• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Typeryyttäni sinisilmä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1955
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

1955

New member
Ostin ja maksoin (750 e) mp-messuilla Lahdessa Schubertin kypärän varusteineen. Toimitus luvattiin nopeasti messujen jälkeen annettuun osoitteeseen. Eipä kuulunut! Ryhdyin soittelemaan muutaman viikon päästä; Menekki oli niin kova, että tuote loppui... sitten taas muutama viikko, ahtaajalakko... soita maahantuojalle Duellille.... joo tulee 26.4.... joo tulee 30.4....(tänään:) ei tullut vielä tässä erässä...
Huomenna olisin tehnyt rikosilmoituksen, jolloin luvattiin kypärän lähtevän huomenna....Noinkohan!!!
ÄLÄ OSTA NETISTÄ, SAAT TILAAMASI TAVARAT! Osta kotimaiselta liikkeeltä, maksat enemmän, mutta saatkohan vielä tuotteetkin?
Yli 3 kk:n toimitusaika maksetuille tuotteille !!! Pankkilaina on toki korollista yrityksille ja typeriä sinisilmä-suomalaisiahan on.

En kommentoi tuohon sen kummemmin kun että kun itse messuilta uutuutta ostanu (puhelin) piti laittaa muka tilaukseen ja sanoin että nou! ja hetken odottelu ja kappas heti kaivo esittelijä jostai sen. Typeriä noi messu ostokset ellei heti saa.

En kommentoi tuohon sen kummemmin kun että kun itse messuilta uutuutta ostanu (puhelin) piti laittaa muka tilaukseen ja sanoin että nou! ja hetken odottelu ja kappas heti kaivo esittelijä jostai sen. Typeriä noi messu ostokset ellei heti saa.
Samansuuntaista kokemusta vuodelta 2005. Ostin hanskat samantien mukaan, kaveri osti ihan samanlaiset tuntia ennemmin mutta valitsi postitusvaihtoehdon kun ei halunnut hukata kintaita humalapäissään.
Sai hanskansa jumalattoman väännön kautta viikkoa juhannuksen jälkeen.

Nojoo ei kuulosta kovin hienolle jos ne pitää tilata vielä erikseen ja odotella. Sovittaa messuilla ja tilaa vittuillakseen netistä jos ei löydy heti mukaan otettavaksi..
smile_org.gif

Mielestäni ei silti pidä yleistää jos joku toimittaja ei pelaa asianmukaisesti. Itse ostin vuosi sitten hanskat messuilta, maksoin ja messujen jälkeen tulivat postissa asiallisesti kotiin muutaman päivän päästä. Näitä kokemuksia on todennäköisesti paljon enemmän kuin noita huonoja.

Ja toimivat nuo nettikaupatkin pääsääntöisesti.

Mutta faktaahan on, että kun tuotteen saa samalla käteensä kun maksaa, niin eipähän ainakaan tarvitse valittaa eikä odotella.

Kohtuuton tilanne 1955:lää joka tapauksessa. Kannattaisiko purkaa kauppa?

t. Repa

Tarjosin eilen tuota kaupan purkua, mutta se oli kaiketi asia, joka sai asioihin liikettä. Duellin eduksi lausuttakoon, että jo n. kuukausi sitten kyselin mahdollisuutta muuhun värivaihoehtoon ja se ainakin luvattiin, mutta halusin ennemmin ostamani tuotteen.
Saksalaisten tuotteiden kohdalla on käsittääkseni laajemminkin käynyt siten, että italia, ranska, espanja ... on nykyään vähemmän manjana, manjana maita kuin saksa. Tuttu, kokenut kaikkia merkkejä tunteva autokauppiaskin tuossa muutama viikko sitten sanoi, ettei enää uskalla kenellekään tutulle myydä kuin muutamaa merkkiä. Niihin merkkeihin ei kuulunut kuin varauksella yksi saksalainen merkki, eikä siinä ole pellin päällä erillistä koristetta eikä olympiarenkaita. Luotettavin merkki tuli hänen käsityksensä mukaan varsin läheltä.

