Uudet villat Akraan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnttiJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

AnttiJ

New member
Onko kukaan mahtanut vaihtaa Akran vaimentimeen villoja? Kannattaako lähteä yrittämään itse vai jättää suosiolla osaavalle korjaajalle? Vaimennin on niitattua mallia eli poraamiseksi kait menee että saa purettua. Millainen homma mahtaa olla saada kasaan takaisin?
 
Tarviit rosteripoparit, vaimenninvillaa ja kumivasaran. Kasaaminen päinvastoin kuin purkaminen, ei ole hankalaa
tounge.gif

Harkitsisin kuitenkin Akran oman huoltopaketin ostamista, alkuperäinen villa tuntuu olevan parempaa kuin varaosamalleissa ja huoltopaketissa tulee villat, poparit ja pannat (olikohan vielä uudet tarratkin)
smile_org.gif
 
Purkaminen ja kasaaminen ei ole ollenkaan paha homma kunhan on oikeat työkalut ja tarvikkeet.
Mulle tuotti vaikeuksia löytää sopivia pop-niittejä. Jouduin lopulta tyytymään pykälää järeämpiin niitteihin, jotka sai kiinni vain ns. haitarimallisella työkalulla, no ainakin pysyy kasassa
tounge.gif
. Joten helpoimmalla pääset kun hommaat Akran oman huoltopaketin kuten tossa aiemmin mainittiin.
 
Akran huoltopaketti muistaakseni oli joskus suolasen hintanen.Mitähän nykysin mahtaa olla osh.? Yoshimuran vastaava ollu edullinen...
 
huoltopaketteja ei All wrongilta löytynyt, pussillinen akran villaa kylläkin. Nyt sitten vain arpomaan, kuinka tiukkaan villaa lykätään ja yritetään saada jollain niitillä vielä kasaankin
biggrin.gif
 
Akran lankavillapussi taitaa kustantaa abaut 50-60ekee -ja Yoshimuran vastaavan saa 15ekeen...  
tounge.gif


Tuosta villoittamisesta senverran, että jos vaimentimeen on saatavana valmis aluperäinen villapatruuna siihen kannattaa sijoittaa muutama euro extraa. Villalevyjen -saati sitten peruspussitavaran kanssa ei edes kannata alkaa pelaamaan.

Ainoa mikä on osoittautunut kilpureissa toimivaksi  ja edes jossainmäärin kestäväksi alkuperäisen patruunan lisäksi on juuri tuo lankavillapussi jota löytyy Akralta ja Yoshilta. Pussi huilun ympärille surrilangalla mahdollisimman tiukasti niin kestää lähes alkuperäisen verran...

Jos et ole koskaan itse villoittanut änkkäriä, niin pyydä joku kokenut kaveri näyttämään miten se homma oikeasti kannattaa tehdä, ei ole niin helppoa ku luulis  
biggrin.gif
 
kuinka tiheään noi villat joutuu vaihtamaan pönttöihin..? olisko jotain kilometri-/tuntiarviota..? siis jos katuajosta puhutaan, ei rata-ajosta..
 
Mun pyörässä kilometreja vähän alle 6000, siitä aika paljon tosin radalla.
 
Back
Ylös