• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uuden pyörän rekisteröinti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tombusa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tombusa

New member
Kuinka kauan yleensä menee, että pyörän saa rekisteriin? 10 päivää mennyt tällä hetkellä eikä kilpeä näy eikä kuulu.

Enempi toi kuulostaa liikkeen häpeältä, eikä sun...
En tiedä kauan noissa normaalisti menee, mut ikävää, jos liike haluu loppusuoral kauppoja tehdessä ryssii viel mielikuvan, toi ny on se viiminen mielikuva mikä kummiski jää.

Mielenkiintoista,
kun mä kävin tekemässä paprut uudesta pyörästäni helmi-maaliskuussa niin myyjällä olikin yllättäen se kilpi jo silloin siellä valmiina. Oliko niillä sitten niitä hyllyssä vai miten mutta eipä ollut viivettä siinä asiassa.

Todella harmi jos homma on vain kiinni liikkeen edustajan viitseliäisyydestä.

Kilven saa joko liikkeestä (esirekisteröity?) tai konttorilta. Ja kilven kyllä saa heti jos vain paperit on kunnossa.

Viime syksynä tilasin pyörän lauantaina (käytännössä siis maanantai) pyörä oli liikkeessä keskiviikkona noudettavissa kilpi paikoillaan.

Kyllä ainakin autoissa, ja mun käsittääkseni uusissa pyöristi on kilvet mukana, johon sitten yritys saa vaan paperit kun on maksanut pyörän maahantuojalle..

Toisekseen se rekisteröinti tossa tapauksessa on n. 10min juttu.

Kerro nyt meille muillekin mikä liike on kyseessä.
EE-speed on kyseessä. Kävin lauantaina varmistamassa, että pyörä tosiaan on kaupassa ja mun nimi oli tankin päällä lapussa. Ja pyörän maksoin heti kun sain tiedon, että se on tullut Suomeen eli toissa maanantaina. No onneksi tällä viikolla ollut taas vähän kylmempää niin ei harmita niin paljon. Mutta kyllähän tuo polte silti on melkoinen päästä ajelemaan.

Kilpiin ei saa, kun paperit ei ole kunnossa ja paperit on jumissa AKE:lla. Itsellä mennyt nyt viikko, normaalisti tulee sieltä kuulemma noin päivässä pyörän perässä. Eli ei taida olla nyt liikkeestä kiinni.

Kilpiin ei saa, kun paperit ei ole kunnossa ja paperit on jumissa AKE:lla. Itsellä mennyt nyt viikko, normaalisti tulee sieltä kuulemma noin päivässä pyörän perässä. Eli ei taida olla nyt liikkeestä kiinni.
Soitin taas eilen ee-speediin ja kyselin pyörästä. Vika ei kuulemma ole AKE:ssa vaan katsastuskonttorissa. Siellä on kuulemma yksi ainoa kaveri joka noita kilpihommia tekee ja sitten kun häntä ei huvita tehdä, niin kestää. Tuntuu kyllä aika uskomattomalta tuo selitys.

Soitin taas eilen ee-speediin ja kyselin pyörästä. Vika ei kuulemma ole AKE:ssa vaan katsastuskonttorissa. Siellä on kuulemma yksi ainoa kaveri joka noita kilpihommia tekee ja sitten kun häntä ei huvita tehdä, niin kestää. Tuntuu kyllä aika uskomattomalta tuo selitys.
Onhan tuo aikamoinen selitys kyllä... Yleensä katsastuskonttoreilla on useampia virkailijoita jopa täällä iloisessa itäsuomessakin. Kahteen pyörään olen itse käynyt kilven konttorilta ja aikaa on mennyt itse asioitiin kymmenisen minuuttia.
Eikös se ole helpointa kun pyydät kauppiaalta paperit ja käyt itse hakemassa kilven. Meinaan jos tämä vaihtoehto ei käy myyjälle niin sitten on papereissa hämminkiä.
Edittiä: Ja ainahan sitä voi ehdotella myyjälle kaupan purkua, käsittääkseni olit jo maksanutkin pyörän. Tosin ainakin meilläpäin on käytäntö että raha vaihtaa omistajaa vasta kun ajokki on kaikinpuolin valmis ajoon ja kilvissä etc.

