Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän nuo ole ihan täyskelluvat... Vaikka hieman aina jaksan epäillä niiden tarpeellisuutta. Siis ihan oikeasti kertokaa mitä hyötyä on kelluvista levyistä.jarrulevyn kellumista
80-luvulla tuli pyöriin anti-dive keulat ja full floater takapäät.Eiköhän nuo ole ihan täyskelluvat... Vaikka hieman aina jaksan epäillä niiden tarpeellisuutta. Siis ihan oikeasti kertokaa mitä hyötyä on kelluvista levyistä.jarrulevyn kellumista
No siis kyllähän mä ymmärrän noi kevyemmät vanteet ja niiden merkityksen, mutta noi levyt ei sitten millään aukea mulle. Jos kaikki jarrukamat on kunnossa niin ei ne jää laahaamaan niin että menoa hidastaisi. Esim Moto GP mopoissa pultattu suoraan vanteeseen kiinni, varmaan johtuen siitä että ovat hiilikuitu mallit.Silloin kun jarrulevy kelluu hyvin, tarkoittaa se sitä että kovassakaan käytössä levy ei jää hankaamaan paloja, vaan asettuu oikeaan asentoon irtonaisten ja liikkuvien niittien ansiosta eivät näin ollen siis jarruta menoa turhaan...jarru kun sattuu olemaan vauhdin pahin vihollinen..keveys vanteissa taas saa aikaan sen että raskaampiin vanteisiin verrattuna hyrrävoima pienenee ja helpottaa ohjaamista kovissa nopeissa perättäisissä shikaaneissa tms. mm. "bussipysäkki" Virtasalmella ... ja keventää muutenkin pyörän käsittelyä, ja lopuksi pienentää jousittamatonta massaa joka taas parantaa pyörän ja renkaan tien epätasaisuuksien seuraamista sallien löysemmän jousen ... jolloin helpottuu myös iskunvaimennus... jne ... huh pitkä juttu .... normaaliajossa ei mitää erityistä hyötyä, mutta radalla ihan "must"