• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triplen FlyScreen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tips
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tips

New member
Moro!

Tänä keväänä ostin -02 Speed3:n. Kauppaan kuului FlyScreen, joka tuli jälkitoimituksena, joten kerkesin ajella jonkin verran ilman sitä. Nyt kun tuo screeni on jonkin aikaa ollut kiinni, en ole täysin vakuuttunut onko se niin hyvä. n.130km/h nopeudessa tuuli tuntui riuhtovan vähemmän ilman screeniä ja pyörä vakaammalta. Tuntuu että se lähinnä ohjaa pyörteisen ilmavirran päin naamaa. Liekö ajatus että kovempaa ajaessa pitäisi maata tankin päällä vai kuinka? Kaikki muilta kuulemani kommentit ovat olleet pelkästään positiivisia. Eihän sen asentoa pääse mitenkään säätämään? Vai liekö vika kuskissa..

Sama juttu mullakin et tuuli riepoo ees taas mut eihän näitä naku pyöriä voi verrata katettuihin esim.Sprinttiin korkealla plexillä(köpi)
sport05.gif
Speed Fouriin verrattuna en huomannu mitään eroa vaikka siinä oli kyykympi ajo asento. Pari kaveria (ai niin eihän mulla ole kavereita) koe ajo mun pyörää ja valittivat et tulee kylmä. Ihme vilukissoja jotkut.
062802jumpie_prv.gif

Daytonassa on ainakin suuri merkitys, että missä kohtaa penkkiä istuu. Moottoritienopeuksissa pitää hinautua pari senttiä taaksepäin, että kaali ei tuulessa irtoa muusta ruumiista
smile_org.gif

Koitappa siirtyillä siinä satulassa jompaan kumpaan suuntaan.
062802moto_prv.gif

Ottaisin pois tuo screenin, mutta mittariston pohja on suojaton ja ruma. Tiedättekö paljonko pohja maksaa?
Saako muuta kuin trumpan omaa?

Ottaisin pois tuo screenin, mutta mittariston pohja on suojaton ja ruma. Tiedättekö paljonko pohja maksaa?
Saako muuta kuin trumpan omaa?
Ostitko pyöräsi uutena liikkeestä? Omaani sain sen kopan kaupassa mukaan. Todennäköisesti se maksaa erikseen ostettuna ihan v*tusti niin kuin noilla muovinpalasilla on tapana. Kannattaa ehkä kysellä kauppiailta hintoja.

Otin omastanikin screenin pois, on paljon miehekkäämmän näköinen...
wink.gif

Oman kokemuksen mukaan ei juurikaan vaikuta pienillä nopeuksilla ja voi joissain nopeuksissa olla jopa huonompi kuin ilman... Siellä 200:n hujakoilla vaikutus on jo selvä, ilman screeniä lähtee kyllä pää irti, mutta kun vetää ittensä munaks sinne screenin taakse, niin pystyy kyllä olemaan.

Tietysti otsapinta pienenee -> vähemmän ilmanvastusta -> kulkee lujempaa. Belly Panilla myöskin sama efekti, kun kone ei jaksa muutenkaan vetää kutosella rajoittimelle (teoreettinen huippunopeus penkissä karvan alle 250km/h).

Eli eipä ole suomen olosuhteissa juurikaan muuta kuin ulkonäöllistä merkitystä. Kyllähän se jotain hyttysiä saattaa ohjata pään yli!
biggrin.gif

Toi taitaa olla kuskista kiinni omassa pyörässä (Speed Four) toi fly screen on vakiona ja ainakin mulla (170 cm) se auttaa kummasti.
Olen kyllä kuullut mainittavan että pidemmillä ihmisillä se ei välttämätä auta
nixweiss.gif

sanoi:
Eli eipä ole suomen olosuhteissa juurikaan muuta kuin ulkonäöllistä merkitystä. Kyllähän se jotain hyttysiä saattaa ohjata pään yli!
biggrin.gif
No mutta sen nimihän "fly screen" eli vapaasti käännettynä "kärpäsverkko"
biggrin.gif

omakohtainen kokemukseni on: toimii
Kyllä nakullakin voi huitoo 170km/h ja pystyssä istuen...
062802moto_prv.gif

Toimii, kunhan kyyristyy tarpeeksi alas. 160-170 alkaa olla vauhti, jolloin ajoasennon pieni muuttaminen on paikallaan.

Toi taitaa olla kuskista kiinni omassa pyörässä (Speed Four) toi fly screen on vakiona ja ainakin mulla (170 cm) se auttaa kummasti.
Olen kyllä kuullut mainittavan että pidemmillä ihmisillä se ei välttämätä auta  
nixweiss.gif

Itselläni olen huomannut (Speed4) että vasta n. 150-> alkaa pelittämään. Aivan kamalaa ajaa 120km/h. Ja olen myös huomannut hölmön ajoasennon joka toimii: olen 182cm pitkä ja jos venytän itseni niin pystyyn ylös kuin vain saan ja vielä kaulastakin ne pari lisä senttiä niin korkealla löytyy ihana hiljaisuus. Rauhallinen suhina tervehtii.  
biggrin.gif
Ja sitten kun tulee alas ne muutamat sentit alkaa meteli.  
confused_orig.gif

Mutta on kamalaa ajaakkin kirahvi asennossa!

vähän vaikee sanoa että toimiiko se. välillä tuntuu et toimii ja välillä taas ei. pitäis kokeilla ilman screeniä ni vois huomata eron?. onko kukaan muuten irrottanu speed fourista tota screeniä? kai sen siitä irti saa(särkemättä mitään..)
sport05.gif
?

Back