• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

USD öljymäärän mittaus

Talttapää

New member
Mitataanko USD etupumpun öljymäärä yleensä ulomman vai sisemmän putken yläreunasta? Showan perusmallinen sporttipyörän keula kyseessä. Suositusmäärä 100mm, jos tuosta jo joku osaa suoraa sanoa kummasta mitasta on kyse.

Mä ainakin veikkaisin ulompiputki. Se vähä mitä olen noita kawan, yamahan ja hondan huoltomanuskoja selannut.

Olisko tuosta apuja
LINKS

Eli ilman jousta ja täysin kasaan painettuna ulomman putken ylä reunasta. Ainskii HÅNDASSA  
wink.gif

Onko uudemmassa Triplessä keulassa eri sisuskalut vai miten on eri öljymäärä(120mm) ?
omg.gif

Mulla aftermarket-vieterit ja -ölpät työn alla, siksi eri määrä.

Vakio progressiivisilla ja Showan SS8 öljyllä 120mm. Öhlins 0.95 lineaarisilla vietereillä ja Öhlinssin 19,0 jäykkyyden öljyillä suosittavat ruottalaiset nostamaan pinnan 100mm paikkeille.

Kai tolla öljypinnan nostamisella haetaan sitä ettei keula pohjaa lineaarisilla niin helposti.

Vakiojouset eivät ole oikeastaan edes progressiiviset, vaan enempikin 2-rate. Toinen pää on tiheää jousta ja toinen harvempaa. Noissa vakioissa toi tiheä ja jäykkä pää hoitanee tuota pohjaamisen toppuuttelua.

Noin ainakin itse homman järkeilin, kun tuota eroavaisuutta ihmettelin. Varmemman vastauksen saanet Öhlinssiltä mailailemalla, jos tosissaan kiinnostaa.

Back