Uusi XJ 6 Diversion

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu p
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hannu p

New member
Löytyi tuolta Yamahan sivuilta uutuutena tuollainen XJ 6 mallikin. Olisikohan tulossa mahdollisesti jatkossa ( esim. ensi kaudelle  myös isosisko eli joku 900-100 Divari.Vois vaikka olla keppivetonen niinku vanha 900:n.

Ei oo Jammulla oikeen tuohon 1000 luokkaan sellasta kunnollista peliä tällä hetkellä. Tuo FZ 1 mallisto on enemmän ikäänkuin "poikamiesmallisto" eikä sovellu kunnolla matkakäyttöön tälläselle vanhemmalle pariskunnalle.

Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
 
Itellä oli tollanen 600 divari aikoinaan ja proidilla 900 molemmila tuli ajeltua, molemmista jäi hyvä maku varsinkin 9 satkusta.
 
Löytyi tuolta Yamahan sivuilta uutuutena tuollainen XJ 6 mallikin. Olisikohan tulossa mahdollisesti jatkossa ( esim. ensi kaudelle  myös isosisko eli joku 900-100 Divari.Vois vaikka olla keppivetonen niinku vanha 900:n.

Ei oo Jammulla oikeen tuohon 1000 luokkaan sellasta kunnollista peliä tällä hetkellä. Tuo FZ 1 mallisto on enemmän ikäänkuin "poikamiesmallisto" eikä sovellu kunnolla matkakäyttöön tälläselle vanhemmalle pariskunnalle.

Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Joo, ronkeleitahan me olemme. Tosiaankin mielenkiinnolla odotellaan, tuleekohan ysisatkullekin seuraaja. Jos tulee, niin lämpöä kahvoihin ja miksei myös peräpäällekin, parempaa jousen säätöä, satulaa, plexiä ja etupäätä, niin mikä ettei, jovain sillä maisema vaihtuisi, näin vanhemmallakin pariskunnalla.  
062802moto_prv.gif
 
Löytyi tuolta Yamahan sivuilta uutuutena tuollainen XJ 6 mallikin. Olisikohan tulossa mahdollisesti jatkossa ( esim. ensi kaudelle  myös isosisko eli joku 900-100 Divari.Vois vaikka olla keppivetonen niinku vanha 900:n.

Ei oo Jammulla oikeen tuohon 1000 luokkaan sellasta kunnollista peliä tällä hetkellä. Tuo FZ 1 mallisto on enemmän ikäänkuin "poikamiesmallisto" eikä sovellu kunnolla matkakäyttöön tälläselle vanhemmalle pariskunnalle.

Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Joo, ronkeleitahan me olemme. Tosiaankin mielenkiinnolla odotellaan, tuleekohan ysisatkullekin seuraaja. Jos tulee, niin lämpöä kahvoihin ja miksei myös peräpäällekin, parempaa jousen säätöä, satulaa, plexiä ja etupäätä, niin mikä ettei, jovain sillä maisema vaihtuisi, näin vanhemmallakin pariskunnalla.  
062802moto_prv.gif
Eiks noilla kriteereillä kannattais jo harkita ihan hyvän lämpimän auton hankkimista
biggrin.gif
 
Kävin tänään kyselemässä Kuopion Yamahacenteriltä uudesta xj6 Diversionista. Mitään hintatietoja ei ollut, mutta myyjät arvioivat pyörän maksavan 8-9 tuhatta. Myyntiin tulis kuulemma hyvästi ennen joulua.
 
Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Jos FJR on liian möykky, niin mikä se XJ900 sitten on?

Jos kevyt käsiteltävyys on niin tärkeää ettei edes tuon kategorian ketterin ja helpoin käsiteltävä FJR kelpaa, niin ei sitä sitten näistä ns. matkapyöristä löydy. Vaikkapa Bandit 1250 on näppärä käsitellä ja halpa ja sillä kehtaa ajaa kauemmaskin.

Vai mitä tarkoitit sillä möykkymäisyydellä, jota minä en FJR:ssa huomannut?
 
Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Jos FJR on liian möykky, niin mikä se XJ900 sitten on?

