• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TT600 nykii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Oon nyt ihmetellyt tämän kevään, että mikä mahtaa mopoa vaivata, kun yrittää ajaa keskustassa muun liikenteen vauhtia niin siitä ei tahdo tulla mitään sillä pyörä nykii aivan hirveästi. Mulla ei aiemmin ole ollut ruiskupyöriä, jonka piikkiin ajattelin ko. vaivan laittaa. Eli voisiko ruiskun säädöt tms. olla pielessä? Maantiellä ja muutenkin yli 4000 rpm käytettäessä ei mitään ongelmia ole.

Ilmenee pahiten juuri moottorijarrutuksen jälkeen kun on lisäämässä kaasua... Vain onko se vain ominaisuus?

Polkaise pienempää vaihdetta ja anna hanaa.
062802jumpie_prv.gif

No joo, mulla oli speed4:ssa samaa vikaa. Siinä oli kiinni tt600 tehopönttö ja kaupunkiajossa n 2500 kiekan kohdalla se nyki ärsyttävästi. Laitatin siihen pcIII:n ja vapaavirtasuodattimen kiinni + ajatin ja säädätin sen penkissä niin ongelmat poistui (ainakaan tähänastisessa ajossa ole huomannut niitä). Kyselin huoltajalta siitä nykimisestä niin hän sanoi että siinä on ollut luultavasti seokset liian laihalla alhaalla.
Kannattaa soittaa johonkin Triumph-huoltoon ja kysyä voiko asialle tehdä jotain.

Minä pistin tuon ominaisuuksien piikkiin. Ärsyttävää tosiaan kaupunkinopeuksissa. Vähän niinkuin ruokinta alkaisi vähän liian reippasti ja katkeaisi hitusen liian aikaisin. Lisäksi homma korostuu aika voimakkaan moottorijarrutuksen myötä.

Isommilla vaihteilla ja nopeuksilla "ongelmaa" ei ollut, mutta varsinkin ykkösellä kävelyvauhtia kulkiessa kaasu on todella On/Off.

Toi on ruiskun ominaisuus!
smile_org.gif
Sitä kahvaa täytyy vaan opetella kääntää todella hitaasti ja silti se aina nykii jonkun verran,joten opettele tottumaan siihen..
tounge.gif

Mua ärsyttää toi sama homma.Hävettää ajaa ruuhkassa kenguruna.Joskus kun laittaa pienempää silmään,niin nykiminen vaan pahenee.Voi olla kyllä vika kuskissaki mun tapauksessa
sad_orig.gif

Tuskinpa vikaa kuskissa on kun se aika monella tuntuu ongelmana olevan... Itsekin epäilin, josko kävisi laihalla. Eli ei kai se auta kuin ostaa TuneBoy tai PCIII.

Minkä ikäinen TT sulla on? Nimittäin tuo nykiminen oli ensimmäisten mallien ruiskunohjauksen tunnettu ongelma.

Viimeisessä vuosimallissa tuo oli muistaakseni korjattu uudella softalla. Eli jos sulla on malli 2000 tai 2001 niin siihen lienee saatavilla uudempi softa jossa tuota nykimisominaisuutta on lievennetty huomattavasti ja muutenkin käytös sillä softalla on alakierroksilla tasaisempaa ja veto on parempi.

Aivan tarkkaan en pysty sanomaan missä vaiheessa tuo softa uudistettiin, mutta Trumpan huolto osannee antaa siihen vastauksen.

J64

Toi on ruiskun ominaisuus!  
smile_org.gif
Sitä kahvaa täytyy vaan opetella kääntää todella hitaasti ja silti se aina nykii jonkun verran,joten opettele tottumaan siihen..  
tounge.gif
Enpä ole moista havainnu edellisessä enkä nykyisessäkään...taikka sitten mä en taaskaan osaa tätäkään..??

Minkä ikäinen TT sulla on? Nimittäin tuo nykiminen oli ensimmäisten mallien ruiskunohjauksen tunnettu ongelma.
Mulla on just vm.04/2000 eli alkusarjan pyöriä ja kyllä edelleenkin syytän softaa. Toki ongelma poistuu jos luistattaa kytkimellä kunnolla mut ei se oikein järkevää ole niinkään tekohengittää. Täytyykin kysäistä vaikka moto-seinäjoelta jos sen saisi päivitettyä ajantasalle.

Itselläni on -02 mallin pyörä ja kyllä sekin nykii pienillä vauhdeilla ajettasessa. Kauden alussa enemmän, nyt vähän vähemmän, kun olen tullut hieman tutummaksi kaasukahvan kanssa.

Loppu nykiminen kokonaan ku vaihdettiin ketjut ja rattaat
smile_org.gif

Tuntuu ku ois uus mopo alla,kun ehti tottua tohon nykimiseen.
Tuli ihan uutta intoo taas koko
062802moto_prv.gif
touhuun

Back