Uusi pyörä - maalipinnan suojaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simbulli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Simbulli

New member
Elikkä uusi mopo noudettavissa
062802jumpie_prv.gif

ja ajattelin kerrankin suojata maalipinnan heti, eikä vasta viidestoistapäivä.

Kyselin neuvoa AutoGlymin edustajalta, mutta toivomaani
tietoa en kuitenkaan saanut.

Eli miten/millä olette käsitelleet uuden maalipinnan?
Uusi pinta ei tarvitse puhdistavia ainesosia, joten se onneksi supistaa vahatarjontaa.

Noita AutoGlymin litkuja olen aiemminkin käyttänyt ja nyt
saattaisi tuo AutoGlym Ultimate Hull Finish -"venevaha" olla passeli uudelle pinnalle.
Onko kellään kokemuksia?

Äkkiseltään en löytänyt aiheesta viestejä.
(...enkä tässä töiden lomassa välttämättä ehdi kovin asiaan syventyäkään..
lookaround_orig.gif
)

Eli infoa kaivataan.

Joskus kuulin sanottavan, että uudet autot pitää vahata jollain erikoisella vahalla, koska maalipinta uutena on paljon huokoisempaa kuin kauemmin kuivunut. En tiedä kuinka paljon tuossa on legendaa. Käsittääkseni autoglymillä tällainen uuden auton vahakin löytyy. Varmaa paljon kalliimpaa jne.

Vois kuvitella, että mopon maalit on aika samaa settiä kun automaalitkin.

Glymin kulta! Anna olla vaikka tunti tai pari ja laita seuraavana päivänä uusi kerros. Näin olen itse tehnyt, eihän sitä sun pyörää ole eilen kasattu.
cool.gif

Joskus kuulin sanottavan, että uudet autot pitää vahata jollain erikoisella vahalla, koska maalipinta uutena on paljon huokoisempaa kuin kauemmin kuivunut. En tiedä kuinka paljon tuossa on legendaa. Käsittääkseni autoglymillä tällainen uuden auton vahakin löytyy. Varmaa paljon kalliimpaa jne.

Vois kuvitella, että mopon maalit on aika samaa settiä kun automaalitkin.
Totta. Itse sain taannoin uuden liisinkiauton jossa musta metallisävy-väri. Ensimmäiset kuukaudet piti tosiaan varoa harjatessa lumiakin auton päältä, ja konepesu oli 1.5kk ajan ehdottomasti kielletty... Pinta oli huokoinen ja pehmeä, ja pari pientä jurmua tuli heti kärkeen, jokapaikan juhtana kun oli.

Itse suosittelisin tosiaan Autoglymin tuotteita ihan mopon vahaamiseenkin. Erittäin nestemäiset vahat ovat melkoisen kalliita, mutta jättävät erinomaisen pinnan. Niillä tuli vahattua mopo keväällä pariinkin kertaan varmuuden vuoksi, kelejä edotellessa...
biggrin.gif

Otin itse Sellaisen Wax Guard käsittelyn,se on kovavahakäsittely jossa kiiltotakuu 3 vuotta ilman välikäsittelyä. Tuon saman otin sekä mopoon että autoon,hinta autoon oli jotain 250e ja mopossa taisi olla 70e. nämä hinnat siis kun käsittely tehdään uudelle pinnalle.
Googlella näkyy löytyvän liikkeitä jotka tuota tekevät.

Glymin kulta! Anna olla vaikka tunti tai pari ja laita seuraavana päivänä uusi kerros. Näin olen itse tehnyt, eihän sitä sun pyörää ole eilen kasattu.
cool.gif
kannattaa oikeesti antaa olla uudellapinnalla vaikka 24h.Vaikeutena on tuossa saada ohut ja tasainen kerros, huolimatta useista käsittelykerroista... mutta ajatuksella ja ajankanssa tehden, levitys pumpulilla ja kiilto villasukalla niin tulee komia pinta...

Lueppa uusi AutoBild suomi, siinä on uusiin ajoneuvoihin tarkoitettujen vahojen testi+maalipinnan ehostus ohjeet kuluneemmille maalipinnoille.

Back