• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuulisuoja CB600F Hornet:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja majuta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

majuta

New member
Moi,

Olen uusi käyttäjä täällä, joten en tiedä (en löytänyt) onko aiheesta jo keskustelua.

Eli millainen tuulisuoja kannattaisi iskeä ko. pyörään. Löytyykö tyylikästä, toimivaa tai jopa molempia samassa paketissa?

Tuulee niin että tukka lähtee näissä syyskeleissä...  
062802moto_prv.gif

Tuohon vaikuttaa aika paljon varmaan kuskin pituus ja ajoasento. Ainakaan omien kokemuksien takia en ole laittanut mitään. kaikki lipat/tuulisuojat on mulle aiheuttanut vaan pahempia pyörteitä päähän. mieluummin ajan niin että tulee tasanen ilmavirta rintaan niin ei rasita niskaa.

En kyllä niistä hirveesti välitä ulkonäönkään takia, mut se on sit pelkkä makuasia.

e: mulla mittaa 188cm

Mulla on pituutta (vain) 180cm.. Ajoasentoja olen kokeillut muuttaa, mutta alkoi kiinnostaa tietää onko tuulisuojasta todellista apua. Varmaankin varman vastauksen voi hankkia vain kokeilemalla.

Kappa:lla oli muuta malli jotka kuulemma sopii ko. pyörään: KA756N ja 240AK. KA756N aika ”futuristinen” ja 240AK läpinäkyvä lippa.

Pyörän ulkonäkö ei kyllä parane lipalla.....  
eek.gif

062802moto_prv.gif
Kantsisko käyttää kuitenki kypärää
biggrin.gif

No vitsi vitsi.
Entisenä hornet kuskina voin kyllä kertoa et ainakaan mulla ei mitkään "lipat" auttaneet.
Oon kyllä aika pitkä (186cm) joten tuulta tuli aina...
Kokeilin 2-3 kapan erillaista mallia ja ainoa mikä olis jotenki auttanut oli aivan järkky mallia = "pappa tuntsa".
Päädyin siihen et nakupyörällä tuuli kuuluu asiaan enkä laittanut mitään lippoja.
Ajelin sit hornetilla aikani ja ostin sit myöhemmin näitä katettuja vehkeitä.
Mut vielä(kin) on hornea ikävä...
Oli niin mukava pyörä.
Sopivan kevyt, mukava mutkissa ja sopivasti tehoa (900cc)
Jos tulis ylimäärästä rahaa vois ostaa tonne talliin ja käydä välillä sillä tuolla mutkateillä...

062802moto_prv.gif
Kantsisko käyttää kuitenki kypärää
biggrin.gif

No vitsi vitsi.
Entisenä hornet kuskina voin kyllä kertoa et ainakaan mulla ei mitkään "lipat" auttaneet.
Oon kyllä aika pitkä (186cm) joten tuulta tuli aina...
Kokeilin 2-3 kapan erillaista mallia ja ainoa mikä olis jotenki auttanut oli aivan järkky mallia = "pappa tuntsa".
Päädyin siihen et nakupyörällä tuuli kuuluu asiaan enkä laittanut mitään lippoja.
Ajelin sit hornetilla aikani ja ostin sit myöhemmin näitä katettuja vehkeitä.
Mut vielä(kin) on hornea ikävä...
Oli niin mukava pyörä.
Sopivan kevyt, mukava mutkissa ja sopivasti tehoa (900cc)
Jos tulis ylimäärästä rahaa vois ostaa tonne talliin ja käydä välillä sillä tuolla mutkateillä...
Kypärä tietty vois auttaa....
buttrock.gif

Tuuli kuuluu nakupyörän ominaisuuksiin, mutta viileällä kelillä ei niin väliä olisi vaikka tuulta olis vähemmän.

Jokatapauksessa kävin tilaamassa Kapan 240AK lipan, pitää kokeilla niin sitten tietää itsekkin miten lippa ajoon vaikuttaa.

Se on vissiin tämä insinöörin luonteeni sellanen, että mitään ei usko jos ei kokeile...
blush.gif

Hornet on mukava peli ja mulle ainakin juuri sopiva vekotin, tietty se aika tulee pian jolloin pitää saada isompi pyörä, se on kai väistämätön kehityssuunta tässä harrastuksessa...
062802moto_prv.gif

Otat pyöräs väri numeron sieltä penkin alta ja viet muovin jollekin automaalarille.
Se siihen sen oikean värin sit suhauttaa
tounge.gif

Tässä entisen hornetin pleksi,antoi ihan hyvän suojan.
Tuohan näyttää hyvältä. Mistä löysit pyörän värisen pleksin?

Näin tuon saman netissä, mutta vain mustilla muoviosilla.
Tämä oli ostettaessa jo valmiina,edellinen omistaja oli asentanut. Ja tosiaankin sen saa maalautettua,luulen että tämäkin oli maalattu hornetin oman sävyn mukaan.
Oliko hornettisi vuosimallia 2003 - 2004?

Ostin yhden Kapan pleksin ja Kapan nettisivulla kerrotiin että pleksi sopii vuosimallin 03-06 Hornetteihin.

Näin ei kuitenkaan ollut, tuloksena oli lukematon määrä ärräpäitä ja naarmuja pyörään.

Sun pyörän mittaristo / etupää näyttää olevan eri mallia kuin mun mopossa, eli vähän epäilyttää yhteensopivuus.

Malleista:
2005 ja 2006 on samanlaiset keulat+mittarihässäkät.
Ennan ja jälkeen näiden on erilaiset.

Vanha ketju, mutta ei tehdä uutta. Olisi tarve -05 malliseen 600cc hornettiin saada tuulensuoja/plexi. Tuollainen pieni nätti taitaa olla hondan alkuperäinen ? Esim:

http://www.nettimoto.com/honda/cb-600f-hornet/1335612

oisko kellään jäänyt tai mistä tuollaisen saisi erikseen EDULLISESTI. 100e yhdestä pleksin palasta on aika hurja hinta uutena :(

larppis555 at luukku.com

Back