Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
".....joskus joltain kuullut....suosittelen sitten matkapakaasiin mukaan myös
jeesus-teippiä. joskus oon kuullut, että jollakin on
mennyt puun juuri läpi ihan uudesta patjasta.![]()
-eeko
Ruususelle ei tainnut pari tuntia riittää.Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia) kuin Pr. Ruusunen!![]()
Mistä oot avaruuspeiton löytänyt? Mä oon etsiny muutamastakin kioskista eikä oo tärpänny, tarve kuitenkin olis saada.Käypä Bilteman sivuilla ja tsekkaa vapaa-aikakolungista teltta-makuupussit ja -patjat-osasto. Siellä on tuplakellittävä ilmatäytteinen makuualusta ja hintakaan ei ole paha, 22,50 egee. Mulla on toi sinkulamalli, ja se on aivan jees hintaansa nähden. Paaaaljon kivee kuin uimapatja. Viime kesästä viisastuneena otan vain avaruuspeitteen mukaan tämän kesän telttailuhin, kylmä tahtoo hohkata maasta patjan läpitte yön pikkutunteina (vaikka on kunnon makuupussi). Eli laitan sen joko patjan alle tai lakanaksi, en tiedä vielä kumpi toimii. Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia) kuin Pr. Ruusunen! Ja pikku sähkökäyttöinen pumppu avittaa kummasti patjan täyttämistä. Jos käsipeliksi menee, niin sellainen pikku pumppu, joka lykkää ilmaa sekä vedettäessä että työntäessä, on ehdoton! Molempia näytti olevan Bilteman sivuilla.![]()
En varsin ole sellaista vielä hankkinut (kiitos edelliselle Hong Kong vinkistäMistä oot avaruuspeiton löytänyt? Mä oon etsiny muutamastakin kioskista eikä oo tärpänny, tarve kuitenkin olis saada.Käypä Bilteman sivuilla ja tsekkaa vapaa-aikakolungista teltta-makuupussit ja -patjat-osasto. Siellä on tuplakellittävä ilmatäytteinen makuualusta ja hintakaan ei ole paha, 22,50 egee. Mulla on toi sinkulamalli, ja se on aivan jees hintaansa nähden. Paaaaljon kivee kuin uimapatja. Viime kesästä viisastuneena otan vain avaruuspeitteen mukaan tämän kesän telttailuhin, kylmä tahtoo hohkata maasta patjan läpitte yön pikkutunteina (vaikka on kunnon makuupussi). Eli laitan sen joko patjan alle tai lakanaksi, en tiedä vielä kumpi toimii. Sitten sitä nukkuu (ne tarvittavat kaksi tuntia) kuin Pr. Ruusunen! Ja pikku sähkökäyttöinen pumppu avittaa kummasti patjan täyttämistä. Jos käsipeliksi menee, niin sellainen pikku pumppu, joka lykkää ilmaa sekä vedettäessä että työntäessä, on ehdoton! Molempia näytti olevan Bilteman sivuilla.![]()
He. Pakko kertoa kun kerran aikanaan nukkumaan mennessä naapuriteltan kaveri tokaisi että: "Arvatkaa kuka nukkuu makeasti ensi yönä..." Tämä liittyi tietenkin siihen että meillä muilla oli retkipatjat. No, kun kukin oli teltoissaan niin kuului *poks* ja p----- ja puoli sekuntia sen jälkeen kohtalaisen räkäinen nauru kaikista muista teltoista.".....joskus joltain kuullut....suosittelen sitten matkapakaasiin mukaan myös
-eeko"![]()
Partioaitta / Lassin Retkiaitta myy Tecfenin avaruuslakanaa, löytyy toki Savotankin vastaava mutta tecfenillä punainen "hätäväri" joka mainio jos oikeasti hätä.Mistä oot avaruuspeiton löytänyt? Mä oon etsiny muutamastakin kioskista eikä oo tärpänny, tarve kuitenkin olis saada.
Nyt on testattu, semmoisesta retkeilijän ea-pakkauksesta ratustin lakanan alle. Ja edelleen tuli maasta kylmää. Ja vähän oli hankalaakin. Tulin siihen tulokseen, notta pitää vielä rullata jokin ohut tavallinen makuulalusta mukaan parempaa patenttia odotellessa. Ei se kuitenkaan paina mitään ja vielä mahtuu kyytiinkin. Ilmatäytteinen patja on mukavuudeltaan paras, mutta lämpöeristävyydeltään kyllä jokin retkeilykaupoista saatava Tunturisusi-tyylinen paksu makuualusta on paras. Niitä itsetäyttyviä en ole kokeillut, mutta tuntuvat jotenkin laihalta kompromissilta.Ensiapupakkauksesta ei ehkä kannata lainata kun niiden peitot taitaa olla yleensä "kertakäyttöisiä" eli sen verran ohuita etteivät kestä makuualustana.
Kyllä Pilteeman patja hajosi ihan sisätiloissakan. Muutaman yön vieraat siinä nukkuivat, olisiko alle 10-kertaa käyttöä kestänyt.. en suosittele. Joku laadukkaampi vastaava voisi olla ihan hyvä.".....joskus joltain kuullut....suosittelen sitten matkapakaasiin mukaan myös
-eeko"![]()
Jos kummallekin oma kelpaa kelpaa niin:Nyt loppuu solumuovin ja lisualustojen kanssa kiukuttelu, haussa siis pieneen tilaan pakattava ilmapatja jossa pari reissumotoristia kellii mukavasti. Perinteisiä uimapatjoja ei viitsi roudata.
Olisiko antaa vinkkiä?![]()