• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuplasytytys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kimis

New member
Laitoin 750 SS:ään toiset tulpat ja nyt täytyis vaihtaa puolat uusiin. Meinasin laittaa  Dynan puolat, joita löytyy ainakin 2,2, 3 jA 5 Ohmin versioina.

Mikä versio olisi paras ja mitä merkitystä eri Ohmeilla tässä on? Joo, en ole sähkömies  
biggrin.gif
!

Kimis
 
Mitä vähemmän vastusta puolassa, sitä enemmän virtaa tulpille, mutta se rasittaa myös mm regulaattoria.Voi loppua virtakin.
Ite ottaisin 5ohmiset.
Onko dynacoileja kahella ulosotollakin?

Edit. Näköjään on vaikka kuinka monella
 
Joo, otsikossa oli kirjoitusvirhe
biggrin.gif
- piti siis olla tuplasytytys, niin kuin moni olikin ymmärtänyt.

Kimis
 
Mulla 3 oomin tuplapää puolat monstrossa, olleet pari ajokautta. Hankinta hetkellä oli joku saatavuus/hinta etu verrattuna 5 ohmisiin.

Tarkoitus oli laittaa 5 ohm, kun pelkäsin cdi-poksien kestoa.
Myöhemmin kuullut että 5 ohmiset ovat myös latausjärjestelmälle helpommat.

3 ohmisilla pitäisi olla kipinätehoa enempi, ainakin korkeammilla kierroksilla, teoriassa.
 
onkohan tuo nettimoton 944 kitillä oleva sutin? Ootko penkittäny? Ja huomasitko tuplatulpista olevan mitään hyötyä?
 
M1.5 boxilla ei niin väliä minkä puolan valkkaa
M1.5 sovittaa itse puolan vastuksen mukaan itseään

dual spark muutos n 5% riippuu vähän pelistä ja tapauksesta

perseen alla huomaa kyllä jos ottaa toisen hatun irti

palotapahtuma sylinterissä suuntautuu paremmin mäntää vasten. ja polttaa pa:n paremmin

d :ssä 1 tulppaisessa 2v kannessa tulpan sijoittelu ei paras mahd

suht halpa ja hyvä viritys kannattaa suosittelen
 
Mistä ootte noita puolia ostanu? Ja ilmeisesti jossain pajassa voi porauttaa toiset rei´ät uusille tulpille? Ei kai tuossa hommassa muuta tarvita?
 
lahden kansityöllä on jigi

nokat ja hihnapyörä mukaan niin tulee vielä tulpan kulma oikein

jigiä päivitetty mallien mukaan jos tarvis

----

dyna 3 ohm - 5 ohm käy mallista riippuen

mulla löytyy yksi pari 3,3ohm dynat ylimääräisenä

esim. GSXR 750 - 1100 org puolat
käy
 
houkuttelevaa tekstiä. ajaa pian köyhän opiskelijan virittämään mopotinta.

osaisko joku listata kaikki osat mitä tarvii jos 620ie:n muuttaa tuplatulppaiseksi? vai onnistuuko se siihen? paljonko tulee lisää voimaa? ja paljonko tarvii käteistä kyseiseen muutokseen.
 
Minä olen vähän skeptinen tuon tupla sytyn autuaaksi tekemistä. Joku vuosi sitten löysin itavaltalaisen sivun jossa oli vaihdettu kansio (tupla tulpilla ja normi) eikä mittaustoleranssien sisällä eroa huomattu (en pika etsinnällä sivua enää löytänyt). Tämä tehtiin tosin 904cc koneelle. Ja jos apf:n mukaan 5% tulee tehoa(?) lisää tuplatulpilla, niin se on enemmän kuin muutama vuosi sitten ruiskukartan muutoksella 750S:een.
Infoa sytystä

EDIT:
Dual Spark testailuja

Referenssi

Siinä pari linkkiä, eri dynot eri pyörät.
 
houkuttelevaa tekstiä. ajaa pian köyhän opiskelijan virittämään mopotinta.

osaisko joku listata kaikki osat mitä tarvii jos 620ie:n muuttaa tuplatulppaiseksi? vai onnistuuko se siihen? paljonko tulee lisää voimaa? ja paljonko tarvii käteistä kyseiseen muutokseen.
Unohda koko juttu.

Eräs foorumilla aiemmin vaikuttanut on sanonut että Ducati 2-V koneet on tehty jo tehtaalla niin hyvin ettei niistä saa paljon tehoa ulos ilman radikaaleja muutoksia.

Jos haet lisätehoa tuplatulpilla, pitää sinun lisäksi tehdä kannet uusiksi, eikä olisi pahitteeksi vähän työstää nokka-akseleita.
Lopputulos on silti epävarma.
 
Sutilla kaasutin pikkulohko missä kokusan-syttöboksit , niistä saattaa tulla helposti toiminnan loppumisesta kertova merkkisavu ulos.

Rovaniemen gurujen penkki oli raahessa mp-näyttelyssä. Siinä mitattiin (ei säädetty) 64hp/6750rpm, 76nm/5300rpm ja 4000rpm 70nm (vrt samppavain 944). Mittaajilla oli irrallinen afr-näyttö(ei saanut tulosteelle) oli pirun laihalla, johtuskohan siitä huippu arvojen matalahkot kierrokset (yleensähän 2v kaasutin d:en huipputehot n.7200 rpm pikkulohkoissa jopa korkeammalla)

Pelkkien tuplatulppien osuutta vaikea arvata. Voisiahan sitä mitata toiset tulpanjohdot irrallaan, tosin olen viilannut vauhtipyörän sytytyksen ohjaus liipasinta lyhyemmäksi 3-4 astetta varmistaaksei ettei nakuta.

Ennen muutosta sain käsiini italialaisen lehden viritystä koskevan artikkelin, jossa oli esimerkkejä eri virityksistä, yhtenä oli 600 monsterin tuplatulppa muutos sillä saatiin enempi tehoa kuin 680 kitillä, vääntö nousi myös läpikierrosalueen huippu jäi hiukan 680 kitille. Eihän nuo mitään absoluuttisia totuuksia ole.

Tuplatulpilla ei taida olla huonontavia ominaisuuksia vrt vaikka jyrkemmät nokat. Jos ei kyllä tehon nousukaan ole varmaa.

Puolia ostaessani törmäsi lausahdukseen: 3 oomin puolia on hyllyllä, kun sukisuki miehet niitä ostelee kuin tupakkia. Kertoskohan se jotain s:n puolista ja kannattaako s:n puolia laittaa.
 
no on toss DS1000 koneessa ainenkin paukkuja piilossa jonkinverran

NCR Millona
Ducati 1100 NCR
(116 hp @ 8450 rpm/min, 10,8Kgm/6.700rpm).

NCR


ss900/M900 aika pienellä on saatu ihan hyviä tuloksia

ST2 kanavien muotoilulla + 1kg vääntöä lisää 4000-5000rmp alueelle

oma mielipiteeni on että ainenkin 2V koneiden kanavat on aika surkeat niiden laittaminen antaa kyllä rahalle vastinetta
ja suosittelen jos kansia joutuu ulkoiluttaa

+1mm imuventtiiliin on kanssa +900cc malleissa ihan ok menee samalle seetille eikä rst venttiili oo pahan hintainen
 
Back
Ylös