tzelerMitä renkaita käytätte...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lallero70
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lallero70

New member
Itselleni tuli -04 milleen eilen alle Metzeler Roadtec Z6 ja olin aivan ihmeissäni siitä miten hyvä ja helppo ajettava mopottimesta tuli...ennen oli Battlax BT014 jotka tuntuivat tosi *jäykiltä* verrattuna näihin nykyisiin....millaisia mielipiteitä nämä nakit herättävät utelee hän
062802moto_prv.gif

Henkilökohtainen mielipiteeni bridgestonen renkaasta: ihan
033102ass_1_prv.gif
koko rengas, ja ihan sama mikä bt:n rengas on kyseessä.

z6 taas on ihan loistorengas, kestääkin piru viellä kohtuu kauan
smile_org.gif

Itellä kanssa toi renkaan vaihto edessä ja täältä kommentteja kysellyt. Tota Metz:in Z6:sta hehkutellaan aika paljon. Ei se ainakaan sitten huono voi olla. Pitääkö tässä nyt sitten merkkiä vaihtaa
lookaround_orig.gif

Ite törkkäsin eteen Dunlopin Sportmax Roadsmartin...

Takana pyörii vielä jonku aikaa Pirellin super corsa pro, mutta taitaa vaihtua Dunlopin roadsmarttiin sekin, jotta tulis hiukka tota kulutuskestävyyttä.

Katotaan ny miten noi 2ct renkaat sitten lunastaa paikkansa!

Edit: (Kannattaahan noita merkkejä kuitenkin kokeilla hiukan vapaammalla mielellä, ettei yhteen jämähdä ja luule löytäneensä parhaan kokeilematta muita)

Michelin Pilot Power ja Continental Road Attack. Nyt on taas misukat alla. Tietysti tuntuuhan nuo uudet renkaat aina paremmalta kun harvoin tulee vähän ajetusta renkaasta toiseen vaihdettua vaan aina ne on yleensä loppuun saakka ajettu. Tänään taas oikein yllättyi miten jouhevasti pyörä uusilla kumeilla kääntyi
smile_org.gif

Hyvä että sait ne uudet kumit alle. Onhan ne profiililtaan vähän erilaiset kuin Bridget ja vielä tuoreet kumit. Ihmehän se olisi jos ei jotain muutosta tule. Saman totesin muuten tuosta kääntyvyydestä itsekkin, tuntuu menevän puolelta toiselle vähän helpommin kuin aiempi Bridge. Vähän tuppaa tuo takanen kulumaan, olisiko ajotyylistä kiinni, tehoja kun ei ole...
sport05.gif

tirpsE

Millaset oli Road Atackit?

Meinasin laittaa Sport Atackit omaani talvella, niistä mulla on kokemuksia Suzukissa ja ne toimi hyvin.
Toi Road malli hieman kiinnoistaisi saattaisi antee enempi kilsoja.

Seuraavat gummit on Metzlerin M3:set. Saksanmaalta tilasin. Kokemusta tähän asti Pirellin Diablosta ja Stradasta eikä kummastakaan pahaa sanottavaa. Strada kun pitkälti sama kuin Z6. Dunlopin Sportmaxit kanssa tutut. Aivan pashat...
sad_orig.gif

Seuraavat gummit on Metzlerin M3:set. Saksanmaalta tilasin. Kokemusta tähän asti Pirellin Diablosta ja Stradasta eikä kummastakaan pahaa sanottavaa. Strada kun pitkälti sama kuin Z6.  Dunlopin Sportmaxit kanssa tutut. Aivan pashat...
sad_orig.gif
M3:nen on ihan ok rengas mutta kesto on aika huono. Mulla kesti busassa peräti 3500km takana!!

Emmä oikeen tiedä. Ajoin monta sarjaa metzelereitä M-1:sestä ME-Z6:seen. Ihan OK

Vaihdoin pirellin diabloon/ corsaan, niin kyllähän ne tuntuu ittelle aivan pirun hyville. Jotenkin vaan tarkempia ajaa/ herkempiä

Ei mitään intoa enää vaihtaa mezeleriin.

Ei kyllä sinänsä nyt liittyny mitenkään aprillia osastoon, vai mikä se oli.

Mulla corsa 3:set hyväksi todetut niillä mennään vastaisuudessakin musta ihan ok kulutuskesto ja pito  
biggrin.gif

Itse käyttänyt paljon M1:stä. Tosi hyvä rengas kadulle, kelille kuin kelille. Juuri sinä vahvuus, että toimii eri olosuhteissa kadulla aina. Iso miinus puoli on kestävyys. 3000-4000 km aika maksimi, riippuen hieman ajosta.

Pidättekö (Milleissä / Tuonoissa) ihan tuota suosituspainetta 2,3/2,5 etu/taka vaiko enemmän? Olen aikani hämmästellyt tuota etupaineen suosituksen pienuutta verrattuna muihin pyöriin.

misukan pilot road kakkoset.

monenmoisia on tullut kokeiltua, mutta nuo kyllä yllättivät positiivisesti.
joku moittinut uraherkiksi, mutta zetoriin ainakin sopii kuin possulle ottatukka.
kestävyyskään ei vaikuttas hullummalta.tosin kokemusta vasta n.4500km.hyvältä näyttää vielä.

Bridgestone Battlax 20:set oli Suzukin isolohkossa alunperin. Viikolla vaihdoin molemmat renkaat (12t kesti) Mezeleri Z6:een ja ero on suorastaan järkyttävä. Pyörä on huomattavasti herkemmän tuntuinen ajaa. Erikoista on vielä se että ratikkakiskot eivät häiritse enää ollenkaan. Vaikka kuinka loivalla kulmalla pystyy kiskot ylittämään. Battlaxit suorastaan imeytyivät kiskon uraan. Renkaat on kokoa 120/190.
Pekka

Pidättekö (Milleissä / Tuonoissa) ihan tuota suosituspainetta 2,3/2,5 etu/taka vaiko enemmän? Olen aikani hämmästellyt tuota etupaineen suosituksen pienuutta verrattuna muihin pyöriin.

Olen pitänyt 2,3 edessä 2,6 takana niin vanha- kuin uuskoppasessakin. Renkaina Pirelli Supercorsa Prot tai Metzelerin Racetecit/Rennsportit.

Tasaisesti kuluu kadullakin, etunen kestää katuajoa toistakytä tonnia, takanen on kestänyt 7000-8000 katuajoa.

Olen pitänyt 2,3 edessä 2,6 takana niin vanha- kuin uuskoppasessakin. Renkaina Pirelli Supercorsa Prot tai Metzelerin Racetecit/Rennsportit.

Tasaisesti kuluu kadullakin, etunen kestää katuajoa toistakytä tonnia, takanen on kestänyt 7000-8000 katuajoa.
Hyvin oot Jopi venyttänyt takasella
thumbs-up.gif

Ite olen pidellyt liki suosituspaineita eli 2,5 & 2,8. Radalla sitten vähemmän...

Back