Ultimate ajokuume!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chainese
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

chainese

New member
Aaarrrghhh, kerrassaan sietämätöntä. Päätiet alkaa olla Keuruun suunnalla sulia ja aurinkokin paistaa varsin maukkaasti, mutta. Kotipihasta on n. 700metriä asvaltille ja tämä osuus on aivan peilijäässä, ei hiekan ripaustakaan missään :-S Muuten oisin jo pari viikkoa ajellu... Tilaan kohta rekka-autollisen suolaa tohon tielle jos ei muu auta...

Tää on just se syy minkä takia mulla pitää olla prätkä, joskus syksyllä tuntuu, et onhan sitä tullu jo ajeltuu, mut ku kevät aurinko alkaa paistaa, niin ajokuume on aivan sairas!

Taidan olla poikkeustapaus :-P

Mites muuten Tampereen suunnalla, mites siellä on lumet/jäät lähtenyt? Aattelin et heti kun uskallan lehmän liukastella tallista, niin käväsisin siellä suunnalla herättämässä Hondan kaudelle 2009 lenkin merkeissä.

Lunta näyttäis hissukseen leijailevan.. perkl.....
mad.gif

Heippa.. Pellossa päätie on sula ja kuiva.. Pihat jäässä mutta varovasti köröttelen ja ei haittaa.. +4 lämmintä ja ei muuta kuin baanalle..
smile_org.gif

mad.gif
Höpö höpö, ei täällä mitään lunta ole. tiet on kuivia, ja ajokausikaan ei ole katkennut koko vuotena.
Juu ei tiellä vielä olekkaan mut leijailee leijailee kokoajan
062802moto_prv.gif
ku pääsis
062802moto_prv.gif
Nyt ei enään leijaile vaan pyryttää ja kohta jää tiellekkin. perkl....
Missä vitussa sä oikeen asut? ei täällä itä-tampereella ainakaan mitään lunta ole näkyny.. Aurinko paistanu koko päivän!
Niin ja ajokausi alkoi täällä La.21.3 takana n.200 kylmää kilsaa!
smile_org.gif

mad.gif
Höpö höpö, ei täällä mitään lunta ole. tiet on kuivia, ja ajokausikaan ei ole katkennut koko vuotena.
Juu ei tiellä vielä olekkaan mut leijailee leijailee kokoajan
062802moto_prv.gif
ku pääsis
062802moto_prv.gif
Nyt ei enään leijaile vaan pyryttää ja kohta jää tiellekkin. perkl....
Missä vitussa sä oikeen asut? ei täällä itä-tampereella ainakaan mitään lunta ole näkyny.. Aurinko paistanu koko päivän!
Niin ja ajokausi alkoi täällä La.21.3 takana n.200 kylmää kilsaa!
smile_org.gif
Lännessä.

Iseasiassa täälläkin meni tossa äsken aurinko pilveen ja tuli pelottavasti kuurona lunta. Nyt taas arska takas ja ajokuume takas.... Eipä ois ollu kiva olla tienpäällä katugummien kanssa jos toi ois tullu kohalle.

Kattelinpa juuri äsken 2 viikon ennustetta Hellsinggin seudulle... mm. huhtikuun 7. päivälle tarjolla maksimi -1C ja minimi -9C !! Okei, ennen ja jälkeen hieman siedettävämpiä lämpöjä, vaan en silti vielä ihan kukkeaksi kevääksi noitakaan kutsuisi.

Aika hitaasti tuntuu kevät tulevan tänä vuonna.

