• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tummenevat ajolasit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vinsteri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vinsteri

New member
Onkos kenelläkään tietoa tummenevalla kalvolla varustetuista ajolaseista? Eli sama idea kuin silmälaseihin on saatavissa; aurinkoisella säällä linssi tummuu ja pilvisellä/yöllä on kirkas. Näin voisi käyttää samoja laseja vuorokaudenajasta/säästä riippumatta, eikä aina tarvitsisi kuljettaa kaksia laseja mukana. Ja kysymys on siis avokypärästä.

Tack etukäteen.

Ajolaseista en tiedä, mutta olen kuullut, että ne silmälasit ei tummu esim. visiirin läpi. Mutta tätä ongelmaahan ei ole, jos omaat avokypärän. Käynti optikolla auttanee.
smile_org.gif

Hmh... Tarkoitin kyllä ihan kunnollisia ajolaseja, en tavallisia aurinkolaseja. Mutta onkohan sellaisia lainkaan myytävänä? Vinkkejä valmistajasta, jälleenmyyjästä tms. kaivataan.

Ajolaseista en tiedä, mutta olen kuullut, että ne silmälasit ei tummu esim. visiirin läpi.
Mulla ainakin tummuu. Ja lähemmäs asiaa, mutta toiseen suuntaa. Muistelen jostain lukeneeni, että ne tekee nykyään ainakin tummenevia visiirejä. Mie oisin kyselly myyjiltä tuolla messuilla, jos olis ollut tarvetta tietää. Eli myyjiä kiusaamaan vaan...

Messuilta mukaan tarttuneessa uudessa Tokimoton esitteessä oli ProGripiltä tuommoset (#3550 ja 3560) linssit crossi/enskatyylisiin laseihin.
Mulla on molemmissa visiireissä tuollaset Light Sensitive-linssit, ei kyllä huurru mutta tummua saisivat vähän enempikin kirkkaalla kelillä.

Tokimoto

ProGrip

Itselläni oli viime keväänä aivan sama ongelma.... tosimies kun ajaa avokypärällä niin arskojen kanssa on hieman haastavampaa ajaa keskellä yötä joten ratkaisin asian laseilla johon saa vaihdettua linssit. Ostin ihan Niken lasit jossa on tavalliset tummat linssit ja sitten yöksi saa vaihdettua oranssit linssit. Vaihto onnistuu puolessa minuutissa ja matka jatkuu. Tähän saakka olen ollut ainakin enemmän kuin tyytyväinen hankintaan...

Lasit

cool.gif
cool.gif
cool.gif
cool.gif
cool.gif
cool.gif

Tokimotossa myyrään visiiriin liimattavia kalvoja,jotka tummuvat ja kirkastuvat valon voimakkuuden/kirkkauden mukaan...kuulemma jopa toimivat,itel tummennettu visiiri araissa..joten ei tartte moisia ongelmia stressata
sport05.gif

Niiin ja hinta nuille ihmekalvoille ol jtn 20 ecuu...
Ja mikäli oikein muistan niin nuita härpäkkeitä löytys jopa crossilaseihin.....?
omg.gif

Back