Trophyn / ST:n laukut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trophy1200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

trophy1200

New member
Minkälaisia kokemuksia on Trophyn / ST:n originaali laukuista?Ainakin nuo Trophyn laukut vaikuttavat öö.. tuota hieman hentosemmilta kun esmes bemarin vastaavat.

Minkälaisia kokemuksia on Trophyn / ST:n originaali laukuista?Ainakin nuo Trophyn laukut vaikuttavat öö.. tuota hieman hentosemmilta kun esmes bemarin vastaavat.
Bemarin laukkujen tukevuudesta en tiiä, mutta on noi (Sprint ST) laukut ainakin ihan ok (samat kai ne on?). Mikä niissä sua huolestuttaa (veden pitävyys, kestävyys vai mikä)?

Itse teline/kiinnitys on aika jees, ei ole ihan hirveen näköistä silloin kun laukut on poissa (vrt. esim. WingRack).

Avaimia kertyy vaan liikaa taskunpohjalle, koska takalaukkuun on eri avain kuin sivulaukkuihin...

Sisäkassit oli (toivon mukaan) hyvä hankinta, jahka lumet sulaa, kerron lisää.

Laukut ja telineet on tosiaan fiksun näköiset. Tuota laukku - teline kiinnityksen tukevuutta ihmettelin. Eli pysyykö laukku telineessä paikallaan?

Tää on varmaan vielä uuden Triumphistin turhanaikaista spekulointia ;) Kilometrejä Trophyllä takana 0.

Sama kyllä hieman epäilyttää, kun tutkiskelin noita laukkuja. Kyllähän nuo varmaan kuitenkin kestää, kun ei niistä pahemmin puhuta edes Triumphratin keskustelusivuilla. Vanhan bemarini laukutkaan eivät tosin mitään superhyviä olleet verrattuna vaikka Givin laukkuihin, jotka tuntuvat tosi jämäkiltä.
Aionkin perälaukun vaihtaa Givin laukkuun, joka löytyy jo varastosta.

Ja niin, siis minulla kilometrejä takana 0,00002. Työnsin liikkeessä Trophyä 20 cm.
sport05.gif

Laukut ja telineet on tosiaan fiksun näköiset. Tuota laukku - teline kiinnityksen tukevuutta ihmettelin. (1.) Eli pysyykö laukku telineessä paikallaan?

Tää on varmaan vielä uuden Triumphistin turhanaikaista spekulointia ;) (2.) Kilometrejä Trophyllä takana 0.
1. Kuulemma hyvin pysyykin (luin lehdestä)
wink.gif

2. 0 km täällä myös, hassua kun ostaa ajamatta
crazy.gif

Laukkujen kovat ovh:t ainakin antavat odottaa laatua, tosin varmaan muutkin kuin minä varmaan sai kylkiäisenä sivulaukut. Lukkojen kanssa värkkäily tuntuu työläämmältä kuin edellisen H&B:den. Brittien Ride 2003 vuodelta, se missä on juttu 40000 ml ajetusta ST:stä, haukkuu perälaukun liian kalliiksi ja vedenpitävyys asetetaan kyseenalaiseksi- pohjaproppua suositellaan. Itsellä on vain sivulaukut ja on ne kyllä tyylikkäät- ei mikään tarvikelaukku istu yhtä hyvin.

Triumphin omat laukut eivät ole saaneet Yahoon Trophy Groupissakaan kovin hyvää arvosanaa. Ja ihan samoja kokemuksia on minullakin:
- hontelo rakenne, laukkua sulkiessa joutuu sovittelemaan ja tähtäilemään
- eivät ole vesitiiviit; itsekin suunnittelen pohjaproppujen värkkäämistä, jotta saa vedet pois helposti; kannattaa siis säilyttää kamat vedenpitävässä pussissa
- lisäksi toisesta omasta laukustani lensi Trumpan logo hevon kuuseen jossain vaiheessa (mistäköhän saisi uuden badgen?)

Takalaukkuna minullakin on muistaakseni Givin 46-litrainen, joka on aivan eri planeetalta: tukeva ja vesitiivis. Givin laukku sopii ulkonäöksellisesti hyvin orkkislaukkujen kanssa pyörään.

- lisäksi toisesta omasta laukustani lensi Trumpan logo hevon kuuseen jossain vaiheessa (mistäköhän saisi uuden badgen?)
Lähes kaikissa missä olen nähnyt, on vähintään toiselta puolelta logo "poistunut", jopa Biken testi Trophyssakin
wink.gif

Toi vedenpitävyys alkoi "huolestuttamaan", onko pahakin vuotamaan? Mahtaako ne sisäkassit olla vedenpitävää matskua?

Ei omissa laukuissani mitään vedenpaisumusta ole ollut, mutta sateen jälkeen laukun pohjalla on yleensä pieni liraus vettä. Sisälaukkujen vedenpitävyydestä minulla ei ole kokemusta. Itse pakkaan kamani isoihin minigrip-pusseihin, vaatteet menevät pieneen tilaan (kun puristaa ilmat pois) eivätkä kastu.

Omastani oli badge (logo) jo vastaanottaessani kateissa. No, Moto-Seinäjoki lähetti postissa kyllä uuden. Näkyy olevan ovh 4,90E pari. Testailin sivulaukkua kylpyammeessa, hyvin tuntui ainakin uutena pitävän veden ulkona. Laukkujen velttoudesta voi kyllä päätellä, että kun tulee mätettyä tavaraa liikaa tai paluumatkalla pakattua huonosti on todennäköistä että kansi jää raolleen. Täytyyypä tehdä kylpyamme-testi sisäkassillekin.

Sivulaukkujen vedenpitävyys alkoi mietityttää/huolestuttaa, sisälaukuthan mulla myös on, niiden vedenpitävyydestä ei ole kokemusta vielä...

Takalaukku tuli testattua, ihan letkulla huuhtelin mopon päältä siitepölyjä pois (siis ei painepesurilla), saatuani homman tehtyä, totesin takalaukun sisällä ihan reippaan "lammikon".

Tulihan se vesisuihku kyllä ihan vaakatasossa, mutta silti, kamojen suojaaminen muovein alkaa näyttää välttämättömältä, -> ensimmäinen pettymys eSTerin kanssa
confused_orig.gif

Vettä tuuppasi Trophynkin sivulaukkuun hellän vesihuuhtelun aikana. Muovipussithan on onneksi keksitty - ja kai nuo sisäkassitkin vähän veden sisäänvirtausta estävät.

Moto-Seinäjoella olivat vaihtaneet Givin laukun perälaukuksi hetken omistamaani Trophyyn, ennenkuin laittoivat uudelleen myyntiin. Liekköhän vaikutusta sillä kun tuli juuri perälaukkuun kiinnitettyä huomiota silloin kun kävin pyörää katsomassa.

Back