Triumph Rocket 3 kokemuksia

Beny S Hymen

New member
Yllättävän vähän on ollut Rocketia koskevaa keskustelua. Eikö Rocket ole orgilaisten peli vai mistä johtunee?
Olen hieromassa kauppaa Rocket Roadsterista ja olisi mukava kuulla omistajien kokemuksia laitteesta.
Ensimmäinen ei-japanilainen hakusessa. Aiemmin en ole kusenutkaan engelsmanneihin päin, mutta koeajo Rocketilla sai himot valloilleen.

Onko tyyppivikoja, saako varaosia, pelaako huollot? Virallista maahantuojaa ei Triumphilla ole, mikä pistää epäilemään jälkimarkkinoinnin toimivuutta.
Kaikin puolin munakas peli, mutta...
 
Yllättävän vähän on ollut Rocketia koskevaa keskustelua. Eikö Rocket ole orgilaisten peli vai mistä johtunee?
Olen hieromassa kauppaa Rocket Roadsterista ja olisi mukava kuulla omistajien kokemuksia laitteesta.
Ensimmäinen ei-japanilainen hakusessa. Aiemmin en ole kusenutkaan engelsmanneihin päin, mutta koeajo Rocketilla sai himot valloilleen.

Onko tyyppivikoja, saako varaosia, pelaako huollot? Virallista maahantuojaa ei Triumphilla ole, mikä pistää epäilemään jälkimarkkinoinnin toimivuutta.
Kaikin puolin munakas peli, mutta...

Olen itse ajellut 4 kesää roksulla ja vaikea on enää muuhun vaihtaa. Tyyppivioista en tiedä kun tps anturi ongelmat
mutta se ei ole kallis korjata. Huollot on pelanneet parilla pienellä yksityiskorjaamoilla kiitettävästi. Varaosien saantikaan ei ole ollut ongelmallista. Suosittelen lämpimästi!
 
Triumph Club Finlandin foorumilla on paljonkin tietoa. Tyyppivikoja on. Hieno laite se kuitenkin on ja yksikin Raketin Kapteeni totesi että tyyppihyvät puolet päihittää tyyppihuonot puolet.

Tunnettuja vikoja maailmalta:
-starttimoottori, sijainti stongan edessä, johtoja murtunut irti yms. kuumentumisia
-kardaanin laakeri
-nokkaketjunkiristäjä/nokkaketju
-TPS/tyhjäkäynnin seilaus
-Vaihteensiirtimen jousi/ruuvi (n. 4,5 eur ruuvi/jousi, yli 1500eur remppa)
-Kardaanin boorit , pitää rasvata renkaanvaihdon yheydessä!
-bensamittari/valo
-laahaavat etujarrut
-akku (18 amppeerituntia)
-tyyppikilpi 91dbA
-ison pyörän habitukseta huolimatta mitoitus on "little people"...

Jostain luin, että ajalla 2004-2010 koneen sisälle tehty satakunta muutosta (ilman takaisinkutsua) ja takuuasioissa ollut nihkeetä, toisaalta joillekin on kaikki hoidettu ja laitettu varapyörä käyttöön. Sitten on niitä yksilöitä että ajettu yli 100000km ilman vikoja. Osia voi joutua odottelemaan, jälleenmyyjillä on kyllä triumppi mukeja ym. t-paitaa, siihenkin on todettu että voi sitä juoda pullon suustakin... Huollot toimii ainakin pääkaupungissa ja Moto-Seinäjoesta kuullut hyvää.
 
Roadsterissa huomattavasti vähemmän, jos juuri lainkaan tyyppivikoja verrattuna aikaisemman mallin alkupäähän. Itselleni ei sopinut, liian painava ja väärän tyylinen. Mutta toisaalta taas ajossa se on kyllä ihmeen ketterä ja helppo heiteltävä mutta vaatii tiettyä nöyryyttä, eikä niinkään teho vaan nimenomaan painon suhteen.
 
http://www.worldoftriumph.com/

Jos siinä lukee triumph, tai jos se kuuluu triumph moottoripyörään, sen saa tuolta tilaamalla. Posti tuo noin viikossa ja palvelu pelaa hienosti. Toki tuo lontoon murre tarttis jossain määrin hanskata.
 
http://www.worldoftriumph.com/

Jos siinä lukee triumph, tai jos se kuuluu triumph moottoripyörään, sen saa tuolta tilaamalla. Posti tuo noin viikossa ja palvelu pelaa hienosti. Toki tuo lontoon murre tarttis jossain määrin hanskata.

Samaa paikkaa suosin. Ikävä kyllä ei huvita suomalaiselta diileriltä odotella 3vk osia ja maksaa niistä 30% enemmän, kun tuolta saa klikkailemalla suoraan kotiin parhaimmillaan alle viikossa.
 
Meille tuli viime kesänä perheeseen tuollainen Rocket Touring -08 mallia. Vioista ja huolloista ei vielä kokemusta. Biketeamista ostin ja toisessa saman teamin liikkeessä vaihdatin öljyt ja nakit. Tiedä sitten paljonko osaa löytyy hyllystä.

