Timo3
New member
Näyttää tuonossakin olevan tehot kadoksissa, ennen kun on saannut kilometrejä koneeseen.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....lsize=1
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....lsize=1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kyseessä todellakin 07 Tuono? Aika pessimistinen penkki jos on. Toisaalta uudemman Tuonon tapauksessa slipareilla ja race mapilla lukemat noussee jo useamman hepan. Commanderin avustuksella sitten vielä muutaman lisää. Käyrien muoto ihan ok, ellei nyt tota alun 3 krpm:n notkahdusta lasketa...Näyttää tuonossakin olevan tehot kadoksissa, ennen kun on saannut kilometrejä koneeseen.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....lsize=1
Eipä ole tuota patopainetta paljon markkinointimateriaaleissa mainostettu. Se on hivenen harmi, jos/kun tuo tehoilmoittelu menee noinkin optimistiseksi. Jos koneesta pitäisi löytyä kampiakselilta 139 hepoa niin takarenkaalta pitäisi löytyä ilmeisesti jotakuinkin 120 hummaa (15% hävikillä)?? Noh, eipä ole niin kiire vaihtaa uudempaan jos kerran hepojakin ilmaantuu masiinaan lisää kilsojen kasvaessa. Saas nähä pysyykö nykypeli enää käsissä jossain tossa 50 tkm vaiheillaMitattu -07 Tuono ajettu 1300 km. Penkki joka antoi -03 jolla oli ajettu 17000 km putkella ja lastulla 122 hp takapyörälle eli penkki on kyllä asetuksissa. Siis Aprilia vaatii kilometrejä ennenkuin tehot on saavutettu. Uusi Tuono on nakuluokassa ainut pyörä jossa patopaineella on vaikutus, paljonko sitä en tiedä.
Tehot on mittausten mukaan parhaimmillaan jossain 10 000 km:n jälkeen. Patopaineesta puhuivat -06 tullessa markkinoille. Tuonossa on kyllä suora rööri maskin keskeltä ilmanputsari koteloon. Oli tehot mitkä tahansa niin kyllä tämä uusi on järkyttävästi parempi ajettava. Omaan laitetaan perjantaina map2 ja laitan nuo itse avarretut putket. Täytyy sitten mittailla uusiksi.Eipä ole tuota patopainetta paljon markkinointimateriaaleissa mainostettu. Se on hivenen harmi, jos/kun tuo tehoilmoittelu menee noinkin optimistiseksi. Jos koneesta pitäisi löytyä kampiakselilta 139 hepoa niin takarenkaalta pitäisi löytyä ilmeisesti jotakuinkin 120 hummaa (15% hävikillä)?? Noh, eipä ole niin kiire vaihtaa uudempaan jos kerran hepojakin ilmaantuu masiinaan lisää kilsojen kasvaessa. Saas nähä pysyykö nykypeli enää käsissä jossain tossa 50 tkm vaiheillaMitattu -07 Tuono ajettu 1300 km. Penkki joka antoi -03 jolla oli ajettu 17000 km putkella ja lastulla 122 hp takapyörälle eli penkki on kyllä asetuksissa. Siis Aprilia vaatii kilometrejä ennenkuin tehot on saavutettu. Uusi Tuono on nakuluokassa ainut pyörä jossa patopaineella on vaikutus, paljonko sitä en tiedä.![]()
![]()
