• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi kiloGixxer?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hans_81

New member
Oon jonkun aikaa tutkaillu noita uusia kilosia sportteja. Suzukiin taitaa vaaka kallistua.  
062802jumpie_prv.gif

Se vaan tuli mieleen että onko kellään vielä tietoo että onko Suzukilta tulossa uus malli millonka? Lähinnä meinaan että joko ens vuonna tulee "täysin uus" tonninen? Alkaa mun mielestä olla jo "vanha" tää nykynen, jos verrataan RR:ään, R1:een tai 10R:ään.  
nixweiss.gif
Tehoissakin jää vähän jälkeen, mutta taitaa Suzukeissa myös olla ne konit mitä on luvattu.  
thumbs-up.gif

Ja tais mennä tämän vuoden Master bike titteli Kawalle...  No eihän se mitään sano mutta kuitenkin.  
confused_orig.gif

Kyllähän ne joka vuosi vähän parantelee sitä, mutta onko mitään radikaalia tulossa? Ja en henk.kohtasesti tykkää tämän vuoden mallin etuvalosta.  
sad_orig.gif

Oon jonkun aikaa tutkaillu noita uusia kilosia sportteja. Suzukiin taitaa vaaka kallistua.  

-klipsis-

Alkaa mun mielestä olla jo "vanha" tää nykynen, jos verrataan RR:ään, R1:een tai 10R:ään. Tehoissakin jää vähän jälkeen, mutta taitaa Suzukeissa myös olla ne konit mitä on luvattu.  

-klipsis-

Ja en henk.kohtasesti tykkää tämän vuoden mallin etuvalosta.
No mitäs yllätyspunnuksia on sitten Suzukin kuppiin pistetty, kun mielestäsi kilpailijat uudenaikaisempia / parempia ja silti uusi Suzna haaveissa?  
wink.gif

tounge.gif

No ehkä vanhanaikainen ei ollu oikee sana, mutta kun on jo monta vuotta ollu tämä "perusrakenne" niin sitä vaan että milloin tulee täysin uus. Tosiasia taitaa kuitenkin olla että mitä sitä hyvää muuttamaan.  
062802jumpie_prv.gif

Ei Suskaan oo mitään "yllätyspunnuksia" laitettu. Mutta kun muilta merkeiltä tuli uudet mallit.  
confused_orig.gif

Suzukin lisäks oon ajanu vaan 10R:ää, uutta Bladee enkä Rykköstä oo vielä kerenny testaa. Mutta merkki vetää mua kuitenkin gixxerin puoleen.  
inlove.gif
 Ja Kawasta en viiti sanoo mitään, -02 Susna oli mun mielestä paljon parempi kun 10R. Molemmat millä oon ajanu oli ihan vakiota ja Kawassa ei ollu ala-/keskivääntöö.  
sad_orig.gif
Kawa oli myös levoton ajettava.  
crazy.gif
Mutta ois varmaan parantunu jos ois ollu kunnon ohjausiskari.  
nixweiss.gif

Olin aikeissa ostaa kilokiksun, mutta jostain kuulin huhun, että tulisi vuonna 2005 uusi pyörä. Sitten julkaistiin yamaha
062802jumpie_prv.gif

Enää sen jälkeen ei mielessäni muuta pyörinytkään.
Mutta en voin kyllä muutakaan sanoa, että kyllä se suikkakin on hieno eritoten musta SE versio.

