aika kumma juttu, että suurimman osan vuodesta sateessa elävä kansa ei osaa tehdä "sateen kestävää" mopoa...
baaa.gif
..
tounge.gif
.... niin miks ostaa Suomen olloihin sellanen kampe joka ei kestä vesisadetta,pressua päälle vaan
biggrin.gif
...jos järveen pulahtaa siitt ymmärtäis pienet käyntihäiriöt....NOOOO,tosin omassa ollunna vedestä riipumattomia ongelmia,liekö sen parempi kampe tuokaan  
wink.gif
.....
 
05 speed triplen pesin ihan liuottimella ja puutarhaletkulla surutta suihkutellen ja ei pannut pahakseen millään muotoa.

Ai niin. On se sateessakin jo joutunut seisomaan.
 
no eihän trumpat sadetta "pelkää".Kolmas trumppa menossa ja kaikki ovat seisoneet sateessa "alasti" ilman mitään onkelmia.....eeeettä näin...
lookaround_orig.gif
 
Niin mitkä ne tulppasuojat on, joita joku kehotti harkitsemaan? Saako jostain sellasia, en o ennen kuullut moisista.
 
Back
Ylös