Uus vanha bemaristi kyselee. K1200S -07

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janssa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janssa

New member
Tässä tämä kesä moisella kapistuksella tullut ajeltua ja yksi asia vähän mietityttää.

Eli kaupungissa ajelu eli alle 40km/h on melkein tuskaa. Jotenkin nykivää ajaminen.

Mutta heti kun saa vauhtia niin ei ongelmaa. Riittää tyyliin +60km/h

Johtuuko fiilis vaan kokemattomuudesta paljon kiertäviin pyöriin että tuo on ominaisuus vai onko tuo moottorin/kardaanin ym. kokonaisuuden ominaisuus 
Tietty entiset pyörät tärissy ja paukkunut kokoajan niin..

Pyörässä ilmeisesti jälleenmyyjän uutena asentama laser slipari ilman killeriä mut ei muita muutoksia. Sitä en tiedä onko ruiskulle tuon myötä mitään tehty..

Toinen juttu niin saako rengaspainevalvontaa disabloitua?
Välillä lukee datan ja välillä ei niin keltainen kolmio ärsyttää mittaristossa

Ai joo jos väliä niin 41tkm ajettu
 
jos ajat alle esim 3000rpm ni varmaan rytkyttää eihän tuo kone käy tuolla kierroksilla ees kunnolla tyhjäkäyntitiä. pistä fotrten suutintenpuhdistusaine tankkiin ja kokeile

pyörän pitää vetää nätisti "kone onku singeri" sano entinen ompelukonekauppias
 
Rengaspainevalvonnan saa kytkettyä pois mittaristosta vaikka MotoScanilla. Valvonta jatkaa työtään taustalla, muttei ilmoittele enää itsestään.
 
jos ajat alle esim 3000rpm ni varmaan rytkyttää eihän tuo kone käy tuolla kierroksilla ees kunnolla tyhjäkäyntitiä. pistä fotrten suutintenpuhdistusaine tankkiin ja kokeile

pyörän pitää vetää nätisti "kone onku singeri" sano entinen ompelukonekauppias

Mä vähän veikkasinkin ett suurin vika kuskissa kun tottunut ajelee noilla hyvin vähän kiertävillä.

Kyllähän tuo vetää tasaseen ja nätisti vaikka paikaltaan lähtee syöttää.

Kiitos tästä :)

Parin viikon päästä 3-4tkm roadtrippi pohjois Norjaan :thumbup:
 
On se nykiminen noissa ihan tunnettua. Mitä uudempi niin sitä paremmin ne käy. Hänkin omaani "accelerator module"n, jolla se paranee jonkin verran. https://www.sol2.be/
 
Itellä oli K1200GT -07. Eikös noissa aika lailla sama kone ole? Pyörällä pystyi hyvin moottorin puolesta ajamaan taajamien/kylien läpi vaikka vitosella/kutosella jos halusi. Toki se ei muuten ollut järkevää. Muistan tämän koska ihan ihmettelin miten Bemari on osannut tehdä niin japsimaisen moottorin, joka ei tärise ja rytkytä pienillä kierroksilla isolla vaihteella ajaessa. Ehkä ässän koneessa on eri softat, kun tehoakin on enemmän.
 
-07 vuosimalli on jo varmasti parempi kuin esim. -05, jollainen minulla oli. Lisäsin silti -08 vuosimalliinkin tuon Accelerator Modulen. K1200GTssä on eri nokka-akselit kuin K1200S ja olikohan 17 hp vähemmän potkua. Pieniä eroja toki. Jaksaa ne vetää hyvin hitaassakin vauhdissa, mutta myös nykii aika helposti. Toki riippuu mihin vertaa. Muistelen, että omistamillani 2-sylinterillä Ducateilla ketjut hakkas ja aika paha oli ajaa alle 4500 kierroksella. Niihin verrattuna Buimuri menee silkinpehmeästi. Fireblade Honda taas oli omasta mielestä paljon parempi tuon nykimisen suhteen kuin Bemari.
 
Joo, mullakin ole tollanen vm -05. Oli todella rauhaton vaikkapa omakotitaloalueella ajettaessa yhtä tai kahtakymppiä. Muuten kyllä väänsi alhaalta kun kaasua antoi. Elikäs kuuluu asiaan tossa vehkeessä.
 
Tästä vehkeestä selvisi uutta.

