• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tyynigistä asiaa....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busajake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

busajake

New member
Hiphei!! saapui vihdoin
062802jumpie_prv.gif

Tos puolitoista kuukautta takaperin menin ja tilasin Ixilin pöntöt ihan kotomaamme kauppiaalta ja lupas parin viikon toimituksella, max kolmen viikon sisään kotio.
No mitään ei kuulunu pitkään aikaan ja olin jo toivoni menettäny ja tuttu kauppiasystäväni joka busan miulle möi, rupes tarjoamaan alumiinisia peruspönttöi ja viel samaan rahaan ku nää Ixilit jäi maksaan.

No just tänään tuli postilaatikkoon lappu et olis tos lähipostissa noudettavissa....
062802jumpie_prv.gif

Saas nähä millanen mökä lähtee illalla miun bussist, ku sattuvat olemaan laittomista laittomimmat.
Hienot taitavat olla, ku ovat reilun kokoiset ovaalit, hiilikuidut ja halkasijaltaan 60mm suoralla sisähuilulla ja sisuskalut tietenkin rosterista.

Yleensä viriputkien sisähuilut on halkasijaltaan 48-50mm
ja sit kunnolla racet on max. 55mm huilulla.

Pitkään odotin ja saas nähä pitikö kauppias sanansa siitä sisähuilusta??
Ainakin Ixilin sivuilla on maininta 60mm röörist.

No tulihan avauduttua taas vaihteeksi
baaa.gif

T: TyyninkiJakke

Heitäppä heti kommenttia miltä kuulostaa!!
smile_org.gif

Itse olen jostain syystä (perverssi?) tykästynyt tuohon tuplaputkilookkiin ja ajattelin mahdollisesti tilailla ovaaliset stainless steel bolt-on putket jostain.. saa tarjota kohtuu hintaisia ja hyväkuntoisia, nimim. "kaikkikäy"!
baaa.gif

Itse olen jostain syystä (perverssi?) tykästynyt tuohon tuplaputkilookkiin ja ajattelin mahdollisesti tilailla ovaaliset stainless steel bolt-on putket jostain.. saa tarjota kohtuu hintaisia ja hyväkuntoisia, nimim. "kaikkikäy"!  
baaa.gif
Ei se ole perverssiä! Ne on vaan niin tyylikkäät ja vielä ylös nostettuna ettei laahaa radalla maata.
tounge.gif
wink.gif

Jepulis.

Mie sit hain ne putket ja avasin paketin.

Sieltähän ihan kauniit rännit putkahti esille.

Eipä oo 60mm huilu
veryangry.gif

Vaan kun mittasin niin alkupää on 75mm puoliväliin asti ja sit loppupätkä on 55mm?
confused_orig.gif

No mie sit soitin sille vidhun kauppiaalle ja selitin et ihan 60mm suoralla huilulla siulta tilasin ja se siihen sönkötti et ei busaan saa maximissaan ku tuollaiset rännit???
Niin-niin, mut ku oli puhetta että suora 60mm huilu ja sillä sipuli.
No ei tää kauppiaan kanssa ole vielä loppuun hoidettu.
mad.gif

No kun tos netis tutkailin asiaa, niin kylhän nää silti ihan järkihintaan jäivät.

Edit.
Nonnii....vihdoin kiinni ja ranteet rikki!!
Joutu kikkaileen änkkärit eri asentoon ku vakiona.
Oli hirveän näköiset vakioasennossa, eli joutu alkukäyrien asentoa muuttaan et sai jokseenkin ihmismäisen näköseks nuo pöntöt tuohon busseen.
Vakionahan ne lepattaa aika rajusti sivulle, nyt ei niin kauhiasti.
Ei jaksanu lähtee kokeileen, mut kyl ne ihan miehekkäästi hötpötti  
inlove.gif
tyhjäkäyntiä ja naapureiden ilmeestä näki et "taasko tuo imbesilli järjestää meille unettomia öitä"  
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Nonnii.
Asia on ihan ok putkien suhteen.
Ne on mallia superracing ja ovaalit hiilikuidut sellaiset.
Soivat ihan kauniisti ja ku antaa kahvaa niin karjuu karmian kauniisti.
Tasainen tumma saundi, ihan bueno ja lopullinen hinta 650,- postituskuluineen...no bad.

