• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph Speedmaster

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen suunnittelemassa pyörän hankintaa ja Trympin speedmaster vaikuttaa paperilla tarpeisiini sopivalta. Onko kellään kokemusta vastaavista mopoista (Bonneville America yms)
Lisäksi kiinnostaisivat pyörän suorituskyvystä seuraavat (epäolennaiset) arvot:
- Kiihtyvyys
- Huippunopeus

Bikelehdessä oli koeajo siitä speedmasterista joku aika sitten. Oliskohan ollu joku 1/03 tjsp.

Kokemusta ei ole, mutta jos päätät hankkia speedmasterin kerro ihmeessä kokemuksista, on todella mielenkiintoisen tuntuinen pyörä ainakin ulkonäön ja hinnan puolesta.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Joo, kun on kokemusta, niin infoa foorumiin! On todella kiinnostava peli niin ulkonäön, kuin hinnankin puolesta! Siis jos luovun amerikan pelistä...
thumbs-up.gif

UUdessa T.W.O_ssa oli siitä iso juttu...eli vierailkaa lehtipisteessä

Jos haluat, että pyöräsi ei ole se tusinan kolmastoista, niin osta Mo..... mainosta siteeraten Trumppaa vierastetaan ihan suotta. Itselläni tosin ei ko. merkistä ole kokemusta, mutta tutulla kaverilla on pari vuotta ollut thundebird...meniköhän se noin...ei ole ainakaan tunnustanut mitään vikaa olleen.

Siistin näköisiä vehkeitä ne on, ja mulla on sellainen tuntuma että Triumphit on tehty oikeen ajettavaksi, ei pelkästään katseltavaksi. En kylläkään ole yhtäkään kokeillut.

Kuullun perusteella Triumphin huippu nykyaikaiset tuotantolaitokset suoltavat ulos sellaista laatua, että japsitkin tulevat kaukaa perästä... Koneistustekniikka ja materiaalivalinnat ovat huippuluokkaa. Valitettavasti Suomi on tällainen takapajula, että autoksi ostetaan toyota corolla ja pyöräksi honda cbr 600...kun aina "luullaan"
mad.gif

Trumppien hinnat kohdallaan, ajatellen punnan kurssia.
Ei ole tällä hetkellä japsirintamalla mitään uutta tarjottavaa, kovin on mielikuvituksetonta massaa. Vähän toi kawa w 650 kiinnostaa, mutta kun britit keksi nuo kuosit about 50 v (100v ??) sitten, niin kallistun aitoon bonnevilleen!!
wink.gif

Faija osti tossa about kuukaus sitten tollasen pelin pelkkien testien ja kylmätyyppien perusteella, vaikka kuinka yritin sille jankuttaa koeajon tärkeydestä. Kaikilla tosin on varmaan kokemusta siitä mitä tapahtuu, kun mopokuume iske...
devil.gif

Pyörää ei ole vielä kotiin saatu, mutta kuukauden sisällä sen pitäisi tulla, joten kerronpa sitten lisää infoa, kun olen viisaampi asiasta...
thumbs-up.gif

Onko kellään kokemuksia Speedmasterista?Olin näkevinään sellaisen liikenteessä...

Nyt on ollu reilun kuukauden meidän tallissa tollanen, tosin ei mun käytössä vaan faijan. On ollu ihan tyytyväinen. Valitellu vähän kallistusvaraa ja verrannut sitä aikoinaan omistaneeseen Norttoniin. "Tässä on yllättävän paljon sitä vanhan kunnon ajan räminää ja meininkiä". Tiedä sitten...
Kierrättämään joutuu ehkä vähän "normaalia" kustomia enemmän. Soundit on aika vaisut vaikoputkilla...tulee mieleen ennemminkin ompelukone...
biggrin.gif

