Uhratkaa muutama ajatus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lanat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lanat

New member
Autovero moottoripyörien osalta on tappiollista valtiolle!

"Kuluvana vuonna 2010 rekisteröidään Suomeen noin 10200 moottoripyörää, joista noin 6000 uusia ja 4200 kpl käytettyjä.

Uusista suurin osa on ns kevareita ja skoottereita, joista saatava autoverotuotto on pieni. Käytettynä tuotavista käytännössä kaikki (muutamaa harrastepyörää lukuunottamatta) ovat ns isoja, uudehkoja pyöriä, joiden osalta ALV-tappio on suurempi kuin saatava autoveron tuotto."

Kiitos  Suomen päättäjille siitä että nykyinen autovero on saattanut moottoripyöräkaupan tilanteeseen, jossa autoveron poistaminen moottoripyöriltä nostaisi moottoripyöristä saatavia verotuloja!

Toisin sanoen, valtiolle tulisi halvemmaksi poistaa autovero moottoripyöristä ja etenkin mönkkäreistä.
(Renegadeen verot bout 4000,00, ei mitään järkeä tässäkään)
Kaupan piristyessä alvi tulot kasvaisivat niin paljon että valtion verotus olisi kannattavaa, voe elämä tätä järjen juoksua poliitikoillamme

"ette arvaakkaan kuinka pienellä järjellä tätä valtiota johdetaan" on joku viisas joskus todennut.

Onkohan Katainen tämänkin asian "isä"
ei ku äänestämään Jykää
 
Jaa, eipä pidä paikkaansa  ei mun kolhuja muistaakseni ole koskaan maksanut kukaan muu! Eikä mulle sais ikinä antaa mitään potkukelkkaa nopeempaa.
"järkeilin" Sinulle ei siis koskaan voi sattua mitään koska kuulut joukkoon jolle pyörän voi myydä, vaikkapa suurillakin veroilla Seuraava....
 
Siirsin aiheen yleiseen keskusteluun, mielestäni hyvä pointti aiheen aloittajalla, mutta eikös oikea osoite ajatuksille olisi VVM?
 
Selvennän asian vielä että KAIKKI ymmärtää mistä on kyse.

Eli kun Suomessa myytävissä pyörissä on autoveron osuus suuri, se vaikuttaa niin että iso osa haluaa ostaa pyöränsä halvemmalla ulkomailta ja maksaa ALV ulkomaille ja maksaa vain minimaallisen autoveron rekisteröidessään pyöränsä täällä.

Jos taas autovero olisi edes kohtuullinen maksu vaikkapa 200-300 eur niin  kenenkään ei kannattaisi ostaa pyöräänsä ulkomailta ja näin ALV:n tuottokin jäisi suomeen. Pyöräkauppa piristyisi ja verojen tuotto kasvaisi ja olisi kannattavaa.

Kyllä noiden kauppiaiden ahneuden vielä kestää, eläähän niidenkin pitää, mutta verottajaan ei ymmärrykseni riitä.
 
Eli kun Suomessa myytävissä pyörissä on autoveron osuus suuri, se vaikuttaa niin että iso osa haluaa ostaa pyöränsä halvemmalla ulkomailta ja maksaa ALV ulkomaille ja maksaa vain minimaallisen autoveron rekisteröidessään pyöränsä täällä.
Niin siis käytetyissä pyörissä. Uusissahan ALV:it maksetaan Suomeen joka tapauksessa, oli sen uuden fillarin myyjä sitten Suomen rajojen sisäpuolella tai ei
cool.gif
 
Vertailuksi tähän tieto, että

2008 vuoden mallinen Yamaha FJR1300a ostettuna toukokuussa 2010.

OVH hinta noin 19 000 euroa ja siitä veroja melkein 5 000 euroa.

Kele.....

Ai mistäkö tiedän, tulin ostaneeksi, kun edellinen meni korjaamattomaan kuntoon metsään ajossa. Onneksi kuskin sai paikattua käyttökuntoiseksi. :-D
 
Eli kun Suomessa myytävissä pyörissä on autoveron osuus suuri, se vaikuttaa niin että iso osa haluaa ostaa pyöränsä halvemmalla ulkomailta ja maksaa ALV ulkomaille ja maksaa vain minimaallisen autoveron rekisteröidessään pyöränsä täällä.
Niin siis käytetyissä pyörissä. Uusissahan ALV:it maksetaan Suomeen joka tapauksessa, oli sen uuden fillarin myyjä sitten Suomen rajojen sisäpuolella tai ei
cool.gif
Uudestakin voi maksaa (edullisemman) ALVin vaikka Saksaan.
 
"ette arvaakkaan kuinka pienellä järjellä tätä valtiota johdetaan" on joku viisas joskus todennut.

Onkohan Katainen tämänkin asian "isä"
ei ku äänestämään Jykää
Eiköhän kaiken tasavertaiseksi tekevästä kustannusohjauksesta ja siitä, ettei rikkaat riistä lisää köyhiä ja osattomia, löydy kuitenkin taas kerran jostain toisesta osoitteesta.
 
Back
Ylös