Tuneboy, penkitys/säätö missä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wille-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wille-

New member
Nyt kun suomenmaassakin alkaa useammalla olemaan tuota Tuneboyta niin missä olette käyneet säädättämässä, vai mennäänkö ihan netistä ladatuilla kartoilla? Itsellä käy tällä hetkellä melkosen rikkaalla(?) ja talvella olisi hyvää aikaa käyttää jossain penkissä sitä, mutta missä?

Ja seuraavaan aiheeseen: Zardin putkisto kun on tuota kasattavaa mallia(niinkuin moni muukin) niin ehkä aavistuksen tuntuu joistakin liitoksista vuotavan, oletteko millä tiivistäneet? Meikäläisen päähän ei kyllä uppoa miksi se pitää pilkkoa niin moneen osaan...mahtuuhan se tietysti pienempään pakettiin.

Ja sitten vielä, ilmansuodattimessahan on tiiviste siinä alapinnassa mutta kuuluuko ilmansuodatinkotelossa olla tiivistettä? Ettei vaan olisi kesän parkkipaikka-asennuksissa tipahtanut maahan...

No itse olen käyttänyt penkissä bike doctorissa tampereella....

Ja muihin en osaakkaan vastata....
tounge.gif

Ja sitten vielä, ilmansuodattimessahan on tiiviste siinä alapinnassa mutta kuuluuko ilmansuodatinkotelossa olla tiivistettä? Ettei vaan olisi kesän parkkipaikka-asennuksissa tipahtanut maahan...
Kyyllähän siinä suodatinkotelossa yleensä tiiviste löytyy sieltä jomman kumman puolikkaan urasta. 1050 laitteessa tiiviste on päällipuolen urassa sellainen kumipalko joka kiertää koko boksin ympäri.

Ei luulisi vahingossa ainakaan koko kumikäärme luiskahtavan hukkaan.

On muuten v-mäistä materiaalia juuri tuo tiiviste eli jos liuotinpohjaisella kamalla putsii koteloa niin tuo tiiviste turpoaa vähintään kaksi kertaa pidemmäksi niistä kohdista joihin liuotinta lorahtaa. Ja tuplasti pidempää tiivistettä ei saa enää sopimaan mitenkään takaisin paikalleen.
mad.gif

Nyt kun suomenmaassakin alkaa useammalla olemaan tuota Tuneboyta niin missä olette käyneet säädättämässä, vai mennäänkö ihan netistä ladatuilla kartoilla? Itsellä käy tällä hetkellä melkosen rikkaalla(?) ja talvella olisi hyvää aikaa käyttää jossain penkissä sitä, mutta missä?
Omani säädin itse Mc Roadratsien penkissä Mikkelissä. ja perstuntumalla loput.

Omassa ja kaverin pyörässä ei sen kummempaa tiivistettä kotelon välissä näkynyt..

Vähän aihetta sivuten, mikä on se harmaa irrallinen liitin ruiskurungon johtasarjassa putsarikotelon alla?

Vähän aihetta sivuten, mikä on se harmaa irrallinen liitin ruiskurungon johtasarjassa putsarikotelon alla?
Sulla puuttuu siitä koneesta yks sylinteri...  
biggrin.gif

Ainakin mun 955 triplen ruiskun johtosarjassa on piuhat ikäänkuin neljännelle sylinterille... Varmaan joku ruiskunvalmistajan yleismallin johtosarja kyseessä...

- T -

Edit: Penkkijutuista: Bikedoctorin Antti on ainakin kova tekijä.. Käytiin joskus trumppaporukalla Jämsän Huoltokaksikossa ja NewmanRS penkitti siellä tuneboy-Daytonaansa. Vaikutti ainakin se omistaja(?)-penkittäjä asiantuntevalta hemmolta..

Pekkasen Pauli on myös töissä siellä Huoltokaksikossa. Hän viritti/sääti itse viimevuotisen kisa-Daytonansa, joten osaamista riittää.

Back