Vaikea verrata muihin customeihin, kun ei muista oikeen mitään kokemusta ole. Kaipa se ihan kelpo ostos on ollu eikä toistaseksi ole mitään vikoja tai valittamista ollut. Kyllä kannattaa varmaan käydä koeajamassa, jos kiinnostaa.
thumbs-up.gif

Onkos noi brittipyörien sähköt ollut joskus semmonen heikko lenkki, naapurilla oli joku trumpan kyykky ja siinä oli jotain häikkää sähköissä. Niin, että johtuisko toi huono maine tosta sähköprobleemasta?
nixweiss.gif

Speedmaster kyllä kiinostaisi. Olen aika pitkä (185 cm)  ja hieman mietityttää millainen on Speedmasterin ajotuntuma pitkälle miehelle.

Sitten on vielä ne pakolliset huollot! Ketkä huoltaa Triumphit pk-seudulla? Entä millaiset on huolto ja varaosa kustannukset suhteessa muihin pyöriin?

062802moto_prv.gif
   Vielä on ajokautta jäljellä. Jospa vaikka vaihtaisi trumpaan    
buttrock.gif

Mä ihastuin Speedmasteriin jo viime Mp-Messuilla ja tässä syksyllä sain suoritettua koeajotkin Seinäjoella (Lähempänä ei ollut kauppiailla tarjota sitä mahdollisuutta.) Americaa ne vaan tyrkytti kun se on "melkein sama." Koeajo oli sitä kuin oikeastaan osasi odotellakin. Vakaa menijä , ja customiksi ihan riittävästi suorituskykyäkin. Pitkälle kuskillekin (185 cm) ajoasento oli leppoisa (modatun intikan jälkeen
tounge.gif
). Kaikinpuolin makea kokemus , siinämäärin että kaupatkin syntyi. Moto-Seinäjoen kaverit osasi hommansa ja palvelukykyä/halua riitti.Mopotin talvehtii pohjanmaalla ja taitaa odottavan aika tulla tällä kertaa todella pitkäksi.
sport05.gif

sanoi:
Kaikinpuolin makea kokemus , siinämäärin että kaupatkin syntyi. Moto-Seinäjoen kaverit osasi hommansa ja palvelukykyä/halua riitti.Mopotin talvehtii pohjanmaalla ja taitaa odottavan aika tulla tällä kertaa todella pitkäksi.  

No mutta onneksiolkoon!  
062802jumpie_prv.gif
Hyvää kannattaa aina odottaa, joten kyllä se talvi siitä taittuu.

Itse olen myös 185 cm pitkä ja olikin mukava kuulla, että Speedmaster on niinkin pitkän miehen ajettava peli!  
thumbs-up.gif

Mä ihastuin Speedmasteriin jo viime Mp-Messuilla ja tässä syksyllä sain suoritettua koeajotkin Seinäjoella (Lähempänä ei ollut kauppiailla tarjota sitä mahdollisuutta.) Americaa ne vaan tyrkytti kun se on "melkein sama." Koeajo oli sitä kuin oikeastaan osasi odotellakin. Vakaa menijä , ja customiksi ihan riittävästi suorituskykyäkin. Pitkälle kuskillekin (185 cm) ajoasento oli leppoisa (modatun intikan jälkeen  
tounge.gif
). Kaikinpuolin makea kokemus , siinämäärin että kaupatkin syntyi. Moto-Seinäjoen kaverit osasi hommansa ja palvelukykyä/halua riitti.Mopotin talvehtii pohjanmaalla ja taitaa odottavan aika tulla tällä kertaa todella pitkäksi.  
sport05.gif
:bisseä:Onnea Pekko uudesta prätkästä, talvesta tulee tosiaan pitkä!!
033102beer_1_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

Trumppakaupat tule tehtyä tänään!

Viikon parin sisällä pitäisi olla uusi speedmaster ajossa. Heittelen kommentteja, jos kommentoitavaa ilmenee. Ainakin sadepäivinä..

Back