• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tupla X:n "woblaus", ohjausiskari

blackdirt:)

New member
onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta
smile_org.gif
ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?

En mä tiedä onko normaalia mutta mä olen huomannut saman. Tämä auttoi varmaan kovasti..
smile_org.gif

Kovemmassa vauhdissa mä en uskalla kokeilla ilman käsiä ajoa ettei vaan sattuis mitään.

Ei pitäis woblata ollenkaan, epäilen renkaita, etusessa voi vielä olla pintaa mutta silti epäkelpo; kulunut pykälille.

onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta
smile_org.gif
 ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?
onko takalaukku paikoillaan.. että viime kesänä parilla kaverilla oli sama ongelma ..tosin cbr1000 ,vikaa oli haettu....syyksi löytyi kuulemma takalaukku... näin he kertoivat....en ymmärrä miksi ja miten takalaukku voi vaikuttaa näin.

Takalaukku siirtää painopistettä taaksepäin ja korkeammalle ja tekee näin pyörästä epävakaamman. Kovemmissa vauhdeissa(autobahn) takalaukun olemassaolon vaikutukset huomaa vielä selvemmin, takalaukun toimiessa spoilerina painamalla pyörän perää alaspäin ja keventäen keulaa.Tietysti koko pyörän aerodynamiikka vaikuttaa asiaan,kyykymmissä malleissa vaikutus on suurempi kuin esim. jossain Pan Europeanissa.

Mulla woblas renkaan vaihdon jälkeen niin hemmetisti jo 40 km/h vauhdissa. Sitä etufillaria yritettiin parissakin eri puljussa tasapainottaa, mutta ei siinä onnistuttu, vasta eturenkaan vaihto toiseen auttoi (ja tietty sen tasapainotus). Kauppias totesi, että joskus vaan sattuu sellaisia renkaita tulemaan tehtaalta, ettei niitä kertakaikkiaan saa tasapainoon.

Ai niin, takalaukku on kokoajan ollut käytössä, joten mulla se ei ainakaan ole aiheuttanut woblausta ja välillä on ajettu vähän rivakamminkin
062802moto_prv.gif

Ei woblaa meikäläisellä. Vanha CBR 1000 F kyllä teki just noin kuin kuvailet, mutta siinä toinen etujarru laahs. Lopetti kun sain jarrut kuntoon.

Yksi kohta lisää tarkastettavaksi.

Kiitosta vaan, tuo woblaus häviää 60 jälkeen,, täyslaukkusarja kiinni mulla, takalaukkukin.. etu nakki on uus..

Mulla oli aikanaan XX:ssä aivan sama voblaamisongelma...korjaantui toisenlaisella eturenkaalla, joka oli hieman jäykempi ja painavampi. En muista enää mikä rengas voblaamiseen auttoi, mutta kysy asiaa Brandt:lta, he tietävät ongelmasta.

Taitaa olla usemmassa XX:ssä ja 1000F:ssä samaa ongelmaa. Niin minullakin
confused_orig.gif
woblaus tapahtuu 70-100 välillä. Ja ongelma alkoi siitä paikasta kun vaihdoin Bridge BT020 renkaan alle. Nyt perjantaina menen hakemaan alle Metzeler MZ4 ja huom. B version joka on tarkoitettu kuulema raskaskeulaisille mopoille. Saas nähä miten vaikuttaa, toivottavasti positiiviseen suuntaan.

Taitaa olla usemmassa XX:ssä  ja 1000F:ssä samaa ongelmaa. Niin minullakin  
confused_orig.gif
woblaus tapahtuu 70-100 välillä. Ja ongelma alkoi siitä paikasta kun vaihdoin Bridge BT020 renkaan alle. Nyt perjantaina menen hakemaan alle Metzeler MZ4 ja huom. B version joka on tarkoitettu kuulema raskaskeulaisille mopoille. Saas nähä miten vaikuttaa, toivottavasti positiiviseen suuntaan.
Joo, se rengas joka minulle laitettiin ja joka auttoi voblaamiseen oli juuri toi Metzeler MZ4B.

Täytyy nakata alle seuraavaksi tuo Metzeler MZ4B. Pitänee tilata tuolta Espanjasta,, on nimittäin aikas paljon edullisenpi.

No nii, nyt on MZ4B alla... ja hetken jo luulin ottaneeni väärän pyörän alle kun ei etupää vispannu ja vatkannu
tounge.gif

Eli näin ensimmäisen parinkymmenen kilometrin jälkeen täytyy sanoa että etupää käyttäytyy niin rauhallisesti että. Aivan eri tavalla kuin Bridgen BT-020

No nii, nyt on MZ4B alla... ja hetken jo luulin ottaneeni väärän pyörän alle kun ei etupää vispannu ja vatkannu  
tounge.gif

Eli näin ensimmäisen parinkymmenen kilometrin jälkeen täytyy sanoa että etupää käyttäytyy niin rauhallisesti että. Aivan eri tavalla kuin Bridgen BT-020
Tuosta 020 renkaasta en hirveästi ole hyvää kuullut, ja eipä ne ollut omassakaan XX:ssä kovin häävit
omg.gif

Back