Triumph Sprint 2009 takaisinkutsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moppi_X
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moppi_X

New member
Kuinka monelle pölähti postilaatikkoon Sprinttiä koskeva takaisinkutsu? Taitaa koske takaiskaria, onko kyseessä sitten kyseessä iskarin vai kiinnityspultin vika? Onkohan maailmalla tullut vahinkoja em. vian takia? No, turhia kuluja kuitenkin tulossa ylimääräisen parinsadan kilsan huoltokeikan muodossa...
033102ass_1_prv.gif

Sama lappu tuli tännekkin.
Ymmärtääkseni kyse on linkistä.

PDF

Sullako on vaan pari sataa?
Mulla taitaa tulla 600km lenkki...

Melko vanhaa tietoa pojilla on, luovuin Sprintistä jo 2005 ja silti mullekin tuli tuo recall....

Noh...

Huoltomatkaa tulee 200 km suuntaansa, ja pitää ottaa rokulipäivä töistä, kun joutuu pyörän arkipäivänä huoltoon hinaamaan. Kulut jää tietysti kuluttajalle. Saisivat kyllä hakea ja tuoda pyörän takas, mitäs kasaavat paskoista osista. Seuraava määräikaishuoltokin on sen verran kaukana, ettei viitsisi samalla keikalla teettää. Tietysti takaisinkutsunkin sisältämät työt sitten laskutetaan asiakkaalta...

Seuraavaks laitan pyörän, jonka voi itse purkaa ja kasata lekalla ja rautakangella, eikä tarvitse merkihuollon pihalla patsastella sadan euron setelit takataskussa lepattaen. Haitaksi ei myöskään olisi, jos merkkiliikkeestä saisi tarvikkeet ja varaosat ilman 3 kk:n odotusta, niinkuin tähän!

Eivätkö tuota uutta linkuston kikkaretta suostu antamaan sulle itse asennettavaksi? Eipä olisi ihmeellinen homma vaihtaa tuo omassa tallissa.

Luulisi olevan vaan hyvää bisnestä merkkihuollolle, kun sitten voisivat laskuttaa recall-työn (jota eivät todellisuudessa joutuneet itse tekemään) tehtaalta.

Jaa...

Minä taas lähden siitä että lähes uutta, huolto-ohjelman mukaisesti huollettua, takuunalaista pyörää ei olisi tarve asiakkaan piikkiin ja toimesta raahailla mihinkään. Jos olisin halunnut mekano-sarjan, olisin sellaisen ostanut. Tähänkin hommaan tietysti tarvitaan joku helevetin erikoistyökalu, joita on tehty 1 kappale, ja se on englannissa kuningattaren tyynyn alla, ja muotti on Thaimaassa piilotettu norsun p...seeseen!
wink.gif

Ja kato sitäki mää vielä, että homma on ollut tietona jo viime vuoden syksyllä, joten olis luullu että homma on korjattu jo automaattisesti tänä vuonna ostettuihin pyöriin, siis vaikkapa myyjän huollossa. Tässä juttua, lieneekö sama, ainakin samaan suuntaan linkki

Onko ne nyt nuo pultit jotka on merkitty tässä numerolla 10, vai mikä?

Eihän muuten huomaa, että meinaa hatuttaa?  
biggrin.gif

Jaa...

Minä taas lähden siitä että lähes uutta, huolto-ohjelman mukaisesti huollettua, takuunalaista pyörää ei olisi tarve asiakkaan piikkiin ja toimesta raahailla mihinkään. Jos olisin halunnut mekano-sarjan, olisin sellaisen ostanut. Tähänkin hommaan tietysti tarvitaan joku helevetin erikoistyökalu, joita on tehty 1 kappale, ja se on englannissa kuningattaren tyynyn alla, ja muotti on Thaimaassa piilotettu norsun p...seeseen!  
wink.gif
Ja juuri sanoit
"Seuraavaks laitan pyörän, jonka voi itse purkaa ja kasata lekalla ja rautakangella, eikä tarvitse merkihuollon pihalla patsastella sadan euron setelit takataskussa lepattaen. Haitaksi ei myöskään olisi, jos merkkiliikkeestä saisi tarvikkeet ja varaosat ilman 3 kk:n odotusta, niinkuin tähän!"
Et taida itsekkään tietää mitä haluat. Jos tuntuu matka ylivoimaiselta niin älä tee recalia, ei siihen kukaan pakota. Hyvin se toimii samalla tavalla kuin ennen kirjeen tuloa...