Jos kevyt käsiteltävyys on niin tärkeää ettei edes tuon kategorian ketterin ja helpoin käsiteltävä FJR kelpaa, niin ei sitä sitten näistä ns. matkapyöristä löydy. Vaikkapa Bandit 1250 on näppärä käsitellä ja halpa ja sillä kehtaa ajaa kauemmaskin.

Vai mitä tarkoitit sillä möykkymäisyydellä, jota minä en FJR:ssa huomannut?
No, onhan FJR ihan jees ja enemmänkin, mutta hieman massiivinen kuitenkin. Totta, että isoista matkapyöristä ainoa kunnollinen vaihtoehto. Hieman eri genren  BMW R 1200 GS kyllä kiinnostaa. Aukeais ihan uus maailma ja reittivalikoima potenssiin 10.

Jotakin välimallia Yamahalta kuitenkin kaipaisin ja nimenomaan keppivetoa. Ketjuja olen sen verran rasvannut ja kiristellyt, etten sitä lajia enää kaipaa. Eli keppiveto ehdoton edellytys. Enkä esim. susukia halua kyllä muutenkaan.

Siis koska ronkeli olen, niin odottelen uutuuksien mahdollistan ilmestymistä!
 
Löytyi tuolta Yamahan sivuilta uutuutena tuollainen XJ 6 mallikin. Olisikohan tulossa mahdollisesti jatkossa ( esim. ensi kaudelle  myös isosisko eli joku 900-100 Divari.Vois vaikka olla keppivetonen niinku vanha 900:n.

Ei oo Jammulla oikeen tuohon 1000 luokkaan sellasta kunnollista peliä tällä hetkellä. Tuo FZ 1 mallisto on enemmän ikäänkuin "poikamiesmallisto" eikä sovellu kunnolla matkakäyttöön tälläselle vanhemmalle pariskunnalle.

Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Joo, ronkeleitahan me olemme. Tosiaankin mielenkiinnolla odotellaan, tuleekohan ysisatkullekin seuraaja. Jos tulee, niin lämpöä kahvoihin ja miksei myös peräpäällekin, parempaa jousen säätöä, satulaa, plexiä ja etupäätä, niin mikä ettei, jovain sillä maisema vaihtuisi, näin vanhemmallakin pariskunnalla.  
062802moto_prv.gif
Eiks noilla kriteereillä kannattais jo harkita ihan hyvän lämpimän auton hankkimista  
biggrin.gif
Myönnän kyllä kehittyneeni ajan myötä jonkinsortin "ranttuperseeksi"  
biggrin.gif
, mutta osasyynä saattaa ehkä olla ne yli 20vuotta, jotka on tullut vietettyä raksatyömailla  eripuolella suomea ja pohjoismaita, enimmäkseen poissa katon alta. Reissumies toki joutuu ajamaan hyvällä ja lämpimällä autolla, mutta ei se maistu. Tämä sensijaan maistuu  
sport05.gif
 
Voihan vehnä...XJ6 Diversion...ketjuvetonen? 211 kiloo? Edelllinen malli oli 195 kiloa. On sitä kaikkia sorttia. Hmh...
No, mitäs muuta vetomallia olisit suositellu/asentanu tollaseen 6 satku divariin. Eikös toi ole aikas lailla ainoo vaihtoehto?

Isommassa pyörässä sitten keppi kyllä rulaa matkakäytössä!! Eli odottelen siis vieläkin keppivetosta uutta XJ 9 Diversionia
062802jumpie_prv.gif
 
Myönnän kyllä kehittyneeni ajan myötä jonkinsortin "ranttuperseeksi"  
biggrin.gif
Olisit heti sanonut, että pitää löytää mopo prinsessalle joka tuntee herneen 10 patjan alta. Se on Pannari.

Ei se kulje kuten FJR, ja painaa vielä enemmän.

Mutta mukava se on ajaa ja matkustaa.
Fjr ja Pan european ovat hienoja matkapyöriä molemmat ja varteenotettavia vaihtoehtoja myös minulle,mutta odottaisin kyllä myös paljon uudelta xj9:ltä, mikäli sellainen joskus tulee, vaikka tuskinpa Yamahan suunnittelijoilla on päällimmäisenä meikäläisen "peräpukamat"
033102ass_1_prv.gif
mielessä, ko ne pyöriä piirustelee.
 