Mut pieni varoituksen sana on nyt paikallaan.
Jos ootte Motocliniciltä ostamas jotain niin älkää tehkö puhelimitse tai netin kautta, menkää paikan päälle niin näkee mitä ostaa.
Se ukko ei tiedä mitä myy ja selittelee ummet ja lammet...siin rupee ihan oikeesti vi***taan ja se nainen on asenteella myy keinoja kaihtamatta jotta saa myytyä.
Mua varoitettiin asiasta, mut olin jo tilannu romuni.
No asia on korjattu, mut turhaa vaivaa tuntuu syntyvän noiden kaupoista ja hetkellistä vidhutusta

Mut pieni varoituksen sana on nyt paikallaan.
Jos ootte Motocliniciltä ostamas jotain niin älkää tehkö puhelimitse tai netin kautta, menkää paikan päälle niin näkee mitä ostaa.
Se ukko ei tiedä mitä myy ja selittelee ummet ja lammet...siin rupee ihan oikeesti vi***taan ja  se nainen on asenteella myy keinoja kaihtamatta jotta saa myytyä.
Mua varoitettiin asiasta, mut olin jo tilannu romuni.
No asia on korjattu, mut turhaa vaivaa tuntuu syntyvän noiden kaupoista ja hetkellistä vidhutusta
Jep! Enpä lähtis noiden juttujen perusteella tilaamaan Motoclinicistä mitään, enkä kyllä edes vaivaudu paikan päälle.

Mutta hyvä että homma kunnossa.

Mä muuten maksoin Devilin koko putkista 750€. Pahako?

Täytyy suorittaa ääni vertailu tuossa kun törmäillään.

No ei se sun putkisto kalliiks tullu.

Eipä näissä niin kauheesti oo vertailtavaa, ei nää niin kauheesti ULVO.
Matalan murinan nää pitää jonnekkin 3500-4000rpm:n asti ja sit tuntuu et se ulvoo ihan ku vakiopöntöt??
No se voi olla mius ja miun korvis vika, enhä mää muutenkaan erotaa ees hirvee porosta??

No tänään kävin hyvinkäällä morjestaan motoristikaverita ja tuli sit oikeesti hurjasteltua kunnolla koko päivä, tuol motarilla ja maaseudulla.
Ku ny voi vihdosta viimein pistää kaikki kehiin ku oon saanu poies tuon ns. sisäänajon.

Voi ristus tää laite on hieno!!
Menee niin s**tanasti ja muutenkin mie tykästyn tohon vekottimeen joka sekuntti lisää
inlove.gif

Tohon Motoclinichommaan palaan tuonempana ku on homma kokonaisuudessaan hoidettu.

PS.
Olin tos enzoa morjenstamassa ja siin sattumalta se siin luovuttikin uuden busan onnelliselle pariskunnalle.
Olisittepa nähny sen mimmin ilmeen ku se siin kuivahrjoitteli busaansa....160cm:n mimmi.
No sille tulikin kaks kuskin penkkiä mukaan, toisesta muokkaavat matalemman et ylttyy pitään busaa pystys.
Sil oli aikasemmin 600cbr.
Tulin maininneeksi tän sivuston ja luulenkin että ottaa ja rekisteröityy tänne kun ennättää.
Oli ihan hauska pariskunta, toivottavasti löytävät tänne.

Mä muuten maksoin Devilin koko putkista 750€. Pahako?
Tuota tuossa kyselin Powerkingseiltä (Lohja) niin Yoshimuran kokoputkisto, Voima komentaja ja K/N filtterit olisi noin 2000 eukkoa .... alkaa kovasti himottaa. Penkitys heillä oli ainakin pikkupyöriin 50. Eli ei kaiketi kovinkaan paha. Ei ainakaan verrattuna tuohon Forssan  
kaboom.gif
kukseen. siellä pyysivät Devilien pelkistä slipareistsa 1050.

Sinänsä Ackran tuplasliparit olis kait pareet sillä jos joskus joku itteensä kyllästynyt haluais istahtaa tuonne kyytiläisen penkille. Täytynee tutkia tuota asennusta vielä.

Joo siis tosiaan nyt on takana 70 minuuttia ja 78 kilometriä, nääs heti paanalle  kun vakuutukset astui voimaan. Pikkaisen tuo kylmä näytti voimaansa, mutta onneksi vasta sitten kun astui kotio ja alkoi purkaa haarniskaa ... noh olihan tuolla ulkona peräti 1,6 astetta lämmintä. Eli ei noi orkkis äänet oikein tyydytä sitten HD:n sliparien jälkeen. Kaverit tuumasivat viime kesänä tuolla tunturien lomissa pommilaivueen tulevan, kun meitsi antoi huutaville kotkille hönkää.

