uus pyörä, mutta mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juka

New member
eli olis taas pyörän vaihto edessä, mutta ongelmaksi muodostuu se että olen 190 cm pitkä, ajelen jonkun verran matkaa mutta pääasiassa kuitenkin pikku mutkateitä, enkä halua matkapyörää vaan pyörän pitäisi olla sporttinen ja kevyt hintaluokassa n.8-10th, nykyinen pyörä yzf750r on kaikin puolin hyvä pyörä, mutta ongelmaksi tulee jyrkkä polvikulma - 200 km on aivan maksimi mitä pystyy ajamaan kerralla, tällöinkin täytyy pitää useampi tauko välillä, mielessä on pyörinyt zx-9r, tl1000r, 900rr... entä olisiko 1100xx,vfr,busa /vastaavista mihinkään - siis mutka ajoon, suurista teholukemista en niinkään välitä vaan pyörän pitää olla hyvä ajaa, eli kokemuksia samanpituisilta kuskeilta ja muiltakin joilla edellämainittuja pyöriä on - puutuuko paikat vai ei

Aprilia RSV Mille... Aja niin tiedät
thumbs-up.gif

ei muutaku koeajamaan mahdollisen monta pyörää nii eiköhän siitä mieleinen löydy. Täältä ei kannata paljoa neuvoa kysyä, tuskin mitään järkevää ja perusteltuja vastauksia saat. nim. kokemusta on
cool.gif

TLR on ollu parhaiten sopiva kyykky mitä olen ajanut. Itellä mittaa vain 188 cm mutta en kyllä silti tiedä kuinka pitkää matkaa tuollakaan jaksaisin ajaa. Tommosella alle tunnin kojeajolla mitään suurempaa vikaa näin Bandittiin tottuneena huomannut. mm. R1, gsxr600, 750 ovat tuntuneet pikkulapsille suunnitelluilta ajoasentonsa puolesta. Tai no kyllä tohon vanhaan gsxr750 vielä jotenkin mahtui.

jos pyörän ainoa vika on jyrkkä polvikulma niin eikö siihen saa ostettua / rakennettua mitään jalkatappien siirtosarjaa

Itse kokeilluista cbr929 ja R1 -00 ovat kumpikin melko leppoisia ajoasennoiltaan. zx-9r lienee tuon luokan pyöristä kaikkein tilavin, mutta itse en ole sitä kokeillut.
Omana ajokkina tällä hetkellä gsxr-1000 -02, joka on tuon ikäisistä kaikkein rajuin ajoasennoltaan, mutta hyvin sillä tankillisen pysähtymättä pystyy tälläinen 197cm ajamaan.

Back