Juu, näin olen myös ymmärtänyt, että uudempi sukupolvi on helpompi, näppärämpi ja hienostuneempi ajettava. Vielä kun nakkikioski & kumppanit saisi noita pelejä maahan niin voisi käydä kokeilemassa. Uutta odotellessa pitää tyytyä hienostumattomampaan ja raaempaan kyytiinTehot on mittausten mukaan parhaimmillaan jossain 10 000 km:n jälkeen. Patopaineesta puhuivat -06 tullessa markkinoille. Tuonossa on kyllä suora rööri maskin keskeltä ilmanputsari koteloon. Oli tehot mitkä tahansa niin kyllä tämä uusi on järkyttävästi parempi ajettava. Omaan laitetaan perjantaina map2 ja laitan nuo itse avarretut putket. Täytyy sitten mittailla uusiksi.Eipä ole tuota patopainetta paljon markkinointimateriaaleissa mainostettu. Se on hivenen harmi, jos/kun tuo tehoilmoittelu menee noinkin optimistiseksi. Jos koneesta pitäisi löytyä kampiakselilta 139 hepoa niin takarenkaalta pitäisi löytyä ilmeisesti jotakuinkin 120 hummaa (15% hävikillä)?? Noh, eipä ole niin kiire vaihtaa uudempaan jos kerran hepojakin ilmaantuu masiinaan lisää kilsojen kasvaessa. Saas nähä pysyykö nykypeli enää käsissä jossain tossa 50 tkm vaiheillaMitattu -07 Tuono ajettu 1300 km. Penkki joka antoi -03 jolla oli ajettu 17000 km putkella ja lastulla 122 hp takapyörälle eli penkki on kyllä asetuksissa. Siis Aprilia vaatii kilometrejä ennenkuin tehot on saavutettu. Uusi Tuono on nakuluokassa ainut pyörä jossa patopaineella on vaikutus, paljonko sitä en tiedä.![]()
![]()
Tuo mainitsemasi 5 hp takikselle tuli lisää -03 Tuonoon välillä 6500-17 000 km . Tuo uuden mopon ""jäykkyys" on käsittääkseni eniten vaivannut juuri Aprilioita.Kyllä se on muutaman hepan mitä se kone voi käytön myötä antaa enemmän. 5 heppaa on jo optimistinen arvio...
Joo, penkkien korjauskertoimet ei ihan täysin pysty kompensoimaan olosuhteiden eroja. Samassa penkissä voi tulla samasta pyörästä eri olosuhteissa (ilman kosteus ja lämpötila) jopa 3-5hp eroja.Tuo mainitsemasi 5 hp takikselle tuli lisää -03 Tuonoon välillä 6500-17 000 km . Tuo uuden mopon ""jäykkyys" on käsittääkseni eniten vaivannut juuri Aprilioita.Kyllä se on muutaman hepan mitä se kone voi käytön myötä antaa enemmän. 5 heppaa on jo optimistinen arvio...
Mukava lisäys! Tohon vielä kilsoja päälle niin ollaan siellä 125 hepan takapallo lukemissa eli tonteilla ollaan ja vähän päälle. Harvinaisen komiaa katseltavaa tuo teho/vääntökäyrän tasaisuus. Yllättävän hyvin toimii jo tuolla kakkosmapillakin. PC3:lla ei kauhiasti tekisi yläkiekoilla mutta varmasti tuolla alhaalla auttaisi. Eilen tuli muuten ihasteltua uuttaa Tuonoa Apparalla. On se vaan komiampi peli luonnossa...No nyt on map2 ja avarretut vaimentimet laitettu ja käyty penkissä. Kuten käyristäkin näkee niin muutos tuntuu ajossakin. Vakiosta ei ole seos käyrää. Vielä saisi hiukan rikastaa aivan alhaalta , se ei vaan onnistu ilman Pc:tä.Käyrät
Hyältä näyttää ja varmasti tuntuukin, ei siinä mitään. Mutta jos skaala on 0 - 150, niin kyllä sen silloin pitäisikin olla kohtuu tasainen. Jos katsoo tuonon käppyrää vaikkapa nyt akran sivuilta, niin siellä se on yhtä suora, mutta ei lähellekään yhtä myyväTäytyy kyllä ihan jaappanialaisenkin omistajana sanoa että on mahtavan tasainen tuo punainen käyrä!![]()
Millainen proseduuri oli muuten toi putkien avartaminen? Miten mökämaailma? Ulostulorööri ainakain noissa avarretuissa joidenkin kuvien perusteella "riittävä"No nyt on map2 ja avarretut vaimentimet laitettu