Alkoi norjan reissun jälkeen perän stefa vähän hikoilee niin vein huoltoon..

Sielläpä selvisi että tämä on aikoinaan tilattu Jenkkimallin perällä!
Selvisi koska Stefa eri kokoinen näissä. Onneksi korjaamo tarkasteli ennen purkamista mikä homma :thumbup:

Eli Pohjois saksaan myyty uutena eli ihan euromalli, mutta tilattu jenkkimallin perällä missä pitempi välitys.

Aina oppii uutta :)

Maanantaina pitää ajella keskisuomeen hoitaa takaisinkutsukampanjat eli takanapa ja polttoainepumppu BMW:n piikkiin.
 
Hitaassa vauhdissa käyttäny kytkintä/takajarrua apuna jos ei pelkällä kaasulla vedä tasasesti. Itsellä oli kardaanin ristikossa yksi neulalaakeri jumissa niin aiheutti enemmän nykimistä. Moottorijarrutuksessa selvää tärinää/jurinaa. Jakoketju pitäs varmaan myös vaihtaa 100t km kohdalla niin alavääntö paranee.
 
Tässä tämä kesä moisella kapistuksella tullut ajeltua ja yksi asia vähän mietityttää.

Eli kaupungissa ajelu eli alle 40km/h on melkein tuskaa. Jotenkin nykivää ajaminen.

Mutta heti kun saa vauhtia niin ei ongelmaa. Riittää tyyliin +60km/h

Johtuuko fiilis vaan kokemattomuudesta paljon kiertäviin pyöriin että tuo on ominaisuus vai onko tuo moottorin/kardaanin ym. kokonaisuuden ominaisuus 
Tietty entiset pyörät tärissy ja paukkunut kokoajan niin..

Pyörässä ilmeisesti jälleenmyyjän uutena asentama laser slipari ilman killeriä mut ei muita muutoksia. Sitä en tiedä onko ruiskulle tuon myötä mitään tehty..

Toinen juttu niin saako rengaspainevalvontaa disabloitua?
Välillä lukee datan ja välillä ei niin keltainen kolmio ärsyttää mittaristossa

Ai joo jos väliä niin 41tkm ajettu

Itsellä K1300r joka on myös omanlainen nautinto ajaa hitaita vauhteja:D Rykii ja paukkuu pienissä nopeuksissa eli ihan ominaisuus pyörälle. Ja jos vielä slipari ilman killeriä kuten omassa, niin kuuluu kaikki kaasukahvan liikkeet ilman änkkärin tuomaa suodatusta.
 
Yleensä noi Viritetyt Vehkeet nykii ja paukkuu, merkistä riippumatta.
Kannattaisiko huoltaa laitteet ja palata tehdasasetuksiin?:thumbup:
BMW:n ei pitäisi olla rykivä paskakasa, tai ainakaan mulla ei sellaista osunut 30 vuoden kokemuksella. Varsinkaan ei K-sarjassa. Bokserit sitten omilla ominaisuuksilla "luonteekkaampia".
 
Yleensä noi Viritetyt Vehkeet nykii ja paukkuu, merkistä riippumatta.
Kannattaisiko huoltaa laitteet ja palata tehdasasetuksiin?:thumbup:
BMW:n ei pitäisi olla rykivä paskakasa, tai ainakaan mulla ei sellaista osunut 30 vuoden kokemuksella. Varsinkaan ei K-sarjassa. Bokserit sitten omilla ominaisuuksilla "luonteekkaampia".

Hyvin on taas tuo vihreä propaganda uponnut. Kerro nyt, mikä tuossa on sitä viritettyä? Ja miten mikään "huoltaminen" sitä nykimistä poistaisi? Tuossahan on jäänyt kunnon optimoinnit tekemättä, kun tukkoinen hormi vaihdettu paremmin hengittävään. Terveisin 320d vakiona 5.9L/100km ja ohjelmalla jopa alle 5.0L/100km. En todellakaan palaa mihinkään tehdasasetuksiin.
Vaikuttaa siltä, että avaramman putken myötä ei ole säädetty ruiskua tuolle kombolle.
 
Johan sai topikki juttua aikaan..

Tämä nyt MINUN pyörän tilanne:

1. Kuskissa oli vika. Ajelin selkeesti liian isolla vaihteella koska aiemmat laitteet ollut hyvin erillaisia. Moottoreita mitkä ei kierrä mitään. Ajotyylin muutos paransi tilannetta paljon ja en nykyisin millään tavalla kiinnitä huomiota nykimisiin tms. kaupunkiajossa. Eli piti vaan opetella pyörän tavoille.

