• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi kuski - Monster

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terowave
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

terowave

Pearl white
terve

Olen hankkimassa ensimmäistä pyörää ja olen tulisesti iskenyt silmäni Monsteriin. Nyt toivoisin muutamaan asiaan selvennystä. Onko 189cm ukon järkeä edes miettiä monsteria, ja jos ja kun toivottavasti on koska munonpakkosaadase niin mitä mallia kannattaa lähteä metsästämään, kun sen luultavasti hakisin ulkomailta. Ja ettei mene liian helpoksi niin olen siis täysin noob moottoripyörien kanssa ja budjettina on säälittävät 4000e, joka sekin alkaa jo olemaan kipurajan väärällä puolella.

Tehot ei ole mulle tärkeitä varsinkin kun kyseessä on ekapyörä. Mietin vaan että kuinka paljon vuosimalleissa ja eri moottorikoon malleissa on laatueroja, M600, 620, 750, 800, 900, S, i.e, Sie, what? mitä (vuosi)mallia kannattaa etsiä? Tärkeintä on että toimii ja menee budjettiin. ja äänet on kunnossa..

Onko siis realistista elätellä toivetta että mobile.de tms löytyisi toimiva, ok kuntoinen monsteri kokonaiskuluineen alle 4000€?

kiitos

Tohon fyysisen koon kysymykseen täytyy sanoa että se on ihan yksilöllistä. Itse (189cm) en ostaisi Monsteria, lyhyt koeajo selvitti asian minulle hyvin selvästi.

Toisaalta taas eräs tuttu joka on reilusti yli 190cm pitkä ajelee tyytyväisenä 600 Monsterillaan jo kolmatta vuotta. Kannattaa tosin pitää mielessä että noissa Monstereissa on myös fyysistä kokoeroa eri mallien välillä.

4k€ vaikuttaa kyllä vähän pieneltä summalta kun pitää hakee ja rahdatakin pyörä suomeen.. säästääkö siinä edes mitään noin halvassa pyörässä
nixweiss.gif

toivottavasti on lisäks 2k€ muihin juttuihin. varusteet maksaa, vakuutus maksaa, huollot maksaa jne.

jollain pyörillä jopa bensaostokset saa lompsaa tyhjeneen
köh
<--
köh
lookaround_orig.gif

Minä 186 tyykkään kyllä, mutta kuten todettu toiset tykkää tyttärestä toiset äidistä (toiset jopa äijistä).
Huoltokulut näissä Pyörissä ei oo kyllä halvimmasta päästä!

620 Dark on mahottoman hauska pyörä, enkä usko että jos meikäläisen pituuteen laitettaisiin 10 cm lisää niin mitään ongelmia olisi.

Tosin rahanpuutteen vuoksi joudun luopumaan omasta möröstä, ja ajelut jatkuu 600 fazulla. Se on pala tapettia mörön rinnalla...

Mörön tekniikka on muuten niin yksinkertaista että ensikertalainenkin sen purkaa & kokoaa varsin helposti.

Hieman vielä mietteitä monsterista ensimmäisenä pyöränä. Mulla mörkö tosiaan oli eka pyörä lukuunottamatta vähäistä kokemusta piikillä 24 vuotta sitten.

Mörkö on ketterä kuin mikä. Vähän mörön hankinnan jälkeen hankin Jammun Fz6-n ja molempia vertailtuani mörkö on kyllä erinomaisen sopiva ensikertalaiselle ajo-ominaisuuksiltaan. Jammun hankittuani ajelin sillä kuukauden päivät ennen kuin taas kokeilin mörköä, ja silloin tuntui kuin olisi kasvanut yhteen mörön kanssa; erittäin helppo hallita ja hauska kuin mikä.

Tehoja ei todellakaan ole liikaa, mutta sopivasti ensikertalaiselle. Ei sillä jää jalkoihin motarilla, mutta toisaalta ei tarvi pelätä että lähtisi käsistäkään.

Liikeessä huollettuna ylläpito on ehkä kallista. Toisaalta, kuten edellisessä mailissa kerroin, mörkö on tekniikaltaan simppeli. Ensikertalainen sen todellakin pystyy purkamaan & kokoamaan jos on tarve. Ducati-touhu on hyvin organisoitunutta ja luulisin, että matalalla budjetilla pystyy pitämään pyörän kunnossa jos vain liittyy & tutustuu piireihin.

Biketraderissa on 40 Monsteria myynnissa alle £4k, eli suunnilleen saman verran euroina.  Jake82 on tuomassa taalta uuden, osaa varmaan neuvoa kuljetuskustannuksissa, ellet sitten aja sita kotiin taalta.

Aika uuden saa silla hinnalla, esim kolme 7,000 mailista 2006 695sta, mika on aivan ihana eka Monsteri, hydraulisine kytkimineen.
http://search.autotrader.co.uk/es-uk....=SEARCH

Kiitos vastauksista!
Minulla on tuttuja Saksassa, joten ajattelin että siellä käydessä voisi hakea pyörän samalla, ja vaikka ajaa sen samalla lauttaan ja Suomeen.

Gecko: kiitos linkistä, minua tosin kiinnostaa nuo listan alkupään pyörät budjetista johtuen..

Pitääpä etsiä jostain monsteri jota pääsisi edes koeistumaan ja kokeilemaan miten polvet taittuu. A-korttikin on vasta tuloillaan
smile_org.gif

Ducati 620 ie -03

Tuollainen lähtis nyt päältä kolmentonnin, mitäs mieltä, ajettu 24tkm. Rahtikuluja ei tulisi kuin muutaman kympin tosta lahden yli, veroja mitä, noin 1000€*? Näyttää ainakin hyvältä eikä tarttisi lähteä pitkältä hakemaan, ja tuo i.ehän meinasi parempaa ruiskukonetta vai miten?

Pitääpä nyt pikaseen käydä istumassa joku monsteri niin tietää mahtuuko siihen..

*Tullin sivuilta katselin veropäätöksiä monstereista, tämän vuoden puolelta löytyi yksi tammikuulta, eikös tuohon verotukseen tullut jotain muutoksia alkuvuodesta ettei alv makseta tms.?

edit. Mitäs sitä pitäisi osata pyörästä tarkistaa jos tuollaista lähtee hakemaan? Ja mitkä paperit pyytää myyjältä, ilmeisesti omistusoikeusselvitys, rekisteriote..?

Suomessa '04 Monstereita kaksikin nettiautossa 5900 pyynnillä.

Toisessa oli vielä kaikki kulutusosat uutta. No se on nähtävästi varattuna tällä hetkellä...

En tiedä kannattaako tonnin takia lähteä Virosta hakemaan jotain josta ei ole mitään tietoa mitä saa...

Back