• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uudet ketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oscar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oscar

New member
Morjes!

Tossa kun käytin speedfouria huollos ja olin jo aikasemmin hommannut uudet ketjut ja rattaat niin aattelin et perhana siinähä ne menee samalla nii ei tarvi ite rupee niittaileen. No mut si tos ku rasvailin ketjuja niin huomasin et ne uudet ketjut olikin kasattu sokalla?? Onko se ok, vai pitäskö käydä sanoo et pankaas niitaten!
Kuullut vaa et suurin osa ei luota sokalla kasattuihin ketjuihin.

Kysees on RK o-rengas ketjut.

Kertokaa te ketkä tiedätte...
wink.gif

RK:n siinä halvemmassa x-rengasketjussa ei tule niitattavaa lukkoa mukana ollenkaan, pelkkä sokkamalli. Sellaisella laitoin tuossa itse er5:sen ketjut ja hyvin ovat pelanneet nyt muutaman tuhannen kilometriä. Hauska sinällään että biltemankin o-rengasketjuissa tulee molemmat lukot, mutta ei rk:n "laadukkaissa" ketjuissa.

No tota, pystyykö tai kannattasko noi ketjut kuitenkin niittauttaa vaik ilmeisesti siinä setissä ei niitattavaa lukkoa ole ollut mukana?

Sori typerät kysymykseni
nixweiss.gif

hyvin on pitänyt sokkamalli ainakin mulla aiemmassa pyörässä 1100 gikseri ja nykyisessä 955i daytonassa

Lisää mielipiteitä tähän ja etenkin siihe et saahan nää varmasti niitattua viä?

ei siihen mitään niittilukkoo tarvi hakee, voit ihan hyvin ottaa teravä kärkisen lyömämerkkaajan ja tempasta kunnolla niin se lukko mikä sulla nyt niin toimii samalla laila kuin niittilukko. Siis suomeks sanottuna sitä lukkoo mikä sulla nyt on voi käyttää myös niitti lukkona...

OK, kiitoksia vastauksista... Ajaako ylipänsä kuin moni "ilman niittausta" ? Toiset sanoo toista ja toiset toista... Ilman muuta varmempi niittaamalla, mutta kuinka on teillä?

Back