SupaHessu
New member
Foorumilta löytyy keskustelua vahauksesta ja spekulointia siitä sun tästä vahasta, mutta topicia en löytänyt, jossa olisi käsitelty mitä upouudelle pyörälle pitäisi tehdä.
Itsestään selvätkin asiat saattavat olla nyhetille motoristille kuten minulle niin selviä asioita ettei niihin edes kiinnitetä huomiota. Jospa jonkinnäköistä vinkkiä Wanhemmilta pyöräilijöiltä saisi.
Itse tietenkin pidän itsestään selvänä, että kun se pyörä on saatu haettua talliin tulee tankki täyttää (ensimmäiset öljyt ovat koneessa jo sisällä?).
Tärkeätä on myös muistaa, että uudet nakit ovat vahan peitossa ja siksi petollisen liukkaat.
Jossain joku mainitsi, että uuden pyörän maaleja pitäisi kuivattaa 20-30 asteen lämmössä yhden vuorokauden verran. Kyseessä saattoi olla uudestaan maalattu pyörä, mutta nyt kyselen tehdasmaalauksista. Maaliin liittyy myös vahaus. Kiillotetaanko pyörät tehtaalla tai liikkeessä siten ettei tarvitse ensimmäisenä päivänä pistää vahaa tankkiin?
Kiillotetaanko metalliosat esim. tankki myös alta, joka ei näy pinnalle, eli tuleeko mopo purkaa heti osiin? Mitenkäs sitten muoviosien pinnan huolto? Foorumilta löytyy aiheita vahauksesta ja menen sinne kyllä pätemään, mutta eikös tälläinen kuulu nyhetin pyörän huoltoon?
Ajovarusteet, vakuutukset yms. nyt ovat selvä, tässä haen kumminkin pyörän tekniikkaan liittyviä asioita. Tiedän kyllä, että se pyörä kulkee ilman kiillotustakin, mutta jälleenmyyntiarvo pidetään mielessä alusta alkaen.
Jos mopon kuljettaa peräkärryssä kotiin niin sidonta on tietenkin hyvä muistaa ja ilmanpaineiden katsastus kun lähtee liikenteeseen. Uutta mopoa on tietenkin hyvä varoa alkuunsa.
Säädetäänkö fillarit mitenkä täydelliseen ajokuntoon liikkeessä? Saako siis kotona heti olla kiristelemässä ketjuja, pultteja ja muttereita.
Edit: Lauseita pyöritelty.
Itsestään selvätkin asiat saattavat olla nyhetille motoristille kuten minulle niin selviä asioita ettei niihin edes kiinnitetä huomiota. Jospa jonkinnäköistä vinkkiä Wanhemmilta pyöräilijöiltä saisi.
Itse tietenkin pidän itsestään selvänä, että kun se pyörä on saatu haettua talliin tulee tankki täyttää (ensimmäiset öljyt ovat koneessa jo sisällä?).
Tärkeätä on myös muistaa, että uudet nakit ovat vahan peitossa ja siksi petollisen liukkaat.
Jossain joku mainitsi, että uuden pyörän maaleja pitäisi kuivattaa 20-30 asteen lämmössä yhden vuorokauden verran. Kyseessä saattoi olla uudestaan maalattu pyörä, mutta nyt kyselen tehdasmaalauksista. Maaliin liittyy myös vahaus. Kiillotetaanko pyörät tehtaalla tai liikkeessä siten ettei tarvitse ensimmäisenä päivänä pistää vahaa tankkiin?
Kiillotetaanko metalliosat esim. tankki myös alta, joka ei näy pinnalle, eli tuleeko mopo purkaa heti osiin? Mitenkäs sitten muoviosien pinnan huolto? Foorumilta löytyy aiheita vahauksesta ja menen sinne kyllä pätemään, mutta eikös tälläinen kuulu nyhetin pyörän huoltoon?
Ajovarusteet, vakuutukset yms. nyt ovat selvä, tässä haen kumminkin pyörän tekniikkaan liittyviä asioita. Tiedän kyllä, että se pyörä kulkee ilman kiillotustakin, mutta jälleenmyyntiarvo pidetään mielessä alusta alkaen.
Jos mopon kuljettaa peräkärryssä kotiin niin sidonta on tietenkin hyvä muistaa ja ilmanpaineiden katsastus kun lähtee liikenteeseen. Uutta mopoa on tietenkin hyvä varoa alkuunsa.
Säädetäänkö fillarit mitenkä täydelliseen ajokuntoon liikkeessä? Saako siis kotona heti olla kiristelemässä ketjuja, pultteja ja muttereita.
Edit: Lauseita pyöritelty.