2. Myös tuo, että tuossa on normaali pitempi välitys tietenkin vaikuttaa kaupunkiajoon... Jännä juttu.
 
Hyvin on taas tuo vihreä propaganda uponnut. Kerro nyt, mikä tuossa on sitä viritettyä? Ja miten mikään "huoltaminen" sitä nykimistä poistaisi? Tuossahan on jäänyt kunnon optimoinnit tekemättä, kun tukkoinen hormi vaihdettu paremmin hengittävään. Terveisin 320d vakiona 5.9L/100km ja ohjelmalla jopa alle 5.0L/100km. En todellakaan palaa mihinkään tehdasasetuksiin.
Vaikuttaa siltä, että avaramman putken myötä ei ole säädetty ruiskua tuolle kombolle.

Sorry, unohtui laittaa "huollattaa ja/tai"...:)- Onko tuo 320d joku uusi BMW Motorrad malli?
 
Yleensä noi Viritetyt Vehkeet nykii ja paukkuu, merkistä riippumatta.
Kannattaisiko huoltaa laitteet ja palata tehdasasetuksiin?:thumbup:
BMW:n ei pitäisi olla rykivä paskakasa, tai ainakaan mulla ei sellaista osunut 30 vuoden kokemuksella. Varsinkaan ei K-sarjassa. Bokserit sitten omilla ominaisuuksilla "luonteekkaampia".

Ennen kautta huollettu. Rykiminen&pauke johtuu tiheistä välityksistä + herkästä kaasusta ja todella avarasta putkesta.
Löytyy myös myös bokseri ja vanhempi K-malli ja kaikki käyttäytyy erilailla.
 
No ei se rykiminen voi välityksistä johtua. Ei BMW myy Ameriikan markkinoille rykiviä pelejä.
Jos on vaihdettu joku megahormi vakion tilalle, vaatii varmaan vähän muutakin huolto/säätö toimenpidettä, lastua tai karttaa, dynoa yms ? :dunno:
 
Hyvin on taas tuo vihreä propaganda uponnut. Kerro nyt, mikä tuossa on sitä viritettyä? Ja miten mikään "huoltaminen" sitä nykimistä poistaisi? Tuossahan on jäänyt kunnon optimoinnit tekemättä, kun tukkoinen hormi vaihdettu paremmin hengittävään. Terveisin 320d vakiona 5.9L/100km ja ohjelmalla jopa alle 5.0L/100km. En todellakaan palaa mihinkään tehdasasetuksiin.
Vaikuttaa siltä, että avaramman putken myötä ei ole säädetty ruiskua tuolle kombolle.
Menee off-topiciksi, mutta oletko laskenut keskikulutuksen todellisten tankkausten perusteella? Oma Q7 kolmen litran dieselillä meni lastutuksen jälkeen parhaimmillaan myös litran-kaksi entistä pienemmällä, vaikka tehoa tuli 50 hp lisää. Miksikö? Koska virisofta nostaa ruiskutuspainetta, mutta auton mittaristo laskiessaan kulutusta ei sitä tiedä. Eli samassa ajassa menee enemmän löpöä koneeseen-> näennäisesti pienemmällä määrällä mennään, tosiasiassa tasaisessa ajossa menee tasan yhtä paljon kuin aiemminkin ja kiihdytyksissä entistä enemmän. Useimmat virisoftan tekijät eivät tätä tietenkään kerro, vaan markkinoivat pienempää kulutusta ja kasvanutta tehoa, mikä perustuu useimmiten yllä mainittuun auton mittariston antamaan lukemaan kulutuksen osalta.
 
Yleisellä tasolla puhuen, pienillä kierroksilla tapahtuva huono käynti on tyypillisesti liian laihan seoksen aiheuttamaa - ja laiha seos on saastemääräysten saavuttamiseksi jo tehtaalla ohjelmoitu. Yleensä Power Commander tai vastaava hoitaa ongelman pois.
 
Pienillä kierroksilla ja kaasunavauksilla moottorinohjaus tapahtuu MAP-anturin tiedon perusteella, jota ei pysty PowerCommanderilla korjaamaan.
 
Back
Ylös