Onhan Yamahallakin ollut varsin suosittu xj 650 ja TR 1, Suzukilla GS 650-1100 G ja GSX 1100 G, Kawasakilla GT 750, kaikki perus/matkapelejä kardaanilla. Saman tyyppisiä kaipailen minäkin uustuotantoon.
 
Jos ei herroja häiritse, niin palaisin alkuperäiseen aiheeseen.

Numerotietojen ja valokuvien perusteella Yamaha on tehnyt vakavan yrityksen kaapata markkinaosuuksia aloittelijoiden, naisten ja järkipyöräilijöiden segmentistä (toki ostaja voi kuulua kerralla vaikka kaikkiin ryhmiin).

FZ6(-S) on istuinkorkeudeltaan vertikaalisesti rajoittuneille haasteellinen, myös moottorin luonne ei kaikkia miellytä (alhaalla ei mitään ja yli 10 krmp:n taivas repeää).

Saas nähdä, kuinka onnistunut paketti tuo XJ6 Diversion on, muistaakseni Suzukilta tuli samanlainen viime kaudella (vuodelle 2008), ja sitä lehdet kehuivat kovasti.

Hinnoittelun on pakko olla aika maltillinen, FZ6-S maksaa maahantuojalla kesän tässä vaiheessa vain 9.990 € + tk. (ns. norm 10.990 € + tk.). Veikkaisin hinnaksi keväällä 9.990 + 600 tk.


Edit. korjasin hintaveikkausta tonnilla ylöspäin, nyt on sama kuin GSX 650 F.
 
Saas nähdä, kuinka onnistunut paketti tuo XJ6 Diversion on, muistaakseni Suzukilta tuli samanlainen viime kaudella (vuodelle 2008), ja sitä lehdet kehuivat kovasti.
Tähän asti saatavissa olevan infon perusteella näyttäisi tosiaan, että Yamaha on tehnyt mallin, joka tähtää samoihin asiakkaisiin kuin Suzuki Bandit 650, GSX-650F ja Honda CB600F.
 
FZ6(-S) on istuinkorkeudeltaan vertikaalisesti rajoittuneille haasteellinen
biggrin.gif
*Reps*

sanoi:
Voihan vehnä...XJ6 Diversion...ketjuvetonen? 211 kiloo? Edelllinen malli oli 195 kiloa. On sitä kaikkia sorttia. Hmh...

Olisikos edellisessä mallissa ilmoitettuna kuivapaino? Tässä uutukaisessahan ilmoitetaan paino ajokunnossa. Tarkoittaneeko samaa kuin märkäpaino?

sanoi:
Löytyyhän sieltä TDM joka sopii todella hyvin myös matkapyöräksi. Tosin keppiä siinä ei ole, mutta en katso sitä suureksi miinukseksi.
Saakos uutta TDM:ää edelleen? Käsittääkseni viimeiset on valmistettu 2007.

Itse asiaan... Mielenkiintoinen uutuus. Kova haastaja CBF 600:lle. Edestä hieno, perä mielestäni ruma.
 
Jaa-a oli kai joo märkä (ja vanhassa oli kuiva 195-8 kiloa vissiin) mutta 211 kiloo kuulostaa kuussatasessa vähän liialliselta, ainaskin noin yhtäkkiä.
Noissa painoissa kannattaa odottaa ulkopuolista totuutta...

... mutta alumiinirunkoisena FZ6-S painaa 75 % bensalla 208 kiloa IRL, että sikäli tuo 211 kg ei kuulosta vähättelyltä IRL kuivapainoksi.
 
Onhan Yamahallakin ollut varsin suosittu xj 650 ja TR 1, Suzukilla GS 650-1100 G ja GSX 1100 G, Kawasakilla GT 750, kaikki perus/matkapelejä kardaanilla. Saman tyyppisiä kaipailen minäkin uustuotantoon.
Niin XJ 650 oli keppivetoinen taasen kun toi TR1 oli ketjuvetoinen tonninen V2. Lisäksi on ollut XJ750 keppivetoisena, XJ500 ketjuvetoisena, tosin en muista myytiinkö niitä uutena Suomeen. Sitten oli pikkumatkapyörä XZ550 vielä jossa oli netejäähdytyskin.
 
Back
Ylös