Juu, niin sanoin. Tämän(kin) merkin pyöriin merkkihuolloissa puolipakolla tehtävät huollot meinaa olla pikkuisen hankalia järjestää, kun kauppiaita ja huoltoja on niin vähän, ja vähätkin ovat kaukana. Jos huoltoja ei tee merkkiliikkeessä, jopa materiaali- tai valmistusvirheestä johtuvan vian iskiessä muualla huoltaminen johtaa vain turhiin selittelyihin ja hankaluuksiin.

Recallin noudattamatta jättäminen saattaa tässä(kin) tapauksessa johtaa omistajan käsikirjakielellä sanottuna jopa "ajoneuvon hallinnan menettämiseen, loukkaantumiseen ja kuolemaan". En ole (vielä) niin itseeni kyllästynyt, että jättäisin sen tekemättä. Jos itse mokaan, se on minun vika, jos kalusto pettää, se ei ole.

Minä en ainakaan osaa tästä asiasta oikein riemuitakkaan, osaisitko itse?

Kun tällainen normaali duunari-köyhä joutuu laittamaan uuteen pyörään puolet vuosituloistaan, toivoisi ainakin että jo tiedossa olleet viat on korjattu, eikä paskaa myydä tietoisesti eteenpäin.

Tiedän kyllä mitä halusin: kuvittelin nääs että kesken ajokauden tapahtuva kourat paskassa jalkamiehenä oleminen, tai merkkihuollon pihalla jonottaminen olisi vähäksi aikaa ohi. Siksipä tämä olkoonkin allani viimeinen uusi pyörä (jota joutuu pitämään kuin kipeää p..lua!) Tyydyn tästä eteenpäin muiden raiskaamiin raatoihin, eipä tuo ajohomma sen kummemmaksi muuttunut...

Jaa-a, lienen mielipiteeni ilmaissut, nyt poistun takavasemmalle kärryä lainaamaan ja huoltoaikaa varaamaan!

Mulla -06 sprint st,ja kovasti tuntu väljältä loppukesästä toi keinun hässäkkä,mut ku alkukesästä kävin kysyys siitä lapusta sanottiin vaan et onko takalaukku jos ei oo niin unohda koko lappu.Silti uskon et se on kaikissa se iskarihomma suurin syy mut nää ei viitsi puuttua asiaan,pitää laittaa talvella ite uusiksi se paska kotimaisilla osilla
buttrock.gif

Jaa taitaa olla ollut paikallisen Bikeworldin "huoltama"... Noin kuivana tuota tukivarren helaa ei taida olla koskaan voideltu. Noilla kilometreillä tonnäköinen on lähtenyt jo tehtaalta aika kevyellä voitelulla. Ei ihme, että osa on lopulta murtunut poikki. Tuohan näyttäis olleen jo murtuneena varmaan jonkin aikaa ennen lopulta naksahdusta.

Ei tuo taida olla edes Suomessa huollettu.
nixweiss.gif

Ellen ihan väärin muista niin kuva on Belgialaisesta 06 mallista.

Huoltomatkaa tulee 200 km suuntaansa, ja pitää ottaa rokulipäivä töistä, kun joutuu pyörän arkipäivänä huoltoon hinaamaan. Kulut jää tietysti kuluttajalle. Saisivat kyllä hakea ja tuoda pyörän takas, mitäs kasaavat paskoista osista. Seuraava määräikaishuoltokin on sen verran kaukana, ettei viitsisi samalla keikalla teettää. Tietysti takaisinkutsunkin sisältämät työt sitten laskutetaan asiakkaalta...
Suomessa kuluttajansuojalain mukaan yksityiselle henkilölle ei saa aiheutua kustannuksia takuuhuollosta. Ts. takuusta vastaavaa tahoa voi vaatia hoitamaan vekottimen kuljetuksen sinne ja takaisin. Tämä kannattaa muistaa myös silloin kun se 145kg painava jättitelkku lopettaa yhteistyön.

Back