Selvennettäköön nyt kuitenkin vielä tuota matkapyöräasiaa vähän. Yhden hengen matkapyöränä K12S on ihan mainio peli ainakin tällaiselle 170cm+ kaverille, joka ei koko omaisuuttaan mukanaan kuljeta. Ajoasento sopiin ainakin mulle paremmin kuin FJR:ssä. On hiljaisempi ajossa (ei turbulenssia) kuin FJR (tämä tosiasia ei sitten välttämättä päde XX:n kanssa).
Pisimmät päivämatkat, jotka itse olen ajellut, ovat yli 900km ja seuraavana päivänä on saattanut ajaa uudestaa samanlaisen matkan ilman sen suurempia lihas- tai henkisiä kramppeja. 3500km viikossa pikku juttu ja leppoisaa matka-ajoa.
Mutta kaksi päällä en pyörällä kyllä iltakahvia pidemmälle reissulle lähtisi. Vaikka pyörässä noi sivulaukkujenomaiset säilytysboxit ovatkin, ei niihin asiallisestiottaen oikein kahden hengen kamat mukaan mahdu pidemmälle matkalle. Itsellä tuo apukuskin paikka täyttyy tavaraverkolla kiinnitetystä 20l pussista, johon on osa matkatavaroista laitettava, että sivulaukkuja ei tarvitse käyttää muussa kuin siinä muodossa, jossa laukkujen säätövarat suppeimmillaan (eli laukkujen posket ei riipu ulkona). Tuo samainen massiivinen pakoputki syö myös oikean puolen sivulaukusta aika mojovan tilan, hädintuskin sinne lenkkarit saa mahtumaan, että kansi menee kiinni.