• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

uskaltaako motoristin ohittaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reflex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

reflex

New member
Tossa tullut muutamaan otteeseen mutkasilla teillä hitaampii(tai ainaki hiljempaa ajavii..) motoristei eteen, mut en oikee tiiä kehtaako/raaskiiko/uskaltaako ohittaa kun itekki suhtkoht keltanokka kuski. Provosoituuks/ottaaks nokkiis vai jotai muuta? Kertokaas ny väännätteks kaffan kaakkoo, heilutatte sitä yhtä sormee vai mitä?
withstupid.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ite kun en oo mitään ihan maailman nopeempia kuskeja, ni aina jos joku toinen prätkä siihen perään tulee ajamaan sen näkösenä että vois mennä vähän kovempaakin, vedän vähän sivuun ja näytän että mene vaan. Eli mut ainakin saa ohittaa.

Veikkaan että vähemään tosta pyöräkuskit provoontuu ku kotilokuskit, varsinkin mutkapätkällä ku sillon yleensä ei ole mihinkään kiire. Eli ohi vaan jos tuntuu että toinen matelee, en usko että kukaan pahakseen pistää. Kuhan vaan muistaa morjestaa ohittaessa.
biggrin.gif

Ohi vaan jos siltä tuntuu.
Ja päästä myös itse ohi jos jollakin on tarvetta.

Niin yksinkertaista se on
cool.gif

Veikkaan että vähemään tosta pyöräkuskit provoontuu ku kotilokuskit, varsinkin mutkapätkällä ku sillon yleensä ei ole mihinkään kiire. Eli ohi vaan jos tuntuu että toinen matelee, en usko että kukaan pahakseen pistää. Kuhan vaan muistaa morjestaa ohittaessa.  
biggrin.gif
No kotilot ny provosoituu jo siitä et niitten perässä ajaa, oli aika hupasta mutkatiellä kattoo ku berlingo pisti lusikan tiskii ja auto keikku jo siihen malliin et hirvitti.

Noh jos ens kerralla sit uskaltais ohittaa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

No kotilot ny provosoituu jo siitä et niitten perässä ajaa, oli aika hupasta mutkatiellä kattoo ku berlingo pisti lusikan tiskii ja auto keikku jo siihen malliin et hirvitti.
Juu, ja sitten vielä ajelet silleen perässä että ohjaat toisella kädellä, toista pidät silleen tyylikkäästä tossa lantiollasi, (tuttu noista hydrauliikkaleffoista) ja rinta pystyssä katselet maisemia.

Saa sitten salaa hihitellä kaaran kuskille kun se yrittää hulluna puristaa, ja tuskastuu kun ei ne vaan kulje...

;)

Ite kun en oo mitään ihan maailman nopeempia kuskeja, ni aina jos joku toinen prätkä siihen perään tulee ajamaan sen näkösenä että vois mennä vähän kovempaakin, vedän vähän sivuun ja näytän että mene vaan. Eli mut ainakin saa ohittaa.
Sama täällä ja jos itse menen lujempaa kuin edellä menijä niin vartoon turvallisen kohdan missä meen ohi. Jokainen menköön omalla vauhdillaan nautiskellen.

Jos mä ajelen kasikymppiä - sataa mutkatiellä ja joku painaa kyykyllä (tai vaikka kotilolla) ohi, niin ihan rauhassa vaan. Toisilla on kiireempi ja saa ollakin. Mitäpä siitä herneistöä lisäämään.
cool.gif

ohitte vaan...ohitettava on itse nopeutensa valinnut ja nauttii sillä nopeudella etenemisestä eikä yleensä kyllä provosoidu..
toki sen ohituksenkin voi tehdä niin perkeleen pahassa paikassa ja vaarallisesti että siittä provosuituu paikallinen riistaeläin kantakin....
toki voit koittaa ajaa kaverin viereen ja tökätä olkaan ja kysyy et mennäänkö....ni johan provosoituu...joo..

Tietysti uskaltaa ohittaa jos joku siitä ottaa adrenaliinia takaraivoon anti ottaa vaan... ei nimittäin pitäisi.
Voi ajaa vastapainoksi vielä hieman sivuun mikäli siltä näytää että joku on ohitusta vailla, on perässä ajava sitten auto tai pyörä.
sport05.gif

Tossa tullut muutamaan otteeseen mutkasilla teillä hitaampii(tai ainaki hiljempaa ajavii..) motoristei eteen, mut en oikee tiiä kehtaako/raaskiiko/uskaltaako ohittaa kun itekki suhtkoht keltanokka kuski. Provosoituuks/ottaaks nokkiis vai jotai muuta? Kertokaas ny väännätteks kaffan kaakkoo, heilutatte sitä yhtä sormee vai mitä?
withstupid.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
kyllä taitaa olla kaverin oma ongelma, jos moisesta provosoituu/ottaa pussin herneitä nenäänsä.....

ohi vaan jos siltä tuntuu

kyllä mä välil huomaan mutkateil jos jokua takaa tulee niin ohi päästän , VAikka ite ajelen jo valmiiks yli rajotusten?? tapahtuu tosi usein että joku takana on. Ja heti kun joskus ite nostaa nopeuden samaan kuin ne "takaatulijat" niin johan on perheenisännät tielle hyppimässä ja hyvä jos ei turpaan vedä... miks muut saa ajaa rauhassa yli rajotusten mut mä en
bawling.gif

Aihetta sivuten. Huvitti kun eilen satuin olemaan kehätiellä vasemmalla kaistalla liikennevaloissa ja oikealta kaistalta ampaisi liikkeelle CB500 kierrokset tapissa kun minä vasta laitoin ykköstä silmään. Ei tule pidettyä vaihdetta valmiina päällä vihreätä valoa odotellessa kun en raaski kuluttaa kytkintä ja kun autojen kanssa pärjää muutenkin. Pitäisiköhän ruveta laittamaan vaihde jo valmiiksi päälle, että pärjää "kisassa" paremmin.
tounge.gif

:orgmp:jeps,eiku ohi vaa jos pystyy ohituksen hoitaa turvallisesti ja se on aiheellista.Ittel kyl tulee totaa vilkkuu käytettyy oikeella, jos mopo/kotilo meinaa hyöriä liian lähellä takamusta...

Yep yep, ei noissa normaalitilanteessa pitäis ottaa ohitettavan nappulaa.

Itelle kävi viikko sitte silleen, että ajoin 60km/h alueella n. 60-65km/h. Tiellä oli suht vilkasta, eli mun edessa 4 autoo ja takana joitain autoja. Mun takana ollut auto lähti ohittaa ja vielä tosi huonossa paikassa, eli ihan mutkassa. Kuskina suht iäkäs nainen
eek.gif
Olin vähä et mit viduu
eek.gif
Ei toi kerrottuna niin oudolta kuulosta, mutta se paikka ja tilanne...aarrgh...

Back