Uusi vannetyyppi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lanat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lanat

New member
Carpimotolta, mahtaako kelluu kunnolla
confused_orig.gif


levy, laakerit ja holkit kuuluu hintaan (1300,00€ setti)

b%5Cbk_B1_Z.jpg
 
Pirun hyvän näköinen vanne... Totta tosiaan. Mitähän tuolla kellumisella tarkoitat... ?
 
Aika kivan mallinen rilla... Kevyt?
Miten tosiaan toi levyn vaihto/kelluminen???
Paljokohan tollaiset kustantaa ja mikähän on mallistojen määrä (eri pyöriin)??
 
jarrulevyn kellumista
Eiköhän nuo ole ihan täyskelluvat... Vaikka hieman aina jaksan epäillä niiden tarpeellisuutta. Siis ihan oikeasti kertokaa mitä hyötyä on kelluvista levyistä.
80-luvulla tuli pyöriin anti-dive keulat ja full floater takapäät.
Eli etupää ei sukella ja takapää kelluu.
Ei enää tylsiä laivamatkoja keskieuroopan reissuilla...
tounge.gif


Ei vaan, tosi hyvän näköiset vanteet eikä hintakaan ole paha.
Harmi ettei löydy omaan peliin.
 
Silloin kun jarrulevy kelluu hyvin, tarkoittaa se sitä että kovassakaan käytössä levy ei jää hankaamaan paloja, vaan asettuu oikeaan asentoon irtonaisten ja liikkuvien niittien ansiosta eivät näin ollen siis jarruta menoa turhaan...jarru kun sattuu olemaan vauhdin pahin vihollinen..keveys vanteissa taas saa aikaan sen että raskaampiin vanteisiin verrattuna hyrrävoima pienenee ja helpottaa ohjaamista kovissa nopeissa perättäisissä shikaaneissa tms. mm. "bussipysäkki" Virtasalmella ... ja keventää muutenkin pyörän käsittelyä, ja lopuksi pienentää jousittamatonta massaa joka taas parantaa pyörän ja renkaan tien epätasaisuuksien seuraamista sallien löysemmän jousen ... jolloin helpottuu myös iskunvaimennus... jne ... huh pitkä juttu .... normaaliajossa ei mitää erityistä hyötyä, mutta radalla ihan "must"
 
Täyskelluvat levyt tietenkin kuuluu jokaisen itseään kunnioittavan kilpamoottoripyöräilijän kalustoon
tounge.gif
cool.gif


Onhan nuo... asialliset vaikutelman antavat!
 
Silloin kun jarrulevy kelluu hyvin, tarkoittaa se sitä että kovassakaan käytössä levy ei jää hankaamaan paloja, vaan asettuu oikeaan asentoon  irtonaisten ja liikkuvien niittien ansiosta eivät näin ollen siis jarruta menoa turhaan...jarru kun sattuu olemaan vauhdin pahin vihollinen..keveys vanteissa taas saa aikaan sen että raskaampiin vanteisiin verrattuna hyrrävoima pienenee ja  helpottaa ohjaamista kovissa nopeissa perättäisissä shikaaneissa tms. mm. "bussipysäkki" Virtasalmella ... ja keventää muutenkin  pyörän käsittelyä, ja lopuksi pienentää jousittamatonta massaa joka taas parantaa pyörän ja renkaan tien epätasaisuuksien seuraamista sallien löysemmän  jousen ... jolloin helpottuu myös  iskunvaimennus... jne ... huh pitkä juttu .... normaaliajossa ei mitää  erityistä hyötyä, mutta radalla ihan "must"
No siis kyllähän mä ymmärrän noi kevyemmät vanteet ja niiden merkityksen, mutta noi levyt ei sitten millään aukea mulle. Jos kaikki jarrukamat on kunnossa niin ei ne jää laahaamaan niin että menoa hidastaisi. Esim Moto GP mopoissa pultattu suoraan vanteeseen kiinni, varmaan johtuen siitä että ovat hiilikuitu mallit.
 
Kelluvissa levyissä eliminoituu kaikki pienet levyn kieroudesta, paskasta jne. aiheutuvat tärinät paremmin.
 
lisäksi kaikkien itseään kunnioittavien valmistajien kelluviin levyihin saa varaosana pelkän "levy" osan joten jarrulevyjen uusiminen on edullisempaa.
kelluvat levyt eivät myöskään kieroudu lainkaan niin helposti kuin puoli/kellumattomat. esim perinteinen täysjarrutus kylmällä levyllä vetää lämpövaihtelun vuoksi normilevyt helposti kieroiksi, kun taas täyskelluva ei ole tällaisesta moksiskaan.
lisäksi täyskelluvan levyn jarrutuspinta on paloihin nähden aina optimikulmassa joka maksimoi hidastuvuuden.
 
Back
Ylös