Mä pistin Viperin Stainless Oval kannut tilaukseen UK:sta, parille tuli hintaa postikuluineen jotain 330eur. Enzolla olis samat putket maksanu 230eur / kappale, äänestin siis lompakolla... jospa ne ens viikolla tulis niin pääsee kokeilee.
062802moto_prv.gif

Tuota tuossa kyselin Powerkingseiltä (Lohja) niin Yoshimuran kokoputkisto, Voima komentaja ja K/N filtterit olisi noin 2000 eukkoa .... alkaa kovasti himottaa. Penkitys heillä oli ainakin pikkupyöriin 50. Eli ei kaiketi kovinkaan paha. Ei ainakaan verrattuna tuohon Forssan  
kaboom.gif
kukseen. siellä pyysivät Devilien pelkistä slipareistsa 1050.
Mikähän tuosta hinnasta on sen PC:n osuus? Mulle tarjottiin Yoshimuran kokoputkea asennettuna ja säädettynä 1500eur. Itse en sille oikein syttynyt, mutta jos jotain kiinnostaa, voin kysäistä, oliko hinta joku sinulle-nyt-vain-tässä-just-heti, vai voiko sitä mainostaa täällä muillekin. Ja kyseessä oli ihan valtuutettu Suzuki-huolto. Penkkikin löytyy.

-Timppa-

Mä pistin Viperin Stainless Oval kannut tilaukseen UK:sta, parille tuli hintaa postikuluineen jotain 330eur. Enzolla olis samat putket maksanu 230eur / kappale, äänestin siis lompakolla... jospa ne ens viikolla tulis niin pääsee kokeilee.  
062802moto_prv.gif
Paa mulle linkki mist ne kannut löytyy tohon hintaan niin kerron kaverilleni jotta saa halvan pöntön gixxuunsa.

062802moto_prv.gif
Paa mulle linkki mist ne kannut löytyy tohon hintaan niin kerron kaverilleni jotta saa halvan pöntön gixxuunsa.
Uudessa Motorrad-lehdessä testattiin kilogixuun slipareita. Kannattaa lukaista ennenkuin tilaa pönttöjä Nimittäin puolet pöntöistä vei hevosvoimia ja vääntöä. Parhaimmat toivot muutan hevon lisää ja joillakin tilanne oli + - 0.

Tv.tek

Tuotas nuin.... Juttelin tuossa jokin aika takapäin Siukolan Erkin kanssa. Elikkä tuon Pälkäneläisen kisakoneitten virittäjän kanssa. Kyselin vaan että miten vaikuttaa Bolt-onien vaihto verrattuna koko putkeen. Kertoi että noi vakiot emäputket on koneen alta kollektoriltaan niin ahtaat että pelkillä pöniköillä on hyvä jos saa pari heppaa lisää. Jos tehoa mielii lisää niin tuohon vermeeseen on vaihdettava koko putkisto. Tosin itse en välttämättä tarvii lisää tehoa mutta ääntä pitäs saada lisää.

Tuotas nuin.... Juttelin tuossa jokin aika takapäin Siukolan Erkin kanssa. Elikkä tuon Pälkäneläisen kisakoneitten virittäjän kanssa. Kyselin vaan että miten vaikuttaa Bolt-onien vaihto verrattuna koko putkeen. Kertoi että noi vakiot emäputket on koneen alta kollektoriltaan niin ahtaat että pelkillä pöniköillä on hyvä jos saa pari heppaa lisää. Jos tehoa mielii lisää niin tuohon vermeeseen on vaihdettava koko putkisto. Tosin itse en välttämättä tarvii lisää tehoa mutta ääntä pitäs saada lisää.
Jebulis.
Miul on sama asenne toistaseks.
Heppoi en tarvi enempää, mut asensin tre:n sillä et sain ne rajotukset veks ja slibbarit miehekkäämmän murinan vuoksi.
Ja nyt se on just sellainen ku haluan.

Mikähän tuosta hinnasta on sen PC:n osuus? Mulle tarjottiin Yoshimuran kokoputkea asennettuna ja säädettynä 1500eur. Itse en sille oikein syttynyt, mutta jos jotain kiinnostaa, voin kysäistä, oliko hinta joku sinulle-nyt-vain-tässä-just-heti, vai voiko sitä mainostaa täällä muillekin. Ja kyseessä oli ihan valtuutettu Suzuki-huolto. Penkkikin löytyy.

-Timppa-
Toki kiinnostaa ...... tahtoo ääntä lisää ..... kyllä kaiketi se PC:n osuus oli tuo loput eli noin 5 hunttia.

Back