Tuontipyörän ensihuolto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wii

New member
Eli kun saat sen kauan odotetun pyörän koti pihaan niin mitä huoltoja pyörään kannattaa tehdä jos pyörä on ajettu vaikka 30tkm?..ihan vaan sillä ettei kaikkea mitä kauppias väittää kannata uskoa..

Minäkin varasin merkkiliikkeeltä täyshuollon Gyntterin entiseen VFR:ään vaikka 36tkm ei pitäisi olla vielä mitään Hondan V4 motille.  

Välittäjälle myyjä oli itse luvannut toimittaa "unohtuneen" huoltokirjan. Eli voi olla että tuota kirjaa en tule näkemään...
nixweiss.gif

Muuten pyörä on erittäin siisti ja vaikuttaa toimivalta ilman tuota kirjaakin.
Täyshuollon jälkeen nuo on minun silmissäni jo "Suomipyöriä".

Joo, yhdyn edellisiin. Itsellä myös tuonti mopo, ja kyllä siihen heti tehtiin perus huolto. Pistä ainakin öljyt+suodatin+tulpat+ilmansuodatin+jäähdytysnesteet+jarrunesteet tuskin venttiilien säätö/tarkastus pahaa tekee. Ite ajelin ekan kesän pelkällä öljyt+suodatin+tulpat+ilmansuodatin huollolla ja hyvin pelas. Tänäkeväänä käytin venttiilien säädössä, 6kpl piti kuulemma säätää. Ihan jo oman mielenrauhan kannalta kannattaa huoltaa pyörä...

nii no lähinnä itse mietin niin että suomalaiseen huoltokirjaan voi luottaa mut saksalainen huoltokirja on sitten jo vähän harkinnan varaista...mutta jos esim täysihuollon teetättää tuontipyörään niin se alkaa olla sit samoissa hinnoissa kun suomi pyörä..koska ei kiitos tullin niin ei se pyörän tuonti saksasta ihan ilmasta ole.

HEHEE....Eikähän siellä germaaniassa ole satakertainen määrä mopoja ja niiden huoltajia...
Se suomalainen asiantuntemus on kyllä niin paha klisee, että...
Puhumattakaan, ettei tänne edes tuoda kaikkia malleja kaikista merkeistä...

Eikös TM-lehtikin ole jo muutamaan kertaan osoittanut suomalaisen huollon yleisen tason.

-Nimim. normaalit huollot itse.

itse ostasin mielummin pyörän minkä huoltokirjassa ois vaikka jonkun suomalaisen "tunnetun" korjaamon leimat..kun että saksalainen kirja mistä ei ymmärrä mitään ja leimat on jostain
033102ass_1_prv.gif
...mutta koska köyhän on pakko saada kallis mopo niin pakko yrittää saksasta löytää löytö!

Ainakin minä säästän pyörässä reilusti vaikka teetän isohuollon ja pistäisin kaikki kulutus osat uusiksi.

Koko huoltokirja on yliarvostettu juttu. Tähän syynä on kalliin suomipyörän ostaneiden, pelottelemalla aikaansaatu yleinen epäily tuontipyöriin. Luultavasti kalliissa Suomessa prosentuaalisesti suurempi osa kaupoista perustuu huijaukseen.

Henkilökohtaisesti en pidä kovinkaan todennäköisenä että nykyisiä digimittareita "ruuvailaan".

joo o mulla on ollu kyllä aina tuo luetun ymmärtäminen hieman heikkoa
wink.gif
...nii no otetaan esimerkki mitä itse katselen kawa zx6r vm98--02 hinta on saksassa n.4300e+vero(joka on aika kohtuuttoman iso..minusta)1600e+tuontikulut500+katsastus120+500e(isohuolto..(oisko sinne päin) =n.7050e.. sillä alkaa jo saamaan suomestakin pyörän mtta tietty saksata vähemmän ajetun..olen varmasti väärässä ja saa korjata koska kokemuksia asiasta tässä haetaan
miten taas tämä liittyy huoltoon..EI MITENKÄÄN! oon vaan miettiny miten saada hyvä mopo halvalla?

Noniin nyt on isohuolto takana ja lisätarkastuksissakaan ei löytynyt ihmeitä. Ainoastaa pari pulttia hieman jumissa mutta nyt nekin voideltu.

Vajaalla tonnilla osaa/töitä, uudet ketjut/rattaat, renkaat, jarrupalat, kaikki nesteet ja suodattimet sun muut...
Edelleen jään alle Suomihinnan.  
033102bebe_1_prv.gif

No riittäsköhän kumminkin vaikka öljyjen vaihto. Venttiilit jos on ajankohtaista. Yleistä pälyilyä ja tuntuman hakua ajamalla. Kattelee tulpat jos jaksaa, ehjiä turha vaihtaa. Puhaltelee putsarin paineilmalla ja lähtee ajelemaan. Ihme hieromista näitten vehkeitten kanssa, korollaa kukaan jaksa tälleen puunata, vaikka samaa alkuperää onkin.

Back