062802jumpie_prv.gif

Se vaan tuli mieleen että onko kellään vielä tietoo että onko Suzukilta tulossa uus malli millonka? Lähinnä meinaan että joko ens vuonna tulee "täysin uus" tonninen? Alkaa mun mielestä olla jo "vanha" tää nykynen, jos verrataan RR:ään, R1:een tai 10R:ään.  
nixweiss.gif
Tehoissakin jää vähän jälkeen, mutta taitaa Suzukeissa myös olla ne konit mitä on luvattu.  
thumbs-up.gif

Ja tais mennä tämän vuoden Master bike titteli Kawalle...  No eihän se mitään sano mutta kuitenkin.  
confused_orig.gif

Kyllähän ne joka vuosi vähän parantelee sitä, mutta onko mitään radikaalia tulossa? Ja en henk.kohtasesti tykkää tämän vuoden mallin etuvalosta.  
sad_orig.gif
No eipä tartte olla huolissaan että Gixxulla jäis minkään uuden tonnisen jalkoihin. Taitaa kokonaisuudessaan olla kone edelleen paras, ja monissa testeissä huipputehoakin on ollut eniten. Se on tietysti vaihdellut yksilöissä olevissa eroista johtuen testeittäin.

Tässä juttua minkäkirjotin tonne Kawa-foorumiin:

Kyllä se Kymppi oli mun mielestä jonkin verran rauhaton vekotin, ajelin ihan perätysten uuden Bladen, Kympin ja perään vielä oman Gixxerin.

Kympissä ei näihin kahteen muuhun verrattuna ole oikeen ruutia alle 6000rpm. Bladessa ja Gixxerissa on aika samantyyliset motit, voimaa alhaalta asti. Ero oli ajossa todella selkeä, ja näkee sen dynokäyristäkin.

Oma Gixxeri niistä rajuimman tuntuinen laitos oli, siinä kun on perusvirit kiinni ja piikin pienempi eturatas. Lisäks ruiskunsäätö on tehnyt sen, että Gixxer oli helvetin paljon herkempi vastaamaan kaasuun kun kumpikaan näistä.

Ajettavuudessa taas Blade oli kurko. Täysin vakaata meininkiä, varsinkin etupää vakuutti. Siitä kuuluu varmaan kiitos sille aktiiviselle ohjausiskarille. Kymppi tuntui toki todella ketterältä ja voimaa oli hyvin ylhäällä, mutta suht rauhaton se oli. Jopa Gixxeriin verrattuna.

Olihan nuo 2 pyörää vielä pykälää enemmän "race" kuin Gixxer ketteryydeltään ja ergonomialtaan. Suorituskyvyssä Gixxer ei kyllä niille jää, sanoisin että oma pyörä nykyisessä kunnossa veis varmasti niitä vakiokunnossa.. Vähän se tuntu vanhanaikaselta kun hyppäs noitten jälkeen oman selkään.. Hyvä se on kuitenki  
033102beer_1_prv.gif

Kaikki ne on helvetin hyviä, ja aika pitkälti on makuasia mikä niistä on "paras". Pitäs vielä päästä se R1 testaamaan...

Joku kävi Viaberissa ZX 10R:llä, 149hp takarenkaalta sliparilla, tosin ei vielä säädetty, josta irtoaa muutama hepo lisää.

Gixxerissä oli samassa penkissä enemmän tehoa ja vääntöä.. Ala- ja keskirekisterihän on sit Gixxerissä aika selkeesti parempi, sen huomaa ajossakin helposti. Topikki on newsseissä:
http://www.mp-foorumi.com/nyyssit/showa.php?fid=1&tid=18353

Yksilöissä on edelleen sen verran eroa, ettei voida sanoa mikä on tehokkain. Olen nähnyt testejä joissa tehokkain on ollut Honda, Kawa, Yammu tai Suitsa  
tounge.gif

P.S. Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, niin ens vuodeks on tulossa aika paljon uusittu Gixxer. Veikkaan että tehot tulee olemaan n. 180hp ilman ram-airia ja kuivapainoa n. 165kg.... Sellanen sit seuraavaks
062802moto_prv.gif

Toivottavasti ne ei tee samaa mokaa kuin tehtiin 10R:n ja R1:n kohdalla, että aletaan lyhentämään iskua ja nostamaan kiekkoja liikaa, niin että ala/keskikierrosten vääntö alkaa kärsiä.. En nimittäin vaihda jos niin tulee käymään...

Back