• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuplakuplien valmistajista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusa.L
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jusa.L

New member
Olen ostamassa Gixeriini tuplakuplaa ja nyt vaan mietityttää, että minkä merkin valitsisi. Kun haen edes vähän paremmin suojaavaa pleksiä maantielle, kuin vakio on. Harkitsin myös ns. spoileripleksiä, mutta lähes kaikki sanovat tuplakuplan suojaavan paremmin.

Koska hinnat ovat kaikissa suunnilleen samat, niin valinta menee "fiilis- ja ulkonäköpohjalle"!

Vaihtoehtoina olisi MRA:n, Puig:in tai F.Fabbri:n kuplat, joista mielestäni MRA:n on ainakin kuvissa parhaan näköinen ja F.Fabbri:n kupla on voittanut jokun testin, mutta ulkonäköhän ei näissä jutuissa ratkaise, vaan toimivuus.

Eli olisiko kenelläkään kokemuksia näiden valmistajien tuotteista, vaikka tiedän että toimivuuteen vaikuttaa niin moni asia, kuten kuskin pituus (175cm) + leveys, pyörän kate...

enpä tiedä muista, mutta mun MRA:n mukana ei tullut "listaa" yläreunaan, eli aika viimeistelemättömän näköinen on...

Eli siis pleksin yläreuna on "sahatun" näköinen
crazy.gif

Kyllä siinä MRA:ssa mielestäni sellainen lista pitäisi tulla. Ettei vaan joku olisi kojannut parempaan talteen tai tippunut jonnekin  
crazy.gif
.

mulla on sv:ssä fabbrin tuplakupla,ja en ole ollut kuin tyytyväinen.heittää pahimmat pyörteet yli ja on todella siistinä pysynyt.vaikka on ollut jo n.45tkm kiinni,niin ei uutta häpeä
smile_org.gif
ja viimeistelyltään tod.upea
033102beer_1_prv.gif

Mulla on busassa Metissen racingpleksi (tosin valmistaja lienee Powerbronze kun semmoiset laput tuli mukana) ja tuo on hieman korkeampi kuin muut markkinoilla olevat busan tuplakuplat. Suojaa hyvin ja näyttää hyvältä (silver iridium) mutta ei tosiaan halvimmasta päästä, 149 + pk. Tuolta tilasin:
http://www.metisse.de/frame_daten/start_D_GB.html

tuo MRA:n laatu tosiaan on vaihtelevaa, tilasin aikoinan fj 1200 touring pleksin jossa oli selvä valmistus virhe,vaihtoivat kyllä mukisematta uuteen. Nykyiseen 1000 fazeriin ostin MRA:n tupla kupla pleksin, kun tarkasti katsoo on sekin hieman kiero mutta ei häiritsevästi , olen sitä mieltä että tuo tarvike pleksi ei ole laadullisesti niin hyvä kun alkuperäinen esim huomattavasti ohuempaa muovia.Olisko tuo vaihdon syy enempi ulkonäkö kysymys, tuo fazerin pleksi on kyllä siinä ja tässä ettei ole näykkääpi kuin tuo MRA mutta ostettu kun on niin????Tuo reuna nauha oli kyllä mukana joka pleksissä,mutta käytin sitä vain fj:ssä, turha lian kerääjä

Hain tuon MRA:n tuplakuplan Gixeriin ja ensikokemukset ovat ihan mukavat !

Suojaa paremmin kuin originaali, laadussa ei ole valittamista ja reunanauhakin tuli mukana. Tuon reunanauhan kiinnipysyminen kyllä hieman epäilyttää, kun en viitsinyt niillä klipsuilla sitä kiinnittää. Jos lähtee lentoon niin lähteköön...

Back