• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuontipyörä vai suomipyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

alsu

New member
Eli pyörää olen jälleen ostamassa, ja nyt tuli yks varteenotettava vaihtoehto vastaan. Pyörässä on vaan "pikku" puute. Ei minkäänlaista huoltokirjaa tms.

-Saako mistään tietään onko pyörä tuontipeli vai ehta "suomi"pyörä

Kyseinen vehje on ensirekisteröity Elisan tekstiviestipalvelun mukaan 2004. Ja näin kuulema lukee rekisteriotteessakin.

-Tarkoittaako se sitä että se on suomessa rekisteröity, vai ihan missä maassa vaan?

Mopolla on ajettu vain 11 tkm, joten huoltokirjattomuus ei välttämättä ole ongelma jos tuo mittarilukema pitää paikkansa.

Antakaa kommentteja ja vastauksia noihin kysymyksiin please.
Auttakaa mopokuumeista kaveria!!

-Alsu-

Hävis mun pyörän rekisteriotteesta merkintä edellisestä rekisteritunnuksesta(tuontipyörä) kun omistaja vaihtui.
Vanhoissa rekisteriotteissa lukee edellinen rekisterinumero jos on tuontipyörä tai uudelleenrekisteröity esim. kolarin takia.(ns.2-kilpinen)
Eli Ake:n uudistus vaikeutti selvityshommaa aika paljon.
Katot vaan että pyörä on kunnossa,ei kaikki tuontipyörät ole huonoja.
Jos joku(tai jonkun kaveri) on ostanu huonon tuontipyörän niin kyllä siitä juttua piisaa joka foorumille.
Hyvän pyörän ostanut(siis suurin osa) ajelee tyytyväisenä eikä vikise foorumeilla...

Taitaa olla valtaosa suomessa olevista pyöristä tänne tuotu. Vaikka ostaisit merkkiliikkeestä uutena.

Ehdan suomi-pyörän paremmuus on samanlainen klisee kuin suomalainen laatu!
baaa.gif

Mulla on neljäs tuontipyörä, eikä isompia ongelmia ole ollut, vaikka eivät olekaan olleet noin uusia kuin -04, joten tuskinpa sillä on suurta merkitystä, missä maassa on rekisteröity ensimmäisen kerran. Huoltokirja tietenkin olisi hyvä, niin tietäisi hiukan miten hyvin on huoltoja tehty, mutta noilla kilometreillä ei ole varmaan kovin montaa huoltoa takana.

Tuntuu siltä että kun niitä pyöriä alettiin tuomaan enemmin ulkomailta, oli kovaa suomipyörä/tuontipyörä vääntöä. Nyt on jo selvästi havaittu että liikkeetkin hyväksyy jo suuremmissa osin ulkomailta tuodun pyörän, ei tosin kaikki. 5 vuoden päästä ei asialla ole enää varmaankaan mitään eroa onko se tuontipyörä tai ei
nixweiss.gif
Tää on nyt ihan hlökohtainen mielipide. Mulle ei merkitse se että onko tuonti vai ei.

Miten saksasta tuotu pyörä on huonompi,kun vastaava "suomipyörä" ei pysty ymmärtämään
nixweiss.gif

Miten saksasta tuotu pyörä on huonompi,kun vastaava "suomipyörä" ei pysty ymmärtämään
nixweiss.gif
Eikös se mee niin, et kaikki suomalaiset o niin rehellisiä, et ne ei yritä kusettaa missään?
talktohand.gif

Ja kaikki käytettynä rajojenulkopuolelta rahdatut vehkeet on mittariruuvattuja, kolaroituja ja jeesusteipillä kyhättyjä vehkeitä?
nixweiss.gif

Ihtelle vissiin osunu joku ihmekapistus ku ajellu nyt 5v saksasta tuodulla japanilaisella muoviluodilla ja toiminu ku junanvessa
062802moto_prv.gif