Onhan tuo aikamoinen selitys kyllä... Yleensä katsastuskonttoreilla on useampia virkailijoita jopa täällä iloisessa itäsuomessakin. Kahteen pyörään olen itse käynyt kilven konttorilta ja aikaa on mennyt itse asioitiin kymmenisen minuuttia.
Eikös se ole helpointa kun pyydät kauppiaalta paperit ja käyt itse hakemassa kilven. Meinaan jos tämä vaihtoehto ei käy myyjälle niin sitten on papereissa hämminkiä.
Edittiä: Ja ainahan sitä voi ehdotella myyjälle kaupan purkua, käsittääkseni olit jo maksanutkin pyörän. Tosin ainakin meilläpäin on käytäntö että raha vaihtaa omistajaa vasta kun ajokki on kaikinpuolin valmis ajoon ja kilvissä etc.
Käyhän henkilökohtaisesti EE-speedissä, jos ei nyt jo ole kilvissä niin silloin on papereissa epäselvyyksiä ja nuo selitykset yhdestä katsastusmiehestä ovat sitten aivan p....seestä, anna heille pari päivää aikaa ja jos ei onnistu vaadi kaupan purkua.
mad.gif

Täytyy puolustella. Espoossakin yhdellä suurella katsatuskonttorilla on ainoastaan yksi vakituinen henkilö joka noita ENSIrekisteröintejä tekee.
Siellä tosin homma pelannut saman päivän aikana. Sitten jos ko. henkilö on kipeänä tms äkillistä, eikä korvaavaa henkilöä ole paikalla, sitten kestää.

Eli kaikki katsastusmiehen eivät ENSIrekisteröintejä tee. Ei se tarkastus, mutta ne paperihommat...

Itsekin odotan uutta pyörää rekisteriin. Ostaessa sanottiin et 1-2 vkoa, nyt mennyt 3 vkoa!!!!! Oishan se jo kiva päästä ajamaan uudella !
Olen kyllä ollut jo muutamaan kertaan yhteydessä liikkeeseen
mad.gif

10 min juttu, jos on paperit kunnossa Espoossakin. Liekö myyjältä tullit/verot maksamatta kyseisestä pelistä !?!

Täytyy puolustella. Espoossakin yhdellä suurella katsatuskonttorilla on ainoastaan yksi vakituinen henkilö joka noita ENSIrekisteröintejä tekee.
Siellä tosin homma pelannut saman päivän aikana. Sitten jos ko. henkilö on kipeänä tms äkillistä, eikä korvaavaa henkilöä ole paikalla, sitten kestää.
On se Espoo sitten ilmeisesti pieni paikka, täällä meilläkin Joensuussa on kolmekin konttoria missä tehdään ensirekisteröintejä kauppiaitten lisäksi.

Vaikka se pyörä on siellä liikkeessä sitä ei saa rekisteriin ennen kuin tullit yms. verot on maksettu. Nämä jobbarit/harmaatuojat elävät kädestä suuhun periaatteella. Torikauppias bisneksessä ok.

Edit.Se olisi kaikissa tapauksissa hyvä jättää pantti itselle ts. jättää muutaman tonni maksamatta kunnes on avaimet kädessä ja pyörä rekisterissä.

No vihdosta viimein sain busan alle. Ehdin jo soittamaan katsastuskonttoriinkin mikä mättää. Nyt on sit ekat 100 kilsaa ajettu ja hyvältä tuntuu. Alavääntö on kyllä mukava asia
062802moto_prv.gif

Back