• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tyytyväinen Ducatin omistaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Minusta tuli sitten ducatisti kertaheitolla, ostin tänään vm-03 SS750 FF mopottimen, mahtava peli! Vaikka ennen oli huomattavasti isompi alla (ZZR1100) niin kyllä tämä peli on enemmän nautinto ajaa, varsinkin mutkatiellä...
Äänet on vakionakin ihan kivat mutta enemmän tekisi mieli, osaako kukaan sanoa mikä olisi ei-kaikkein-kallein vaihtoehto moiseen virittelyyn, Remus? Samaten vinkkejä toimivasta tankkilaukusta otetaan vastaan, ao. vempaimessahan taitaa olla alumiinitankki joten oma vanha magneettimalli ei käy???

Onnea uudelle mopolle! Kyllä siinä sportin tankissa magneetti kiinni pysyy. Vaikka en kyllä tiedä mistä se tankki on tehty. Mulla oli Heldin laukku (en muista enää mallia) Sportin kanssa ja hyvin pysyi paikoillaan. Asettelu on tarkkaa puuhaa, jos haluaa nähdä mittariston kokonaan. Kun laukku oli täynnä ja "taka-asennossa", niin jonkin verran siihen pystyi itseään lepuuttamaankin. Naarmuuntumista täytyy tietty varoa jollain keinoa; mulla oli musta puuvillainen kangaspala aina alla.

Onnea vaan uudelle mopolle
smile_org.gif

Onnea uudelle mopolle, itselläni on ollut tuollainen -99 mallinen jo kolmatta vuotta ja huolettomia ja hauskoja kilometrejä ovat olleet. Nyt olen kyllä vaihtamassa uudempaan, mahdollisesti samanmerkkiseen.

Itse olen käyttänyt tavallistsa magneettikiinnitteistä tankkilaukkua, ja Bagsterin perälaukkua. Jälkimmäisen, aika uuden näköisen, saatan myydä edullisestikin jos se ei tulevaan pyörääni istu, se selvinnee varmaan viikon sisään.

Kiitoksia vinkeistä! Onko tietoa löytyiskö SS:ään "merkkikohtaista" tankkilaukkua joka siis istuisi siististi eikä naarmuttaisi?

Äänet on vakionakin ihan kivat mutta enemmän tekisi mieli, osaako kukaan sanoa mikä olisi ei-kaikkein-kallein vaihtoehto moiseen virittelyyn, Remus?
Multa löytyisi Arrow:in SS:n sopiva hiilariputket, jotka jäävät yli...  
wink.gif

Kuviakin niistä saa tarvittaessa.
Vaan eipä löydy enää, koska ovat kiinni minun pyörässä. Äänet on MAHTAVAT! Kuinka sitä on vakiopöntöillä tullutkin ajeltua. Tuossa vaihtaessa huomasin muuten, että nuo alkuperäiset vaimentimet painavat kuin synti...

Kiitos jäsen Tondelle kaupasta.  
biggrin.gif

Kiitoksia vinkeistä! Onko tietoa löytyiskö SS:ään "merkkikohtaista" tankkilaukkua joka siis istuisi siististi eikä naarmuttaisi?
Pistetäänpä ehdolle Bagster. Noistahan ollaan montaa mieltä, mutta edellispyörän kanssa sen verran mukavat kokemukset, että tilasin jo uutukaiseenkin. Istuu kuin hanska (ei hankaa) ja jos arkiajossa näyttää tekonahkoitettu tankinkuori hölmöltä, saa sen pois / paikoilleen muutamassa minuutissa. Laukku kiinnittyy pikalukoilla, joten esim. tankkaamisen ajaksi sen voi kipata pois tieltä; suojassa on reikä tankinkorkkia varten valmiina.

Paikallinen maahantuoja Jutako Oy; tankinsuoja satakunta jöröä ja laukut koosta riippuen satasen molemmin puolin. Ja vaikka maahantuojan listoilta Ducati puuttuukin, niin valmistajan sivuilta se löytyy...

Omaa ruiskuani ymmärtääkseni säädettiin putkien vaihdon yhteydessä. Älkää kysykö miten, vaihdettiin samalla kun oli huollossa
smile_org.gif

Niin ja on nuo mökäpöntöt paljon alkuperäisiä keveämmät. Vaan ihmekös tuo jos ne on vaan(lähes) suorat putket. Semmoista sanottiin, että ne Remuksen titaaniputket piti olla todella kuumat ajon jälkeen mutta oman kokemukseni mukaan ne oli kyllä huomattavasti kuumemmat ne alkup alumiinit.

Omaa ruiskuani ymmärtääkseni säädettiin putkien vaihdon yhteydessä. Älkää kysykö miten, vaihdettiin samalla kun oli huollossa
smile_org.gif

Jos sinne runtattiin DP:n "omat" putket (Remus/Termi) niin siinä paketissa tuli varmaan mukana uus syttyboxi.
Sit jos vielä laitettiin vapaavirtaussuodatin ja avattiin ilmanputsarin kansi niin pojat varmasti väänsi vähän vielä seosta rikkaammalle.

Mut muuten taitaa olla aika valmistajakohtaista tarviiko säätää vai ei.
confused_orig.gif

p.s. DP:n High-mount titaaniputket (Termi) ja ilmanputsarin modaus tiputti pyörän painoa liki neljä kiloa.

Ps. paljonko maksaa tollanen satsi, eli hi-mount-putket, sytkäboxi ja filtterin modaus...?

Uusi S900:ni kävi just 1000 km huollossa joten nyt vois laittaa kilkkeitä että saa äänet ja muut kohdalleen..

Ps. paljonko maksaa tollanen satsi, eli hi-mount-putket, sytkäboxi ja filtterin modaus...?

Uusi S900:ni kävi just 1000 km huollossa joten nyt vois laittaa kilkkeitä että saa äänet ja muut kohdalleen..
Putkista en tiedä, mutta muistaakseni maahantuojalla oli seuraava hinnoittelu:

Lastun muutos (sitä ei kuulemma näissä "uusissa" enää vaihdeta, vaan mapataan uusiks) 50€

Avoin ilmanputsarin kansi ja suodatin 180€

Putkista en tiedä, mutta muistaakseni maahantuojalla oli seuraava hinnoittelu:

Lastun muutos (sitä ei kuulemma näissä "uusissa" enää vaihdeta, vaan mapataan uusiks) 50€

Avoin ilmanputsarin kansi ja suodatin 180€
Ilmanputsarin kannen pystyy jokainen avaamaan itse vakiokannesta vaikka puukolla. K&N tai vastaavan filsun hinta on jotain 50 - 70 ekee joten loput reilut sata euroo voi vaikka pistää maksahuuhteluun eikä maahantuojan taskuun. Pöyristyttäviä hintoja pestävästä filsusta ja muovinpalasta!!!

Back