Kyllähän täällä pohjoisessakin pääsisi jo ajelemaan mutta täytyy kyllä valita tarkkaan ajoreitit
biggrin.gif
600m ns.kaupunkiin on sulaa ja kaupungissa 90% teistä sulana
biggrin.gif
Polttelee nii pirusti päästä ajeleen, mutta kyllähän se semmonen homma on, että vasta vappuna otan pyörän liikenteeseen ja heti alkajaisiksi vappukulkueeseen
tounge.gif
Niin ja täällä tuntuu kevään tulevan etuajassa!
Terveisiä Kemistä!  
062802moto_prv.gif

Totta helkkarissa polttelee, ja vielä ku viime viikolla pääs jo vähän kokeilemaan. Nyt -6 astetta ja lunta sato ku esterin perseestä. Jos parin viinkon päästä taas uusi yritys.
062802moto_prv.gif

Aaarrrghhh, kerrassaan sietämätöntä. Päätiet alkaa olla Keuruun suunnalla sulia ja aurinkokin paistaa varsin maukkaasti, mutta. Kotipihasta on n. 700metriä asvaltille ja tämä osuus on aivan peilijäässä, ei hiekan ripaustakaan missään :-S Muuten oisin jo pari viikkoa ajellu... Tilaan kohta rekka-autollisen suolaa tohon tielle jos ei muu auta...

Tää on just se syy minkä takia mulla pitää olla prätkä, joskus syksyllä tuntuu, et onhan sitä tullu jo ajeltuu, mut ku kevät aurinko alkaa paistaa, niin ajokuume on aivan sairas!

Taidan olla poikkeustapaus :-P
Samat on ongelmat täälläkin päin. Asfaltille on liukasta pihasta 300m...
crazy.gif
Harmittaa kovasti mutta kyllä se jo muutaman viikon päästä on sulanut.
baaa.gif
Sitten on koko kesä aikaa ajella...
sport05.gif
Se on todella mukavaa...
062802moto_prv.gif

Viikonloppuna ajattelin väännellä nappulat nastakumien tilalle. On se mukava ajella välillä vähän isommallakin tiellä, vaikka polullehan se kurapyörä on tarkoitettu. Matkapyörällä puolestaan takana jo vajaa 1500 km.

Kieltämättä vaatii pientä tarkkuutta valita oikeat ajopäivät sileäkumisilla. Olkaahan varovaisia.

Oli muuten todennäköisesti melko kylmä sillä veijarilla joka ohitti minut tänään Nelostiellä lähellä Kehä III ramppia. Kyykkypyörä, suht reipas vauhti ja äkkiä katsoen ratanahat patteineen kaikkineen päällä. Auton mittari näytti siinä vaiheessa -6. Itse olen suosinut vähän jämäkämpää kerrospukeutumista talven yli ajellessa.

Voisin ottaa osan teidän ajokuumeesta. En odota oikein yhtään.. Olisi ehkä aika vaihtaa pyörää jos saisi uutta innostusta
smile_org.gif

Nooh mopomatkailu kyllä houkuttelee, mutta tiedä häntä tuleeko ensi kesänä reissustakaan mitään.

Lunta tulee perkele... Pyörä kun on huollossa niin soitin että asentavat kahvalämppärit vielä siihen niin ei tartte niin paljon palella...

Oli muuten todennäköisesti melko kylmä sillä veijarilla joka ohitti minut tänään Nelostiellä lähellä Kehä III ramppia. Kyykkypyörä, suht reipas vauhti ja äkkiä katsoen ratanahat patteineen kaikkineen päällä. Auton mittari näytti siinä vaiheessa -6. Itse olen suosinut vähän jämäkämpää kerrospukeutumista talven yli ajellessa.
On muuten sellainen juttu että mulla oli ainakin lämpöisempi ajella nahat päällä kuin goret, johtuneeko sitten siitä että nahka on paksumpaa tai jotain...
Mutta alla kunnon kerrastot niin kyllä niillä nahoillakin tarkenee...
smile_org.gif

Edit:
Vielä joo sen verran että toki mullakin mahtuisi goreasun alle enemmän vaatetta kuin tiukkojen nahkojen alle, mutta itse ainakin tarkenin -4 asteen pakkasessa ajella alusasun, välifleeceasun ja nahkojen/gorejen kanssa...
smile_org.gif

Back