Noin ihan yleisenä ohjenuorana; En minä ikinä maksa ennen kuin saan tavaran, olkoon mikä tarjous vaan tai mitkä messut vaan. Asiakas on nimittäin aina oikeassa niin kauan kunnes on maksanut...

Itse ostin kerran yhden ohjelman, josta oli edullinen tarjous. Tilasin netistä ja maksoin online. Tarjouksen edullisuus ilmeisesti perustui siihen, että firma olisi saanut tarpeeksi tilauksia suurempaan erään. Meni pari kuukautta ja aina vain luvattiin parin viikon päähän.

Saamieni ohjeiden mukaisesti soitin heille ja sanoin, että minulla on ensi viikon perjantaina se tilaamani ohjelma kotona tai vaadin kaupan purkamista ja voimassa olevan koron maksamista rahoilleni. Ohjelma oli minulla postilaatikossa keskiviikkona.

En tiedä onko hyvä vai huono asia kommentoida tähän, mutta laitetaan se nyt mitä mieleen tulee.

On erittäin harmi että on kauppiaita netissä jotka eivät pysty rehellisesti myöntämään virhettä tai sotkua. Oma kokemuksemme on että monesti pääsee helpommalla kun sanoo suoraan miten asia on. Koska välillä on ylipääsemättömiä yhteensattumia jotka vaikeuttavat toimitusta, vaikka kauppiaalla ei ole osaa tai arpaa asiaan (kauppias saanut väärää infoa taustalta). Silloin pitää vain keskustella asiakkaan kanssa rauhallisesti asia halki ja kertoa faktat. Lain mukaan postimyynnistä ostettu tuote, jos se ei ole mittatilauksena asiakkaalle tilattu. Voi asiakas purkaa kaupan milloin tahansa, ja saada rahat takaisin. Vielä toimituksenkin jälkeenkin asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote 14pv aikana jos tuote ei vastannut odotuksia. 14pv tutustumisen aikana tuotteen tai pakkauksen myyntikunto ei saa kärsiä, eli uudelleenmyyntihinta ei saa alentua kokeilussa. Nyrkkisääntönä voidaan pitää ajatusta että "olisitko itse valmis ostamaan tuotteen uudelleen ilman alennuksia tässä kunnossa". Tottahan on myös toisinpäin varsinkin jos asiakas on aiheuttanut huolimattomalla käsittelyllään tuotteen arvon alenemisen kokeilussa, niin silloin pitää muistaa että palauttaa ei voi (näitäkin nimittäin on jonkin verran). Tähän pätee nyrkkisääntö "että kysy lupa kokeiluun myyjältä jos et ole varma" (kysy myös luvan antajan nimi), niin silloin asia hoituu.

Kyllähän asiakas on tässä aika vahvoilla, joten turha kinata asiakkaan kanssa ja saada lokaa puskaradiossa.

Toiseksi, jos asiakas pyytää kaupan purkua ja rahojaan ennen toimitusta. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä kauppiaalle. Se on joka päiväistä että kauppoja tulee ja menee kaikkia ei voi saada, koska välillä asiat ei ihan mene niin kuin on suunniteltu etukäteen.

Selvennyksenä että yllä olevista teksteistä emme ainakaan itseämme tunnistaneet. Siksi toivomme ettei asioita yleistetä koska leipä pöytään tulee monelle kunniakkaalle verkkokaupalle tänäpäivänä verkosta.

Hyvää Kevättä ja turvallisia ohituksia  
062802moto_prv.gif

Noin ihan yleisenä ohjenuorana; En minä ikinä maksa ennen kuin saan tavaran, olkoon mikä tarjous vaan tai mitkä messut vaan. Asiakas on nimittäin aina oikeassa niin kauan kunnes on maksanut...
+1 Juuri näin. Joskus pieni etumaksu ison kaupan vahvistuksena, mutta pääsääntöisesti Maksu vain toimitusta vastaan. Pysyvät asiat yksinkertaisina ja myyjä motivoituneena.

