Pete2
MotOrg ry
Kysyn asiaa täällä koska rataporukka on varmaan asiaan eniten perehtynyt (voi siirtää muuallekin).
Olen huomannut että vain varsinaiset ratasaappaat ovat sellaisia joissa nilkka on suojattu hyvin yliojentumista vastaan. Eli kysymykseni on että oletteko törmänneet mihinkään tutkimukseen tms. miten yleinen tuo yliojentuminen käytännössä on kaatumistilanteessa? Haluaisin nimittäin saappaat jossa suojaus olisi riittävä ja goretex -kalvolla, mutta ei kuitenkaan liian kuuma helteellä. Näiden yhdistäminen ei ole mitenkään kovin helppoa, koska kalvollinen ratasaapas on varmaan aika kuuma. Lähin jonka olen löytänyt on Alpinestars S-MX 6 Gore, mutta nilkan ojentumissuojaus ei ole niissä kovin kummoinen, mutta muuten täyttäisi kriteerit. Tarkoitus on kuitenkin harrastaa lähinnä matka-ajoa. Vai unohdanko koko jutun ja ostan mukavat?
Olen huomannut että vain varsinaiset ratasaappaat ovat sellaisia joissa nilkka on suojattu hyvin yliojentumista vastaan. Eli kysymykseni on että oletteko törmänneet mihinkään tutkimukseen tms. miten yleinen tuo yliojentuminen käytännössä on kaatumistilanteessa? Haluaisin nimittäin saappaat jossa suojaus olisi riittävä ja goretex -kalvolla, mutta ei kuitenkaan liian kuuma helteellä. Näiden yhdistäminen ei ole mitenkään kovin helppoa, koska kalvollinen ratasaapas on varmaan aika kuuma. Lähin jonka olen löytänyt on Alpinestars S-MX 6 Gore, mutta nilkan ojentumissuojaus ei ole niissä kovin kummoinen, mutta muuten täyttäisi kriteerit. Tarkoitus on kuitenkin harrastaa lähinnä matka-ajoa. Vai unohdanko koko jutun ja ostan mukavat?

kun kattelee taivaalle reittiä etsien, niitä on mukava muistella talvella. Toisaalta kyllä viimekesältäkin musitan kun ajelin Tampereellepäin ja suoraan edessä oli kaatosadetta jo valmiiksi puskeva "helvetin porttien" näköinen sysimusta pilvirintama… Aurinko siihen rintamaan paistoi matalalta, mutta siellä sisällä oli kyllä pimeetä… Melkein tuli nielaistua että tonnekko mä olen tän pyörän kanssa työntämässä. Tosiaan oli sen näköinen että siellä asuu kaikki maailman trombit, ukkosmyrskyt, kaatosateet raekuurot ja muut perkeleet! Olihan se melkoista, onneks pahaa tuulta ei ollut, mutta pikkusormenpäänkokoiset rakeet kilisi ja kolisi kypärään ja olkapäissä pikkasen tuntu osumat. Kymmenisen minsaa se kesti, ja goretekstit piti.