Tuntuu siltä että kun niitä pyöriä alettiin tuomaan enemmin ulkomailta, oli kovaa suomipyörä/tuontipyörä vääntöä. Nyt on jo selvästi havaittu että liikkeetkin hyväksyy jo suuremmissa osin ulkomailta tuodun pyörän, ei tosin kaikki. 5 vuoden päästä ei asialla ole enää varmaankaan mitään eroa onko se tuontipyörä tai ei
nixweiss.gif
Tää on nyt ihan hlökohtainen mielipide. Mulle ei merkitse se että onko tuonti vai ei.
Allekirjoitan! +1

Käytetty on aina käytetty. Ihan sama onko tuotu suoraan suomeen vai vaikka turkin kautta, mutta kuitenkin se todellinen kunto selviää ostohetkellä ja lopullisesti ehkä sitten joskus...

Yksilöitähän nuo yleensä ovat. Yleinen kunto kertoo paljon. Osta jos pois jos hyvältä vaikuttaa. Ehkä kuitenkin kannattaa ottaa pyörää katsomaan myös joku vähempi kuumeileva...

nixweiss.gif
En tarkoittanut että tuontipyörä olisi millään lailla huonompi. Ajttelin vaan että vm -04 pyörä ja 11 tkm mittarissa;

-jos on kyseessä "suomi" pyörä, eli suomessa koko elinikänsä ajettu prätkä, voi tuo mittarilukema pitää paikkansa

-jos taas kysessä saksasta tuotu, on todennäköisempää että mittaria on rukattu

Ja mulle olis ihan sama onko vehje huollettu merkkiliikkeessä, vai naapurin peralla, mutta kyseisestä prätkästä ei ole minkäänmoista historiaa tiedossa. Siksi on epäiltävä tuota mittarilukemaakin.

Tarkoitus ei ollut mollata tuontipyöriä, vaan kysyä, saako pyörän historian jostakin selville?

En tarkoittanut että tuontipyörä olisi millään lailla huonompi. Ajttelin vaan että vm -04 pyörä ja 11 tkm mittarissa;

-jos on kyseessä "suomi" pyörä, eli suomessa koko elinikänsä ajettu prätkä, voi tuo mittarilukema pitää paikkansa

Ja mulle olis ihan sama onko vehje huollettu merkkiliikkeessä, vai naapurin peralla, mutta kyseisestä prätkästä ei ole minkäänmoista historiaa tiedossa. Siksi on epäiltävä tuota mittarilukemaakin.

Tarkoitus ei ollut mollata tuontipyöriä, vaan kysyä, saako pyörän historian jostakin selville?
Se on aivan yhtä todennäköistä että sitä mittaria on rukattu täälläkin.

Edellisiä omistajia voi kysellä vaikkapa:
http://www.ake.fi/AKE....oneuvot

Täällä sitä taas ennakkoluuloja kylvetään.  
033102bebe_1_prv.gif

Saksassa on mittarinrukkaus rikos.  

Toisekseen elintaso on sellainen, että monilla on useampikin pyörä ja saattaa hyvin käydä, että pyörällä ei tule ajetuksi.

Minä uskon ennemmin Saksasta mahdolliseksi pienen kilometrimäärän kuin Suomesta. Ja kun tuntee sikäläisen ihmisen normaalin luonnekuvan, niin taitavat pyörät olla paremman huolenpidon kohteina kuin täällä.

V**tu sitä huoltaa tartte, kun paan kohta vaihtoon!

Sanoo 7 vuotta Saksassa asunut!

Mielestäni tuo on juuri päinvastoin.

Onko se pyörä kuinka suuri salaisuus?
Edes merkkiä ja mallia ei voi kertoa?

Mulla on ihan kotimaassa ensirekisteröity. Mallin valmistus on kylläkin loppunut parisen vuotta ennen rekisteröintiä. Eipä silti,
silläkään ei ole ajettu 8 vuoteen kuin 25.000 km.

Mielestäni on paljon uskottavampaa, jos '04 saksalaisessa pyörässä on tuo 11tkm mittarissa.

Back