Taas yksi syy miksi itse tilaan usein ulkomailta, tavara tulee nopeasti eikä myyjä odottele kuukautta että saisi jotain muuta samaan pakettiin.
Positiivisena poikkeuksena nämä verkkokaupat jossa näkyy että ko. tavaraa on hyllyssa ja osalla hintakin ihan ok.

Tilasin messujen jälkeen myös suupertin saksasta 150€ halvemmalla kuin messutarjous, ja joka myös olisi pitänyt tilata kun ei ollut kokoa/väriä.
Tuli saksasta reilussa viikossa.

PERU KAUPAT HETI!!!

Ai ostaako joku sieltä messuilta jotain? Mitä itse on tullut katseltua, niin ei ole hintalappuja vaatteissa eikä siellä kukaan tule palvelemaankaan. Luullakseni sisustuselementtejä..

Arain visiiritkin olivat edullisia 100e kappale haha pitäkööt muovinpalansa

+1 Juuri näin. Joskus pieni etumaksu ison kaupan vahvistuksena, mutta pääsääntöisesti Maksu vain toimitusta vastaan. Pysyvät asiat yksinkertaisina ja myyjä motivoituneena.
Eikä tuota käsäriäkään aina tartte, ei edes niissä suuremmissa kaupoissa. Meille meinaan tulee talopaketti tänä syksynä avaimet käteen periaatteella ja vielä ei ole talovalmistaja halunnut latin latia. Eka laskukin tulee vasta kun talo on jo sokkelin päällä pystyssä ja loppuerä 2kk avainten luovutuksen jälkeen
thumbs-up.gif

Taas yksi syy miksi itse tilaan usein ulkomailta, tavara tulee nopeasti eikä myyjä odottele kuukautta että saisi jotain muuta samaan pakettiin.
Taas yksi syy, miksi en ymmärrä tuota ulkomailta tilaamista muutaman euron takia, kun sen saman roskan saa hyllystä liikkeestä ilman odottelua. Aika prinsessa-touhua, jollei sopivaa löydy hyllystä.

Huvittaa, kun käristään siitä, että kallis kypärä on varmasti parempi, kuin satasen halvempi malli, mutta silti sitä kalliimpaa etsitään mahdollisimman halvalla jostain ulkomailta...

Ja missä sen säästää tämän harrastuksen kohdalla...ei muuten missään...

Taas yksi syy, miksi en ymmärrä tuota ulkomailta tilaamista muutaman euron takia, kun sen saman roskan saa hyllystä liikkeestä ilman odottelua. Aika prinsessa-touhua, jollei sopivaa löydy hyllystä.

Huvittaa, kun käristään siitä, että kallis kypärä on varmasti parempi, kuin satasen halvempi malli, mutta silti sitä kalliimpaa etsitään mahdollisimman halvalla jostain ulkomailta...

Josset oo huomannu nii messuista on menny monta kuukautta ja ostaja sen takia joutunut oottamaan noin kauan kun tilasi suomesta. Olis viikossa saanu kun olis sovittanu messuilla ja tilannu ulkomailta, tyhmää maksaa 150€ enemä että saa odottaa kuukausia...

No eipä tuo 150 euroa nyt ihan "muutamaa euroa" ole.
Tuolla rahalla ostat uudet popot tai kunnon hanskat, jopa Suomesta.

Ai kato jollain muullakin on suupertti ollut myöhässä.Ite tilasin kanssa lahden messuilta tuon ja vieläkin saapumati.Näyttää olevan samat lakot aiheuttanut mun kypärän toimitusajanpidetymisiin.

Oli kans viiminen tavara minkä tilasin ja maksoin samantein.  
withstupid.gif

Mutta missä senkin 150 euroa säästää? Vakuutuksiinko sen sitten laittaa, vai?

Mutta missä senkin 150 euroa säästää? Vakuutuksiinko sen sitten laittaa, vai?
Eikös sen jo mainoskin kerro, että se on tyhmää maksaa likaa
biggrin.gif

Tietenkin tuollaiset asiakkaat pitää myyjät tyytyväisinä, ja mikäs siinä jos on ongelmia keksiä mihin säästyneet rahat sijoittaa  
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Back