Aika nihkeästi mitään järkiperäistä keskustelua Rocketista löytää, saati tästä touringista. Kokeilemattomat tykkää haukkua raskaaksi ja kömpölöksi. Ei tämä mikään muoviohjus ole mutta kyllä tämä liikkeessä kevyesti tottelee. Mä olen tykännyt suuresti.
 
Tiedä häntä miten on laite jalostunut vuosien varrella.

2008 oli lähellä silloisen laitteen hankinta.

Positiivinen, todella positiivinen yllätys oli, kuinka "notkea":D, oikeesti:D,
moinen norsu oli. Paino tuo väistämättä omat realiteettinsa reippaammassa
etenemisessä.... tai paremminkin vauhdin hillitsemisessä ja tuo paino yhdistettynä
"mukavaan" alustaan rajallisen maavaran kanssa, tuo myös omat, hetkittäin hiuksia
nostattavat tilanteensa pattisilla mutkapätkillä.

Jännäkakka kurkkii yhtenään kun "rauta ryskää tonttiin" :blink:

Hieno laite kyllä sellaiselle, joka ei kärsi pahasti em. "rajoitteista".

Kavereiden vittuilua "venttiilivikaisen Corollan äänestä" kyllä jaksaa kuunnella jos
laite muutoin natsaa omalla kohdalla:D.

"Värinät" ovat sitten eri vehkeissä oma tarinansa. Mihin ne sattuu, ja miten niistä ehkä pääsee eroon.
Tuolloin stanulla 2008 mallilla sattui varsin vittumaiset vibraatiot tuohon 120-130 todellista
nopeusalueelle... oisko ollu kolmisen tonnia kellossa tuolloin....

Asia joka syö ihmistä rotan lailla hiemankaan pidemillä legeillä.... jotka ovat tuon pyörän ominta aluetta :(.

Hieno laite kuitenkin.... jos ajellessa ei ole kovin merkitsevä asia.....
että on ihan sairaan hienoa kun välillä voi "kallistaa" vähän reippaammin :;):
 
Itelleni annettiin Trumppaharrastajien (ja sillosen "maahantuojan") taholta neuvoksi välttää hopean värisellä lohkolla varustettuja pelejä maailman tappiin asti ja etsiä mahdollinen ostos vasta niistä, jotka edustavat asteen uudempaa mallia. Eli mustalla sylinerilohkolla varustetuista. Kardaanin laakerit porsivat, ja se pahin, vaihdelaatikon kasausvika joka saa lootasta yhden pultin irtoamaan koska kasauksessa ei ollut käytetty sen kohdalla lukitetta. Olisko juuri tuo aiemmin mainittu siirtäjän pultti. Seurauksena koko koneen täydellinen atomeiksi laittaminen vian korjaamiseksi. Rocketin osaavia koneen paloittelijoita ei sitten kasva joka oksalla.

Jos asiaan on tullut viisaampaa tietoa, se olisi kiva kuulla.

Hemmetin makee peli cruisailla ja loistavasti mahtui kaksi metriä ja toistasataa kiloa komentosillalle. Ainut möhkäle joka voisi itseä kiinnostaa. Moottorin sivuun kampeavat hyrrävoimat mielenkiintoinen lisäominaisuus, joka loppupeleissä ei itse ajossa haitannut juurikaan. Paikallaan kaasutellessa kääntää laitetta hauskasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kerran olen tuota päässyt koeajamaan. Lenkkihän on aina liian lyhyt vaikka saisi päiväksi.

Kuitenkin eka fiilis oli puoliksi pelottava vaikken mikään hukkapätkä olekkaan. Kokemusta ei juuri olut isoista pyöristä varsinkaan. Vaimo meinas että näyttää aika isolta 70 kiloisen, 185 senttisen kuskin alla.

Odotin kömpelöä ja raskasta möhkälettä, joka on hankala käsitellä ja mahdoton nostaa pystyyn jos sen kaataa. Onneksi tuota viimeistä ei tarvinnut kokeilla. Kutenkin sen lyhyen koeajon perusteella oli aika makea kokemus. Vääntöä kuin traktorissa, heti kun nosti kytkimen, tunsi ettei tämä pistä vastaan liikkeelle lähtöä. Ohitustilanteessa kaasua ja ohi autosta, kone ei ahdistellut.

Eikä se sitten tuntunut kaupungissakaan mahdottomalta ajaa, mutta tuolla massalla ainakin mun pitää miettiä etukäteen mihin sen parkkeeraa. Ei ole varaa ajaa sitä alamäkeen eturengas pyörätien kanttiavasten. Tuon heilahduksen huomaa kun vääntää kaasua, mutta ei ainakaan niin rajulta tuntunut kuin olin antanut itselleni etukäteen ymmärtää.

Jos olisin tuon tyyppistä pyörää hakemassa niin olis kyllä ykkösvaihtoehto. Sen verran äijä fiilis tuon sarvissa oli.
 
Vanha ketju mutta roketti hommattu ja ei voi kun olla tyytyväinen. Tuneecu kaapeli tilattu ja opiskelu triumpista alkaa 😁
 
Hyvät on kokemukset Rocketista, tällä uudella ajanut nyt 6tkm ja siinähän ei ole oikeistaan mitään samaa vanhan kanssa kuin nimi :) molemmat omistaneena voin sanoa että kehitys on ollut just oikeaan suuntaan :thumbup:
 
Back
Ylös